Winda dźwignią handlu

Grupa Mediowa Valere współpracuje obecnie z dziewiętnastoma partnerami. Coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których jeden przedsiębiorca ma pod opieką kilka miast. Ostatnio do sieci przystąpili franczyzobiorcy, którzy reklamę w windach zaoferują klientom z Krakowa i Stalowej Woli. - W najbliższym czasie podpiszemy umowę z partnerem z Piotrkowa Trybunalskiego. W dalszym ciągu poszukujemy również osób gotowych do prowadzenia działalności na terenie Puław, Jaworzna, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Warszawy, Tarnobrzega i Poznania - wylicza Kornelia Krzysiek z Grupy Mediowej Valere.
Franczyzodawca nie wymaga konkretnych kwalifikacji od partnerów. Nie ma znaczenia wiek ani kwalifikacje zawodowe. Ważne jest natomiast doświadczenie w sprzedaży, obycie biznesowe i łatwość w nawiązywaniu jak i utrzymywaniu długotrwałych relacji z klientami.
- Z naszego doświadczenia wynika, że duże zaangażowanie sprzedażowe partnera, idące w parze z dobrą organizacją czasu oraz wytrwałością w dążeniu do osiągania zamierzonych celów niemal zawsze skutkuje oczekiwanym wynikiem finansowym, bez względu na wielkość miasta. Nie ma reguły mówiącej, że biznes sprawdza się tylko w dużych miastach. Do naszej sieci przynależą przedsiębiorcy z różnej wielkości miast, a co za tym idzie o różnym potencjale reklamowym. Nie zaobserwowaliśmy jednak ścisłego związku, który uzależniałby sukces partnera od tych wartości - dodaje Kornelia Krzysiek.
Inwestycja w biznes wynosi 9 tys. zł. Jest to koszt zakupu 100 tablic, w których będą umieszczane reklamy w windach. Z czasem partner może dokupić większą liczbę tablic. Franczyzobiorca otrzymuje komplet dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia działalności, w tym materiały reklamowe i oferty sprzedaży dla klientów. Nie ma opłaty wstępnej za przystąpienie do konceptu. Występuje natomiast miesięczna opłata, której wysokość zależy od zakresu działalności partnera i jest indywidualnie negocjowana. Nie przekracza ona 1 tys. zł. Każda tablica zawiera 50 modułów powierzchniowych. Sprzedaż jednego modułu oznacza średni przychód 300 zł netto. Można więc łatwo policzyć, że jeśli partnerowi uda się sprzedać wszystkie moduły, osiągnie obrót w wysokości 15 tys. zł, a to pozwoli mu pokryć wstępne wydatki na zakup tablic.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...