Kurs na zagranicę
W 2015 roku Coccodrillo otworzyło w kraju 25 nowych salonów z produkowaną przez siebie odzieżą dziecięcą. W sumie ma ich 233, z czego 145 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. Większość nowych placówek zlokalizowana jest przy handlowych ulicach dużych i średnich miast. Część mieści się w galeriach handlowych, np. w olsztyńskiej Aurze i Galerii Warmińskiej, w Zielonych Arkadach i Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy, w Galerii Rzeszów czy Galerii Łódzkiej.
– Duży udział franczyzobiorców w rozbudowie sieci salonów jest jednym z kluczowych punktów rozwoju marki Coccodrillo w Polsce i poza jej granicami – podkreśla Ewa Matuszak, dyrektor sprzedaży CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo. – Te proporcje będą się utrzymywać także w kolejnych latach. Firma z dużą starannością opracowała atrakcyjny system współpracy, który działa zachęcająco na potencjalnych partnerów. Wielu z nich decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego sklepu pod naszym szyldem.
Wyprawa w świat
Polska sieć salonów z logo Coccodrillo jest już bardzo gęsta i coraz trudniej znaleźć nową, atrakcyjną lokalizację.
– Nasza sieć jest bardzo rozbudowana w Polsce, w związku z tym możliwość podjęcia współpracy z nowymi partnerami jest ograniczona – przyznaje Ewa Matuszak.
Dlatego marka chce mocno postawić na rynki zagraniczne. Obecnie na terenie Unii Europejskiej działają już 133 salony z odzieżą Coccodrillo. Najwięcej, 42, w Rumunii, poza tym m.in. W Bułgarii, na Litwie, w Czechach, na Słowacji.
– W najbliższym czasie będziemy się szczególnie starać o umocnienie swojej pozycji na rynkach rumuńskim i czeskim – dodaje Ewa Matuszak. – W planach jest też uruchomienie łącznie 20 nowych punktów poza Unią Europejską. 13 z nich ma mieć charakter tradycyjnych sklepów działających pod szyldem marki, a pozostałe siedem planowane jest jako punkty typu shop in shop.
W tej chwili poza UE funkcjonuje już 30 samodzielnych salonów, w kolejnych 55 sklepach odzież Coccodrillo jest dostępna właśnie w punktach typu shop in shop (specjalnie wydzielona przestrzeń na terenie innego sklepu). Ubrania z metką polskiego producenta można kupić m.in. w Chinach, Egipcie, Brazylii.
Licencja bez opłat
Na salon z odzieżą dziecięcą potrzebny jest lokal wielkości 50-70 m2. Rozpoczęcie współpracy z Coccodrillo wiąże się z koniecznością wpłaty kaucji zwrotnej, która stanowi zabezpieczenie towaru, otrzymanego przez partnera w depozyt. Agent zobowiązany jest także kupić licencję na oprogramowanie, dostarczone przez franczyzodawcę. Dodatkowo do prowadzenia działalności niezbędny jest dostęp do internetu, komputer oraz drukarka fiskalna. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, opiekun regionalny wspiera franczyzobiorcę podczas otwarcia sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Nie ma opłaty wstępnej, ani wpłat na fundusz marketingowy. Materiały promocyjne przekazywane są partnerom bezpłatnie. Franczyzobiorcy uczestniczą też we wszystkich akcjach promocyjnych, prowadzonych przez sieć. Zatowarowanie sklepu odbywa się na bieżąco, w miarę potrzeb.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
Coccodrillo chwali się rosnącymi przychodami, The White Bear Coffee otwiera nowe kawiarnie. Przegląd tygodnia 2-9 lipca.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...