Skuteczne wsparcie eksportu

Jolanta Lesisz, specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu
Czym się zajmuje i jakich klientów pozyskuje Inkubator Eksportu?
Inkubator Eksportu powstał z myślą o mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, które chcą szybko, niedrogo, profesjonalnie i skutecznie wejść na rynki zagraniczne. Inkubator świadczy usługi dla firm różnych branż, które chcą rozwijać się poprzez eksport.
Jakie usługi świadczy Inkubator Eksportu?
W największym skrócie wygląda to tak. Najpierw wyszukujemy potencjalnych klientów na wybranym rynku zagranicznym. Następnie tworzymy i tłumaczymy ofertę polskiej firmy na wybrany rynek, czyli tłumaczymy stronę www, tworzymy katalog z opisem produktów w danym języku oraz cennik z cenami przeliczonymi na walutę kraju docelowego. Następnym krokiem jest mailing do wyszukanych klientów z ofertą współpracy oraz telefony w celu omówienia szczegółów oferty. Celem jest doprowadzenie do próbnego zamówienia lub umówienie spotkania w celu prezentacji oferty. Do tego zawsze dokładamy linki sponsorowane dla potencjalnych klientów w danym kraju oraz optymalizujemy witrynę klienta pod kątem wyszukiwanych fraz na danym rynku. A wszystko staramy się wykonywać szybko, niedrogo i skutecznie.
Jaka jest pewność, że polskim firmom uda się wejść na rynki zagraniczne?
Pewności, że firma od razu rozpocznie eksport nie ma żadnej. Pewne jest to, że my znajdziemy dla obsługiwanej firmy potencjalnych klientów zagranicznych i dotrzemy do nich z ofertą. Ale niestety nie zawsze ta oferta jest na tyle konkurencyjna aby potencjalni klienci zagraniczni chcieli od razu kupować dany towar. Mniej więcej połowie firm udaje się wejść na wybrany rynek zagraniczny już przy pierwszej próbie. Na konkurencyjność oferty polskich firm niestety wpływu nie mamy. Nie ma jednak innej drogi dla polskich firm chcących rozwijać się poprzez eksport jak nieustanne próby przedstawiania swojej oferty potencjalnym klientom na różnych rynkach i jej ciągła modyfikacja pod kątem wybranych krajów.
Jakie rynki obsługuje Inkubator Eksportu?
Obsługujemy wszystkie kraje Unii Europejskiej oraz Rosję, Białoruś, Kazachstan i Ukrainę. Cały czas jednak powiększamy ofertę o nowe kraje. Jednak najczęściej klienci na początek swojej ekspansji wybierają rynki najbliższe geograficznie, tj.: Niemcy, Czechy, Słowację i Rosję.
Na czym polega system agencyjny Inkubatora Eksportu?
Mamy bardzo atrakcyjną ofertę w zakresie wprowadzania polskich firm na rynki zagraniczne i chcemy aby nasza oferta dotarła do jak największej ilości przedsiębiorstw. Dlatego uruchomiliśmy system partnerski, który polega na pośrednictwie agentów w sprzedaży usług Inkubatora Eksportu. Agenci pozyskują klientów, a my wprowadzamy ich na rynki zagraniczne.
Kto może zostać przedstawicielem Inkubatora Eksportu?
Może to być nowa firma lub działająca, np. biuro rachunkowe lub agencja finansowa, która rozszerzy dotychczasową działalność o sprzedaż usług eksportowych. Agent jedynie sprzedaje usługi Inkubatora, nie wykonuje ich. Nie jest mu więc potrzebna specjalistyczna wiedza. Usługi są bardzo prosto i czytelnie opisane. Każdy może zostać agentem, niepotrzebna jest żadna wiedza i umiejętności - to wszystko jest po stronie Inkubatora.
Jakie są warunki przystąpienia do sieci?
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,5 tys. zł. W zamian za nią partner otrzyma szyldy, katalogi i inne materiały promocyjne. W trakcie współpracy przedstawiciel sieci będzie uiszczał opłatę marketingową w wysokości 200 zł. Agenci czerpią dochody z prowizji od sprzedaży usług Inkubatora, która wynosi 20 proc. Zyski wahają się na poziomie od 2 tys. zł do 12 tys. zł miesięcznie. Nie ma opłat i kar za zerwanie umowy o współpracę.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...