Ekspansja i rozbudowa

Na zdjęciu: Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle
Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych w Polsce osiągnął 226 m2 na 1 tys. mieszkańców, czyli powyżej średniej europejskiej (191 m2), ale poniżej średniej dla krajów zachodnioeuropejskich (255 m2). Deweloperzy mogą podwyższyć tego wskaźniki dzięki swojej aktywności w małych miastach.
Widzimy utrzymujące się zainteresowanie deweloperów i najemców projektami w mniejszych miastach. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbach – 37 proc. powstającej powierzchni w centrach handlowych przypada na miasta poniżej 200 tys. mieszkańców. Niemniej jednak, największe rynki również pozostają bardzo aktywne – 44 proc. przyszłej podaży powstaje w głównych aglomeracjach kraju. Pozostała część uzupełni zasoby miast w przedziale 200-400 tys. mieszkańców.
Czy Polska pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla nowych sieci handlowych?
W ostatnim czasie pojawiło się kilka marek odzieżowych, m.in. hiszpańska sieć Inside, Olimp Live & Fight ze Stanów Zjednoczonych oraz włoska marka Gattinoni Roma. Na naszym rynku debiutują również nowe sieci fitness - brytyjska CityFit oraz szwedzka Fitness24Seven. Obecne już w Polsce sieci także szukają możliwości ekspansji. Niektóre z nich powiększają sklepy, np. Carry, Zara, Reserved, a także CCC i Rossmann, a inne rozbudowują swoje portfolio wprowadzając nowe marki. Po sukcesie marki Sinsay, grupa LPP szykuje debiut dwóch kolejnych konceptów z branży odzieżowej i wyposażenia wnętrz. Z kolei modowa marka Kiabi z grupy Auchan niebawem otworzy swój pierwszy sklep w Warszawie. Należy jednak zauważyć, że najemcy swoją uwagę skupiają głównie na już działających obiektach wiodących, a także na centrach będących w fazie rozbudowy z niezbyt odległym terminem realizacji.
rozmawiał (dw)
Aktualności z rynku nieruchomości znajdziesz także na portalu LokalnaBiznes.pl
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Dobry pośrednik nieruchomości zaczyna być coraz bardziej ceniony. Jak otworzyć taki biznes?
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
Greathouse chce otworzyć 50 placówek w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Aspect Nieruchomości rozszerzył działalność o usługi, które zagwarantują partnerom stabilny dochód na lata.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof