Intermarché zaczęło lifting

Od początku marca franczyzodawca supermarketów spożywczych Intermarché testuje sklep w nowym formacie. Intermarché Super, o którym mowa, przechodzi chrzest bojowy w Poznaniu. Model ma odznaczać się zmienioną aranżacją sklepu i eskpozycją produktów. W jego ramach dostępna będzie bogatsza oferta produktowa, dostosowana do charakterystyki poszczególnych regionów oraz otoczenia supermarketów. Na sklepowych półkach znajdzie się większa liczba produktów świeżych, regionalnych i lokalnych, lada z wędlinami z własnej wędzarni oraz mięsem z rozbioru na miejscu czy rozbudowana oferta dań gotowych.
Do końca roku test zmienionego formatu zostanie przeprowadzony łącznie w 5 placówkach handlowych. Pierwsze supermarkety zaprojektowane według nowego konceptu powstaną w 2015 roku, a te już istniejące centrala zaadaptuje do nowego formatu do końca 2018 roku. Trwają też przygotowania do wdrożenia konceptu drive, w ramach którego klienci będą mogli zrobić zakupy online, a później odebrać je nie wysiadając z samochodu.
Rynek wymaga
Muszkieterowie, czyli przedsiębiorcy będący zarówno właścicielami supermarketów, jak i pracownikami centrali Grupy, tłumaczą, że zmiany są podyktowane coraz większymi wymaganiami klientów, ale również zaostrzającą się konkurencją.
- Rynek spożywczy jest w kryzysie. Branża handlowa boryka się problemami, ale Intermarché udaje się je przezwyciężyć i notować wzrost obrotów, który w 2014 roku sięgnął ponad 8 proc. – mówi Krzysztof Waligórski, prezes sieci Intermarché w Polsce
Jedną z największych trudności, z jakimi borykają się firmy na rynku handlowym, jest deflacja. Spadek cen dał się przedsiębiorcom we znaki już w ubiegłym roku, a i w tym ma postępować w tempie 1-2 proc. Spiralę spadku cen nakręcają zresztą w dużej mierze sami właściciele sklepów, próbując walczyć o klienta agresywnymi promocjami. Efekty już widać. Grupa Muszkieterów co prawda w ubiegłym roku powiększyła sprzedaż, ale tylko dzięki otwarciom nowych sklepów. Gdyby ich nie uwzględniać, okazałoby się, że obroty utrzymały się praktycznie na niezmienionym poziomie. Z kolei Jeronimo Martins, spółka zarządzająca siecią dyskontów Biedronka, zanotowała w 2014 roku blisko 1 proc. spadek przychodów w ujęciu Like For Like (czyli w sklepach porównywalnych).
Nic zatem dziwnego, że Muszkieterowie robią wszystko, by nie tylko nadążać za trendami rynkowymi, ale i je wyprzedzać. Robią to zresztą, jak się wydaje, z powodzeniem. Sieć Intermarché wygenerowała w minionym roku obroty w wysokości 4,27 mld zł i powiększyła się o 18 supermarketów. Drugi handlowy koncept grupy, sieć Bricomarché, zanotowała natomiast obroty na poziomie 1,16 mld zł, zwiększając je tym samym o 19,1 proc. w stosunku do wcześniejszego roku. Wynik ten pozwolił osiągnąć Bricomarché najwyższy wskaźnik wzrostu obrotów wśród sieci supermarketów branży dom i ogród. Ponadto sieć powiększyła się o 14 nowych supermarketów.
W pogoni za planem
Rozwój obu francuskich marek przebiega w myśl strategii Polska CAP 2020, zgodnie z którą zamierzają otworzyć w tym roku przynajmniej 36 sklepów spożywczych, 21 sklepów typu „dom i ogród” oraz 10 stacji paliw. Sklepy mają pojawiać się we wschodniej części Polski, gdzie do tej pory Grupa Muszkieterów nie była zbyt licznie reprezentowana. Do końca dekady ma powstać nowe centrum logistyczne, które pomoże w obsłudze placówek we wschodnich województwach. Tymczasem Muszkieterowie zdecydowali się zmienić lokalizację dotychczasowej siedziby.
Nowo wybudowane centrum logistyczne w Swadzimiu przystosowywane jest m.in. do składowania oraz dystrybucji produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych (produktów świeżych, warzyw, owoców, mrożonek) oraz zarządzania towarami sezonowymi czy wielkogabarytowymi. To właśnie stąd będą zaopatrywane sklepy Intermarché i Bricomarché w całej Polsce.
– Prężny rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce sprawił, że zaistniała potrzeba stworzenia nowoczesnej bazy logistycznej, dostosowanej do rosnących potrzeb naszych dwóch sieci: Intermarchéé i Bricomarché. Nowe centrum dystrybucyjne i wykorzystane przy jego budowie innowacyjne rozwiązania zapewnią naszym sklepom sprawną obsługę, a przede wszystkim przyczynią się do dalszego umacniania pozycji Grupy na polskim rynku i w konsekwencji skuteczniejszego wcielania w życie strategii Polska CAP 2020 – wyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów