Z wizytówką do klienta

W internecie lokalni przedsiębiorcy reklamują się na portalu iPowiat.pl, zaś w realu na panelach, które umieszczane są w windach, albo w postaci pudełek z wizytówkami. Przewaga tej ostatniej formy reklamy polega na tym, że potencjalny klient może schować namiary na konkretną firmę do portfela lub kieszeni.
- Z naszych usług korzystają na przykład hydraulicy, właściciele serwisów komputerowych, czyli przedsiębiorcy, którzy nie dysponują wysokim budżetem reklamowym – wyjaśnia Adrian Wiśniewski, przedstawiciel franczyzodawcy.
Koncept Paneli Reklamowych dotarł do Polski z Czech, gdzie rozwijany jest w 13 miastach liczących minimum 40-50 tys. mieszkańców. Od początku roku firmie udało się pozyskać partnerów w dwóch warszawskich dzielnicach oraz w Pułtusku i Wyszkowie. Wyłączność terytorialna obejmuje albo cały powiat, albo dzielnicę.
- Czasem warto prowadzić biznes w dwóch miastach liczących po 25 tys. mieszkańców, niż w jednym 50-tysięcznym. Wszystko zależy lokalnego rynku, który badamy nie tylko pod kątem demograficznym, ale także uwzględniając liczbę działających na nim firm. Do końca 2014 roku chcielibyśmy pozyskać 20 partnerów – planuje Adrian Wiśniewski.
Cena reklamy w postaci wizytówek w panelu wynosi 20 zł miesięcznie. Umowa jest jednak zwykle podpisywana na pół roku, ponieważ dopiero po tym czasie można mówić o jej skuteczności. W końcu nikt z dnia na dzień nie potrzebuje hydraulika. W cenę wliczona jest także usługa wydruku wizytówek klienta. Franczyzobiorca średnio raz w tygodniu wizytuje panele – dokłada wizytówki nowych klientów oraz uzupełnia te już pobrane. W ten sposób może łatwo policzyć, które wizytówki były najczęściej wyciągane w minionym tygodniu.
Inwestycja w biznes wynosi ok. 8,5 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje do swojej dyspozycji 6 dużych i 4 mniejsze panele wizytówkowe. Tablice są objęte patentem. Ich konstrukcja uniemożliwia pobrania hurtem wielu wizytówek, dzięki czemu nie ma mowy o przypadkowych osobach wyciągających całą zawartość pudełek. Panele umieszczane są w galeriach handlowych, w domach kultury, na terenie pływalni, siłowni, w urzędach i supermarketach. Często dochodzi do barterów między franczyzobiorcami Paneli Reklamowych a zarządcami obiektów, który polega na wstawianiu wizytówek zarządców do paneli zlokalizowanych w innej części miasta.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...