W pierwszym roku współpracy z Panelami Reklamowymi franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat. Później miesięczna opłata licencyjna wynosi 300 zł miesięcznie. Stosunkowo niska kwota współpracy przyciąga młodych inwestorów. Współpracą zainteresowane są także agencje marketingowe.
Czwartek
12.06.2014
Panele Reklamowe promują głównie lokalnych przedsiębiorców. Właśnie w tej grupie klientów szukają partnerzy firmy.
 

W internecie lokalni przedsiębiorcy reklamują się na portalu iPowiat.pl, zaś w realu na panelach, które umieszczane są w windach, albo w postaci pudełek z wizytówkami. Przewaga tej ostatniej formy reklamy polega na tym, że potencjalny klient może schować namiary na konkretną firmę do portfela lub kieszeni.
- Z naszych usług korzystają na przykład hydraulicy, właściciele serwisów komputerowych, czyli przedsiębiorcy, którzy nie dysponują wysokim budżetem reklamowym – wyjaśnia Adrian Wiśniewski, przedstawiciel franczyzodawcy.

Koncept Paneli Reklamowych dotarł do Polski z Czech, gdzie rozwijany jest w 13 miastach liczących minimum 40-50 tys. mieszkańców. Od początku roku firmie udało się pozyskać partnerów w dwóch warszawskich dzielnicach oraz w Pułtusku i Wyszkowie. Wyłączność terytorialna obejmuje albo cały powiat, albo dzielnicę.
- Czasem warto prowadzić biznes w dwóch miastach liczących po 25 tys. mieszkańców, niż w jednym 50-tysięcznym. Wszystko zależy lokalnego rynku, który badamy nie tylko pod kątem demograficznym, ale także uwzględniając liczbę działających na nim firm. Do końca 2014 roku chcielibyśmy pozyskać 20 partnerów – planuje Adrian Wiśniewski.

Cena reklamy w postaci wizytówek w panelu wynosi 20 zł miesięcznie. Umowa jest jednak zwykle podpisywana na pół roku, ponieważ dopiero po tym czasie można mówić o jej skuteczności. W końcu nikt z dnia na dzień nie potrzebuje hydraulika. W cenę wliczona jest także usługa wydruku wizytówek klienta. Franczyzobiorca średnio raz w tygodniu wizytuje panele – dokłada wizytówki nowych klientów oraz uzupełnia te już pobrane. W ten sposób może łatwo policzyć, które wizytówki były najczęściej wyciągane w minionym tygodniu.

Inwestycja w biznes wynosi ok. 8,5 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje do swojej dyspozycji 6 dużych i 4 mniejsze panele wizytówkowe. Tablice są objęte patentem. Ich konstrukcja uniemożliwia pobrania hurtem wielu wizytówek, dzięki czemu nie ma mowy o przypadkowych osobach wyciągających całą zawartość pudełek. Panele umieszczane są w galeriach handlowych, w domach kultury, na terenie pływalni, siłowni, w urzędach i supermarketach. Często dochodzi do barterów między franczyzobiorcami Paneli Reklamowych a zarządcami obiektów, który polega na wstawianiu wizytówek zarządców do paneli zlokalizowanych w innej części miasta.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020