Zarabiaj jako wydawca

MikroTV to dwutygodnik zawierający program telewizyjny dla siedmiu najpopularniejszych stacji tv, krzyżówkę, sudoku oraz kupony rabatowe. Pismo ma 16 stron i jest gazetą reklamową.
Co istotne dla osób nieposiadających zbyt dużego kapitału na start, biznes też można prowadzić w domu. Na początek trzeba tylko mieć komputer i telefon oraz 4 tys. na opłatę licencyjną. Głównym zadaniem franczyzobiorcy jest sprzedaż reklam oraz kuponów rabatowych do gazety.
Przyszły franczyzobiorca MikroTV ma do wyboru trzy warianty współpracy: wariant srebrny, złoty i platynowy. Najdroższy wariant platynowy kosztuje 1199,99 zł miesięcznie i obejmuje pełną obsługę graficzną każdego wydania dwutygodnika franczyzobiorcy. Przy współpracy w wariancie złotym trzeba liczyć się z wydatkiem 499 zł. Obejmuje on pomoc graficzną przy sześciu projektach w miesiącu. Najtańszym – i zarazem najczęściej wybieranym – jest wariant srebrny, za który trzeba zapłacić 299 zł miesięcznie. Przy tej opcji współpracy franczyzobiorca sam we własnym zakresie musi zająć się składem pisma, które będzie kolportował w swoim powiecie.
W ramach opłaty franczyzowej franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną na cały powiat, dostęp do strony intenetowej i aplikacji mobilnej na których mogą zamieszczać sprzedane kupony rabatowe. I co najważniejsze – przygotowane strony redakcyjne, czyli okładkę, program TV oraz krzyżówkę.
– Aplikację wprowadziliśmy po to, by zwiększać przychody naszych franczyzobiorców. Jest to aplikacja z kuponami rabatowymi na systemy android i iOS. Dzięki temu biorcy licencji mogą sprzedawać kupony na samą aplikacje, nie wykorzystując przy tym powierzchni reklamowej w gazecie – mówi Mikołaj Roszczak, franczyzodawca MikroTV.
Franczyzobiorca samodzielnie decyduje o sposobie dystrybucji dwutygodnika. Gazetę można rozdawać przechodniom na ulicach, wrzucać bezpośrednio do skrzynek pocztowych lub zostawiać w sklepach, lokalnych centrach handlowych, na poczcie, w punktach usługowych.
– Z kolportażem nie mamy problemów. Ludzie chętnie biorą darmową gazetę z programem. Przez dwa tygodnie jest ona w ich domach, mają więc dużo czasu żeby zapoznać się z reklamami w niej zawartymi – mówi Mikołaj Roszczak.
Franczyzodawca MikroTV udostępnia potencjalnym franczyzobiorcom sieci szacunkową kalkulację przychodów wyliczoną dla 5 tys. egzemplarzy dwutygodnika. Zakłada ona, że ceny reklam będą się wahać od 150 zł za 1/12 strony do 1,4 tys. zł za ostatnią stronę gazety. Możliwość umieszczenia kuponu rabatowego w wydaniu została wyceniona na 150 zł. Przy sprzedaży 6 całych stron reklam, 7 reklam przy programie TV oraz jednej pół stronicowej reklamy i 12 kuponów rabatowych franczyzobiorca osiągnie przychód na poziomie 12,5 tys. zł. Koszt wydania gazety franczyzodawca szacuje na 1,6 tys. zł (druk 1,3 tys. zł plus opłata abonamentowa 300 zł).
– Zysk franczyzobiorcy może być większy, jeżeli sprzeda więcej reklam lub za wyższą cenę – stwierdza Mikołaj Roszczak.
Aktualnie dwutygodnik MikroTV wydawany jest w Wągrowcu, Chodzieży, Obornikach, Murowanej Goślinie, Gnieźnie, Koninie, Jarocinie, Krotoszynie, Piasecznie, Radomiu i Grodzisku Mazowieckim. Franczyzobiorcy posiadają na te miasta wyłączność terytorialną.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...