Karma z górnej półki

Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska
Pierwsza połowa roku upłynęła franczyzodawcy Husse i partnerom na rebrandingu. Co zmieniło się od strony wizualnej?
Rzeczywiście w mijającym roku odświeżyliśmy identyfikację wizualną Husse. Nie ukrywam, że było to dla całej firmy duże wyzwanie organizacyjne. Proces rebrandingu został przeprowadzony we wszystkich oddziałach firmy w całej Europie. Odświeżone zostało logo, całkowitej zmianie uległy również opakowania naszych produktów oraz materiały marketingowe. Wymagało to dużego zaangażowania całego zespołu i bliskiej współpracy z centralą w Szwecji. Z perspektywy oceniam, że wszystko udało się nadspodziewanie dobrze i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego. Zwieńczeniem rebrandingu będzie uruchomienie całkowicie nowej strony internetowej. Start nowego serwisu planujemy na połowę I kwartału 2016 roku.
Jaki był 2015 rok w kontekście rozwoju sieci i koniunktury w branży?
Bardzo udany. Coraz mocniejsza pozycja marki Husse w kraju (czego przykładem jest nagroda Top For Dog 2015 dla najlepszej suchej karmy w Polsce), jak również rozwój segmentu karm premium dla psów i kotów wymaga zapewnienia odpowiednio silnej sieci sprzedażowej. Zaobserwowaliśmy zwiększoną liczbę zapytań od kandydatów na franczyzobiorców. Aktualnie w naszej sieci działa 48 franczyzobiorców. W tym roku podpisaliśmy pięć nowych umów franczyzowych. Naszym najnowszym franczyzobiorcą jest Michał Świderski, który będzie działał na terenie Grodziska Mazowieckiego i Pruszkowa. To znana postać w świecie kynologicznym. Jest zawodnikiem i trenerem sportu psich zaprzęgów, wielokrotnym mistrzem Polski i zdobywcą Pucharu Europy. Aktualnie jest także członkiem zarządu i dyrektorem sportowym Polskiego Związku Sportu Psich Zaprzęgów. Bardzo się cieszę, że zdecydował się nawiązać współpracę z naszą firmą. W tym roku pozyskaliśmy też czterech nowych franczyzobiorców w Warszawie. Udało nam się tu stworzyć silnie zmotywowany zespół, co już zaczęło się przekładać na wyniki sprzedażowe w stolicy.
Jakie są plany rozwoju na nadchodzący rok?
Coraz aktywniej rozbudowuje się również sieć dystrybutorów Husse, czyli osób współpracujących z naszymi franczyzobiorcami. Aktualnie działa z nami w ten sposób ponad 120 osób i ta liczba sukcesywnie rośnie. W mijającym roku opracowaliśmy pakiet szkoleniowy dla nowych dystrybutorów, wspieramy ich także w bieżącej działalności. Budowę sieci dystrybucji rozpoczynamy zawsze od nawiązania współpracy franczyzowej co wiąże się z koniecznością poniesienia opłaty licencyjnej przez kandydata. Gdy na danym terenie jest już franczyzobiorca, otwiera się możliwość współpracy dystrybucyjnej. Dystrybutor działa na terenie swojego franczyzobiorcy, operuje na nieco niższej marży handlowej, ale nie ponosi za to opłaty licencyjnej. Musi jedynie zakupić pakiet startowy z podstawowymi materiałami marketingowymi. Jest to atrakcyjna dla wielu osób forma współpracy ze względu na zdecydowanie niższą barierę wejścia. Partnerski model współpracy pomiędzy franczyzobiorcami a dystrybutorami doskonale nam się sprawdza i wierzymy, że pozwoli uda się wykorzystać potencjał rynku.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów