Biznes bez lania wody

Producent Wody Pierrot działa na rynku od 1991 roku. Od 2003 roku firma zajmuje się dostawą napojów do klientów, a od niedawna oferuje licencję na swój biznes. Do tej pory na współpracę zdecydowało się 7 franczyzobiorców. Szczegóły oferty franczyzowej będzie można poznać na październikowych Targach Franczyzy, gdzie Woda Pierrot będzie miała swoje stoisko.
- Kwota inwestycji w wysokości 28 tys. zł obejmuje towar na start w postaci 24 tys. butelek z wodą i innymi napojami, zakup opakowań, w które są pakowane butelki do samochodu, program komputerowy ułatwiający obsługę klientów i wymianę pustych opakowań, a także materiały reklamowe – wymienia Robert Płuciennik, właściciel PPH Pik, zarządzającego marką Pierrot.
Skrzynki z napojami są dostarczane bezpośrednio do klientów, dlatego do kwoty inwestycji należy doliczyć zakup samochodu dostawczego. Tutaj możemy liczyć na pomoc franczyzodawcy w wybraniu najlepszej oferty leasingowej.
- Chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem w eksploatacji samochodów. Koszty zakupu samochodu bezwzględnie pokrywa franczyzobiorca. Wraz ze wzrostem naszej sieci i pozyskiwaniem kolejnych inwestorów, planujemy wprowadzić możliwość wynajmu długoterminowego pojazdów – mówi Robert Płuciennik.
Magazyn franczyzobiorcy powinien znajdować się jak najbliżej rejonu obsługiwanego przez niego. Zazwyczaj są to obrzeża miast i tereny przemysłowe. Minimalna powierzchnia magazynowa to 50 m2 na jeden samochód. Preferujemy magazyny posiadające rampę, a jeśli jej nie ma – konieczny jest wózek do rozładunku towaru, niekoniecznie własny. Plac przed magazynem powinien umożliwiać wjazd TIRa. Pozyskiwanie klientów na początku ułatwia pomoc ze strony doświadczonych handlowców Pierrota. W tym czasie nowy pracownik franczyzobiorcy szkoli się w terenie, a następnie dostarcza towar.
- Pierrot ukierunkowany jest na odbiorców detalicznych. To klienci, którzy przy profesjonalnej obsłudze zostają na lata. Przecież nikt z nas nie lubi traktowania w zależności od ilości zakupów. Nie dzielimy klientów na lepszych i gorszych, bez względu na to, czy klient zamówi paletę czy skrzynkę. Minimalna wielkość zamówienia to jedna skrzynka naszego produktu. Klient płaci wyłącznie za napoje, dostawa jest bezpłatna – wyjaśnia Robert Płuciennik.
Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę obejmują głównie dwa obszary – prowadzenie ewidencji działalności (zarządzanie bazą klientów i opakowań, rejestrowanie i analiza sprzedaży) oraz praca w terenie z kierowcą-sprzedawcą (pozyskiwanie i obsługa klientów).
- System sprzedaży Pierrot można wdrożyć w każdym miejscu, zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Należy jednak zwrócić uwagę na liczbę mieszkańców i odległość pomiędzy miejscowościami. W przypadku największych miast takich jak Warszawa, Wrocław czy Poznań, sugerujemy skupienie się na obrzeżach, przynajmniej w początkowym etapie rozwoju – dodaje właściciel.
(dw, an)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów