Polacy błyszczą, jubiler zarabia
Rynek luksusowych zegarków i biżuterii w Polsce wciąż jest na dorobku. W 2014 roku rodacy wydali na takie artykuły 368 mln zł – 30 razy mniej, niż we Włoszech i 27 razy mniej niż we Francji. W dużej mierze wynika to z faktu, że wciąż zarabiamy mniej niż zachodni Europejczycy. Ale nie ma tego złego – wielkością rynku bliżej nam co prawda do Europy Wschodniej, ale za jeszcze przez lata będziemy cieszyć się dużymi wzrostami. Wartość kupowanych przez Polaków błyskotek ma w 2017 roku wzrosnąć do 466 mln zł, czyli o ponad ¼ w trzy lata.
Branżowi gracze wiedzą, że koniunktura im sprzyja. Jeden z największych przedstawicieli branży, YES, ma obecnie 111 salonów sprzedaży, a do końca roku chce powiększyć sieć do 120. W styczniu wszedł do Fashion House Outlet w Piasecznie, a na początku kwietnia – do Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Niedawno przedłużył też na kolejne pięć lat umowę najmu lokalu w Gemini Park Tarnów. Największa część Polaków – 37 proc. – na miejsce zakupów biżuterii wybiera właśnie centra handlowe.
– Od roku notujemy sukcesywny wzrost zarówno liczby odwiedzających, jak i obrotów. Ten potencjał zauważa coraz więcej najemców, zwłaszcza oferujących nieco droższy asortyment. Tak też było w przypadku Yes – mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Nowy salon YES należy do franczyzodawcy. Ma 36 m2 powierzchni, a w jego ofercie znajduje się złota i srebrna biżuteria z brylantami i innymi kamieniami szlachetnymi. Więcej na temat lokalu można przeczytać w artykule Złoto najlepiej błyszczy na rogu na portalu lokalnabiznes.pl. Zdecydowana większość salonów sieci należy do franczyzobiorców. Inwestycja w dostosowanie lokalu do standardu zgodnie z wizualizacją YES wynosi ok. 7,5 tys. zł netto na m2. Oprócz tego franczyzobiorca musi uiścić opłatę wstępną na poziomie 15 tys. zł.
Właściciele marki YES przyznają, że coraz większe znaczenie w ich sieci odgrywa sprzedaż biżuterii przez internet. To nowy trend, który uwydatnił się dopiero w ostatnich latach. W 2014 roku zamówienia online w YES wzrosły o 20 proc. Nadal jednak biżuterię w sieci kupuje tylko ok. 11 proc. Polaków.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...