Pieniądze dla klienta i franczyzobiorcy

Średnio cztery na pięć złożonych wniosków przez Dotacje Export Group rozpatrywanych jest pozytywnie. Wychodzimy naprzeciw właścicielom mniejszych firm i fachowo wspieramy je w staraniach o pieniądze unijne.
Piotr Buchalski, właściciel firmy Dotacje Export Group
Poniedziałek
29.12.2014
O rozwoju doradztwa unijnego we franczyzie i źródłach zysków partnerów opowiada Piotr Buchalski, właściciel Dotacje Export Group.
 

Nadchodzące pięć lat to duża szansa na rozwój biznesu regionalnego. Budżet Unii Europejskiej na lata 2014-2020 mocno wyróżnił sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
W tym okresie polskie firmy mogą otrzymać z Brukseli nawet 32 mln euro dofinansowania. Chcemy pomóc w pozyskaniu tych pieniędzy. W tym celu budujemy franczyzową sieć lokalnych doradców. W każdym województwie realizowane będą inne programy wspierane przez Unię Europejską, dopasowane do poszczególnych regionów. Nasi doradcy będą wyspecjalizowani w procedurach, niezbędnych do pozyskiwania pieniędzy w ramach tamtejszych projektów unijnych. Chcemy być obecni w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Aktualnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyobiorcami. W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy rozpocząć szkolenia naszych partnerów, natomiast w drugim planujemy prowadzić biura w całym kraju.

Na czym będą zarabiać franczyzobiorcy?
Partnerzy będą zarabiać na pisaniu wniosków o dofinansowanie oraz na prowizji od pozyskanych pieniędzy. Koszt napisania jednego wniosku to kilka tysięcy złotych. Pojedyncze biuro franczyzowe może napisać 25 wniosków rocznie. Wszystkie wnioski będą kontrolowane przez centralę firmy Dotacje Export Group, która obecnie zatrudnia 20 specjalistów w zakresie pozyskiwania środków unijnych. Dzięki temu będziemy mieć pełną kontrolę nad jakością naszych usług. Razem z franczyzobiorcami będziemy również nadzorować realizację projektów wspieranych ze środków unijnych. Dzięki temu jej klienci zabezpieczeni są przed ewentualną „wpadką” i utratą dofinansowania.

Na czym może polegać ta „wpadka”?
Pozyskiwanie środków unijnych oraz rozliczanie z realizacji projektów to bardzo skomplikowane i mocno zbiurokratyzowane procedury. Z każdej złotówki trzeba się skrupulatnie rozliczyć. Przepisy są bardzo szczegółowe i opisane trudnym, prawniczym językiem, mało przejrzystym. Nawet najdrobniejszy błąd, jak chociażby nieprzeprowadzenie procedury przetargowej, można przypłacić obcięciem dotacji lub utratą całego dofinansowania. Dlatego będziemy czuwać, żeby takie sytuacji nie było i będziemy prowadzić każdy projekt od początku do końca.   

Jakie wsparcie oferujecie franczyzobiorcom?
W ramach współpracy franczyzowej Dotacje Export Group zapewnia wsparcie marketingowe, szkolenia, procedury zapewniające wysoką jakość projektu. W 2015 roku firma uruchamia Akademię Dotacji – otwarte studia podyplomowe, z których będą mogli korzystać również franczyzobiorcy firmy. Koszt inwestycji w biuro franczyzowe Dotacje Export Group wynosi 45 do 70 tys. zł. Wysokość kwoty uzależniona jest od lokalizacji biura, jego powierzchni i liczby pracowników. Szacujemy, że inwestycja może zwrócić się w ciągu roku.  

Od kiedy na rynku działa firma Dotacje Export Group?
Na rynku funkcjonujemy od 2008 roku. Na swoim koncie mamy 200 pozyskanych dotacji od kilkunastu do 4 mln zł. Średnio cztery na pięć złożonych wniosków przez Dotacje Export Group rozpatrywanych jest pozytywnie. Skuteczność naszej firmy wynosi ok. 80 proc. Jesteśmy właściwie jedyną wyspecjalizowaną firmą na rynku, która obsługuje sektor MŚP. Rynek dzieli się na duże firmy doradcze, których interesują wyłącznie projekty od 1 mln zł. oraz ludzi bez doświadczenia, którzy obsługują drobnych przedsiębiorców. Brakuje firm wyspecjalizowanych w obsłudze sektora MŚP. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa muszą korzystać z niskiej jakości usług i efekt jest taki, że około połowa wniosków o dotacje już na wstępnym etapie jest odrzucanych z powodu błędów formalnych. Wychodzimy naprzeciw właścicielom mniejszych firm i fachowo wspieramy je w staraniach o pieniądze unijne.
rozmawiała (mk)


POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020