Partner na prowizji

Fiten, spółka obrotu giełdowego energią elektryczną, gazem oraz pelletem (biopaliwo – przyp. red.) innymi paliwami, szuka partnerów zainteresowanych sprzedażą energii i pozostałych paliw. W tej branży partnerami nie zostają przypadkowe osoby.
- W sprzedaży energii najlepiej sprawdzają się osoby, które mają już doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej oraz posiadają kontakty z klientami. Najtrudniej jest zaczynającym „od zera”, ponieważ na tym rynku o sukcesie w dużej mierze decydują zbudowane relacje – twierdzi Krzysztof Czajka, dyrektor ds. sprzedaży w Fiten.
Firma nie zamyka jednak drzwi osobom bez doświadczenia, które nadrabiają ambicją, komunikatywnością i nie zniechęcają się szybko porażkami. Prowizje partnerów mogą się różnić diametralnie.
- Wysokość prowizji waha się od 4-12 tys. zł miesięcznie, a finalne wynagrodzenie zależy od wolumenu energii zużywanej przez klienta, liczby pozyskanych klientów oraz od marży za pojedynczą sprzedaną megawatogodzinę (MWh) – mówi Krzysztof Czajka.
Partner otrzymuje od Fiten minimalną cenę bez marży na prognozowane zużycie energii przez klienta. Wyzwanie polega na tym, żeby sprzedać tak, aby wypracować oczekiwany zysk, przy jednoczesnym zadowoleniu klienta. Każda nadwyżka ponad cenę minimalną będzie stanowiła prowizję partnera. Zdaniem licencjodawcy minimalna cena jest atrakcyjniejsza od oferowanej przez konkurencję – głównych operatorów i mniejszych spółek sprzedażowych. Firma zapewnia, że jest to możliwe dzięki obecności na giełdach energii.
- Fakt, że jesteśmy graczem giełdowym umożliwia nam reakcję w czasie rzeczywistym na to, jak kształtują się ceny na Towarowej Giełdzie Energii. Możemy zaproponować niższe stawki. Klienci, którzy energię kupują od nas, przy dużym jej zużyciu, mogą zaoszczędzić nawet 10 tys. zł rocznie – zapewnia menedżer.
Fiten sprzedaje energię klientom biznesowym (małym, średnim oraz dużym firmom), a także korporacjom z potencjałem przekraczającym zużycie na poziomie 100 GWh. W tej chwili franczyzodawca współpracuje z nią ponad trzydziestu partnerów zatrudniających łącznie ok. 250 handlowców w całej Polsce. Trzeba przy tym pamiętać, że rynek handlu energią jest bardzo konkurencyjny. Uwolniły go zmiany w prawie z 2007 roku. Od tego czasu można samodzielnie wybrać i zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Skorzystało na tym wiele firm pośredniczących w sprzedaży. Teraz, oprócz dużych graczy, takich jak Tauron, Energa, Enea czy PGE, funkcjonuje także rzesza tzw. niezależnych firm sprzedających i kontraktujących bezpośrednio bądź pośrednio energię na towarowej giełdzie energii. (dp)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...