W lutowym numerze 2/2015 (120)
Biznes na czasie
Jak zbudować znaną firmę?
Silne marki tworzy się latami. Podbój rynku trzeba zaplanować już na starcie, by jak najwcześniej wejść do pierwszej ligi biznesu. Jak to zrobić? Najlepiej uczyć się od największych.
Fakty Trendy
Wyginają śmiało ciało
Szkolili w tańcu na rurze, teraz nauczą dzieci gimnastyki.
Właściciel sieci Lejdis Studio wprowadza na rynek drugi koncept franczyzowy.
Pizzeria w nowej odsłonie
Telepizza otworzyła restaurację w podwarszawskich Markach zaaranżowaną według nowego projektu. Wkrótce wszystkie lokale należące do sieci będą tak wyglądać.
Po pieniądze do małego miasta
Rondo Finanse szuka franczyzobiorców w mniejszych miejscowościach, gdzie firm oferujących chwilówki jeszcze nie ma.
Na usługach małych firm
Inkubator Eksportu chce pomóc polskim firmom wejść na rynki zagraniczne.
Poświęcić się biznesowi
Właściciel sklepu zoologicznego nie może równolegle być dostawcą produktów Husse. Trzeba wybrać.
Chętni na biznes i na dotacje
Firma Dotacje Export Group podpisała umowy z sześcioma franczyzobiorcami z Gdańska, Płocka, Kielc, Wrocławia, Warszawy i Lublina.
Mam firmę
Zysk ma długie nogi
O gustach się nie dyskutuje. Ale to, że na pięknych ciałach można zarobić, dyskusji już nie podlega.
Trzeba tylko wiedzieć, jak zdobyć intratne zlecenia.
Diler zaciąga ręczny
Salon samochodowy zarabia na wszystkim, tylko nie na sprzedaży nowych aut. Sukces w tym interesie wymaga sporego doświadczenia. Nowicjuszom będzie bardzo trudno.
Zakład z wątkiem finansowym
W firmach produkujących pasmanterię zysk wynika ze skali.
Na przychody ze sprzedaży taśm, sznurków czy gumy mogą liczyć tylko najwięksi gracze z dużą bazą klientów.
Punkt Xero odchodzi do historii?
Punkt ksero nie wymaga dużej inwestycji, ale dobrej lokalizacji. W tym biznesie liczy się ten, kto działa blisko klienta. I oferuje coś więcej niż samo kopiowanie.
Stało się
W cieniu Frankensteina
Niesprawdzanie, ile zostało do spłacenia, stało się w ostatnich
tygodniach najpopularniejszym sposobem na zachowanie dobrego samopoczucia. Zamiast tego proponujemy więc sprawdzić, co we franczyzowej (i nie tylko) trawie piszczy.
E-firma
Dietetyk w telefonie
Piotr Jamróz i Błażej Tarasewicz, właściciele firmy Diet and Wellness, stworzyli portal oraz aplikację ułatwiającą prowadzenie zdrowego stylu życia. Na zwrot z inwestycji poczekają trzy lata.
Lokal na biznes
Lokal na zdrowie
Optymalny lokal na przychodnię zdrowia powinien mieć co najmniej 250 m2 powierzchni i mieścić się w okolicy dużych osiedli mieszkaniowych.
Własny Biznes
Śmieję się za dobre pieniądze
– Opowiadając żart o prezesie firmy, trzeba być niezwykle ostrożnym, wytknąć mu co najwyżej jakąś błahą sprawę, by pracownicy mogli śmiać się bez obaw o swoje posady – mówi Jerzy Kryszak, satyryk.
Supertemat
Udany kontratak
Niezależni sprzedawcy kosmetyków jednoczą się w sieciach. To dla nich często jedyny sposób, by stawić czoła największym na rynku.
Perfumerie bliżej klientów
Sieci perfumerii wchodzą do coraz mniejszych miast. Ale zamiast dużych sklepów otwierają w nich stoiska w galeriach handlowych.
Kosmetyki naturalne mają wzięcie
Firmy handlujące kosmetykami naturalnymi zyskują coraz większe grono klientów. Głównie dzięki szerzącej się modzie na życie zgodne z naturą.
Złoto ciągle świeci
Inwestycja w metale szlachetne to ciągle dobry interes. Zarówno dla właścicieli salonów jubilerskich, jak i dla ich klientów.
Raport specjalny
Czy opłaca się otworzyć sklep spożywczy?
Pomysł zarabiania na niezrzeszonym w sieci sklepie spożywczym to marzenie ściętej głowy. Większość klientów na zakupy pójdzie tam, gdzie taniej. A niskie ceny łatwiej uzyskać, gdy przystąpi się do sieci.
Sonda
Rzuciłem etat, zarabiam na swoim
Zapytaliśmy przedsiębiorców, zarówno doświadczonych i świeżo upieczonych, dlaczego zdecydowali się założyć własną firmę.
ABC firmy
Skuteczna i tania reklama małej firmy
Bez względu na to, jaki biznes otwierasz, potrzebna jest ci reklama. Sztuką jest dać się zauważyć, nie idąc przy tym z torbami. Podpowiadamy, jak to zrobić.
ABC franczyzy
Jak wybrać franczyzę?
Do prowadzenia własnej firmy trzeba się dobrze przygotować. Również wówczas, gdy zdecydujemy się prowadzić biznes we franczyzie.
Steki menedżera
Komfortowa przymierzalnia zwiększa zyski
– My nie tylko sprzedajemy ubrania naszym klientkom. My kreujemy ich wizerunek – mówi Anna Włodarczyk, twórczyni i dyrektor kreatywna Mon Amie, nowej marki franczyzowej.
Mój franchising
Biznes jak sztafeta
Marcin Juszczak prowadzi placówki dwóch banków, sprzedaż ratalną i własne biuro turystyczne. A do tego biega w maratonach.
Nasz tester
Cena ukryta między wierszami
Żadna księgarnia internetowa nie sprzedaje książek w cenach drukowanych na okładkach. Wszyscy mają taniej – jedni o kilkadziesiąt groszy, inni nawet o kilkanaście złotych.
Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.
Miesięcznik dostępny jet także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony w:
Zasady i warunki zakupów
Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie
Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.
Koszt dostawy
Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:
- Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
- Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
- Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
- Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).
Warunki dostawy
Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych.
Formy płatności
Lista dostępnych form płatności:
- BLIK
- Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
- karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
- bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
- tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
- pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.
Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.
Proforma
Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.
Zwroty i reklamacje
Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.
Dane firmy
PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748