Apteki i drogerie w jednych rękach
Spółka CEPD N.V., należąca do Pelion Healthcare Group, nabyła od Alior Bank i Erste Group Bank AG firmę Polbita sp. z o.o., właściciela drogerii Natura. Transakcja uwarunkowana jest uzyskaniem zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Drogerie Natura posiadają 258 sklepów, w tym 240 własnych oraz 18 prowadzonych przez agentów. Skonsolidowane przychody Spółki za 2013 rok przekroczyły 420 mln zł. Według badań przeprowadzonych przez PMR, drogerie Natura są trzecim najbardziej preferowanym miejscem zakupu kosmetyków wymienianym spontanicznie przez konsumentów. Z tego samego badania wynika, że w 2013 roku polski rynek kosmetyków był warty 20 mld zł. Zgodnie z prognozami, do końca 2016 roku jego wartość wzrośnie do 23 mld zł.
CEPD N.V. jest już właścicielem sieci aptek Dbam o Zdrowie (597 punktów własnych oraz 316 franczyzowych), a transakcja jest elementem strategii dywersyfikacji działalności spółki.
– Decyzja o przejęciu sieci drogerii wynika z analizy rynku kosmetycznego w Polsce i jego dynamicznego rozwoju przy średniej rocznej stopie wzrostu w wysokości prawie 5 proc. w ciągu ostatnich 7 lat – mówi Ron Drori, prezes CEPD N.V. - Posiadamy doświadczenie w zarządzaniu dużymi sieciami sprzedaży detalicznej w Polsce oraz za granicą i jesteśmy przekonani, że wykorzystamy je z korzyścią dla rozwoju drogerii Natura. W pierwszym kroku planujemy podjęcie działań mających na celu poszerzenie oferty produktów i usług dla klientów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami. W najbliższym czasie wypracowana zostanie strategia rozwoju sieci na kolejne lata. Zamierzamy również wykorzystać synergie wynikające z pozostałych obszarów działalności CEPD N.V. związanych m.in. z portfolio produktów, działalnością internetową czy posiadanymi nieruchomościami – dodaje prezes CEPD N.V.
CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) to europejska spółka działająca w branży farmaceutycznej. Poprzez swoje spółki zależne w poszczególnych krajach zarządza grupą prawie 1,3 tys. aptek w Polsce, na Litwie oraz w Wielkiej Brytanii. To nie pierwsza zmiana własnościowa dotycząca drogerii Natura. Na początku 2013 roku upadłość ogłosiła Grupa Kapitałowej Interchem, w skład której wchodziła Polbita, operator sieci drogerii Natura. Wcześniej jednak Polbitę wydzielono z Grupy i stała się własnością Alior Banku, który przejął ją za długi. Drogeria Natura działa w systemie agencyjnym i jak pisze na swojej oficjalnej stronie internetowej nieustannie poszukuje lokali o powierzchni od 130 do 250 m2. Fakt, że sieć aptek i drogerii trafiły w ręce jednego właściciela nie powinien dziwić. Dzięki temu spółka CEPD N.V. tworzy większą grupę zakupową, a część asortymentu DOZ i Natury pokrywa się. Oznacza to atrakcyjniejsze ceny u dostawców.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dobre Oko rozwija franczyzę optyczną
/29.08.2025
Sieć Dobre Oko na ten rok zaplanowała minimum pięć otwarć. Jak otworzyć salon optyczny?
Na rynku krajowym Kodano konsekwentnie buduje skalę w oparciu o franczyzę.
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
Kodano Optyk – najszybciej rozwijająca się sieć optyczna w Polsce – rozpoczęła 2025 rok z dużym rozmachem.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...