Stokrotka rośnie wolniej

Dotychczas sztandarowym formatem sklepów Stokrotka był supermarket, otwierany na powierzchni przekraczającej 400 m2. Ich liczba w sieci przekroczyła 250 i wszystko wskazuje na to, że jej rozwój znacznie zwolni. Dariusz Kalinowski, prezes zarządu spółki Emperia Holding, jest zdania, że na rynku coraz trudniej o lokalizacje spełniające wymogi supermarketów. Dlatego chce przerzucić siły inwestycyjne na uruchomiony niedawno format marketów, otwieranych w lokalach o powierzchni od 200 do 400 m2. Sporą rolę w ich rozwoju odegrać mają franczyzobiorcy.
- Duże supermarkety będziemy otwierać tylko w lokalizacjach o dużym potencjale wzrostowym. Wcześniej planowaliśmy otwieranie ok. 30 supermarketów rocznie, ale ze względu na sytuację na rynku nie będzie to możliwe. Widzimy duży potencjał rozwoju naszego mniejszego formatu sklepów w nowych oraz już istniejących obiektach – powiedział Dariusz Kalinowski PortalowiSpożywczemu.pl.
Jeszcze wiosną 2014 roku franczyzodawca liczył, że do końca 2016 roku uda mu się potroić liczbę posiadanych sklepów. Z tych planów raczej nic nie wyjdzie, ale nie znaczy to, że nowych punktów pod szyldem Stokrotki nie będzie przybywać. Na przyszły rok przewidziane są otwarcia 30-50 marketów własnych i 50-70 franczyzowych. Na przełomie października i listopada swoje podwoje dla klientów otworzył sklep Stokrotki w Białce Tatrzańskiej i Parczewie. Inwestycja we franczyzowy supermarket kalkulowana jest indywidualnie dla każdej lokalizacji.
- Budowa placówki od zera to koszt sięgający nawet miliona złotych, ale by zawiesić szyld Stokrotkii nad gotowym sklepem wystarczyć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wszystko zależy od obecnego wyposażenia i wystroju – mówi Dariusz Kalinowski.
Franczyzobiorca przekazuje centrali miesięczną opłatę licencyjną w wysokości 0,5 proc. obrotu rejestrowanego na sklepowych kasach. - Oferta własnej logistyki Stokrotki jest w stanie zaspokoić powyżej 80 proc. potrzeb zakupowych sklepów, poprzez ofertę produktów suchych – ogólnospożywczych, nabiału i tłuszczów, chemii i kosmetyków, papierosów i alkoholi, owoców i warzyw, a także mięsa i wędlin – mówi Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. - System dostaw do sklepu franczyzowego uzupełniony jest o dostawy od wskazanych dostawców zewnętrznych oraz dostawców lokalnych.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać, mając wsparcie dużego gracza. Przekonali się o tym Patryk Staniec i jego rodzina, właściciele czterech supermarketów Stokrotka.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów