Biznes bez lania wody
Producent Wody Pierrot działa na rynku od 1991 roku. Od 2003 roku firma zajmuje się dostawą napojów do klientów, a od niedawna oferuje licencję na swój biznes. Do tej pory na współpracę zdecydowało się 7 franczyzobiorców. Szczegóły oferty franczyzowej będzie można poznać na październikowych Targach Franczyzy, gdzie Woda Pierrot będzie miała swoje stoisko.
- Kwota inwestycji w wysokości 28 tys. zł obejmuje towar na start w postaci 24 tys. butelek z wodą i innymi napojami, zakup opakowań, w które są pakowane butelki do samochodu, program komputerowy ułatwiający obsługę klientów i wymianę pustych opakowań, a także materiały reklamowe – wymienia Robert Płuciennik, właściciel PPH Pik, zarządzającego marką Pierrot.
Skrzynki z napojami są dostarczane bezpośrednio do klientów, dlatego do kwoty inwestycji należy doliczyć zakup samochodu dostawczego. Tutaj możemy liczyć na pomoc franczyzodawcy w wybraniu najlepszej oferty leasingowej.
- Chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem w eksploatacji samochodów. Koszty zakupu samochodu bezwzględnie pokrywa franczyzobiorca. Wraz ze wzrostem naszej sieci i pozyskiwaniem kolejnych inwestorów, planujemy wprowadzić możliwość wynajmu długoterminowego pojazdów – mówi Robert Płuciennik.
Magazyn franczyzobiorcy powinien znajdować się jak najbliżej rejonu obsługiwanego przez niego. Zazwyczaj są to obrzeża miast i tereny przemysłowe. Minimalna powierzchnia magazynowa to 50 m2 na jeden samochód. Preferujemy magazyny posiadające rampę, a jeśli jej nie ma – konieczny jest wózek do rozładunku towaru, niekoniecznie własny. Plac przed magazynem powinien umożliwiać wjazd TIRa. Pozyskiwanie klientów na początku ułatwia pomoc ze strony doświadczonych handlowców Pierrota. W tym czasie nowy pracownik franczyzobiorcy szkoli się w terenie, a następnie dostarcza towar.
- Pierrot ukierunkowany jest na odbiorców detalicznych. To klienci, którzy przy profesjonalnej obsłudze zostają na lata. Przecież nikt z nas nie lubi traktowania w zależności od ilości zakupów. Nie dzielimy klientów na lepszych i gorszych, bez względu na to, czy klient zamówi paletę czy skrzynkę. Minimalna wielkość zamówienia to jedna skrzynka naszego produktu. Klient płaci wyłącznie za napoje, dostawa jest bezpłatna – wyjaśnia Robert Płuciennik.
Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę obejmują głównie dwa obszary – prowadzenie ewidencji działalności (zarządzanie bazą klientów i opakowań, rejestrowanie i analiza sprzedaży) oraz praca w terenie z kierowcą-sprzedawcą (pozyskiwanie i obsługa klientów).
- System sprzedaży Pierrot można wdrożyć w każdym miejscu, zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Należy jednak zwrócić uwagę na liczbę mieszkańców i odległość pomiędzy miejscowościami. W przypadku największych miast takich jak Warszawa, Wrocław czy Poznań, sugerujemy skupienie się na obrzeżach, przynajmniej w początkowym etapie rozwoju – dodaje właściciel.
(dw, an)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki trwają Targi Franczyza. Przyjdź i znajdź pomysł na biznes – dziś ostatnia szansa!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów