Zarobić na dotacjach

Piotr Buchalski
Jak ocenia Pan rozwój sieci Dotacje Eksport Group w ubiegłym roku?
Bardzo dobrze. Zainteresowanie przystąpieniem do sieci przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Pomimo opóźnień we wdrażaniu formalności, związanych z uruchomieniem nowej puli środków unijnych przez instytucje rządowe, zainteresowanie otwarciem kolejnych placówek było i jest bardzo duże. W tej chwili sieć Dotacje Export Group liczy już 23 placówki. Cztery z nich dołączyły w tym roku: w Gorzowie Wielkopolskim, Rybniku, Tomaszowie Mazowieckim i Bydgoszczy.
A jakie są plany firmy na 2016 rok?
Oczywiście dalszy rozwój sieci. Mamy już placówki prawie we wszystkich województwach, ale potrzeby rynkowe są dużo większe. Planujemy, aby na koniec tego roku funkcjonowały po 2-3 placówki w województwie. Aby przystąpić do sieci, należy dysponować kwotą od 45 do 70 tys. zł. W tym zawiera się opłata licencyjna w wysokości 35 tys. zł. Wysokość nakładów zależy m.in. od wielkości biura i liczby pracowników. Powinno ich być minimum dwóch, drugiego partner musi zatrudnić w ciągu pół roku od uruchomienia działalności. Biura otwieramy w miastach liczących minimum 40 tys. mieszkańców. Nasi franczyzobiorcy zarabiają na pisaniu wniosków o przyznanie dofinansowania z Unii Europejskiej, dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz na prowizji od pozyskanych dzięki temu pieniędzy. Wynosi ona od 3 do 5 proc. kwoty dotacji. Natomiast cena napisania jednego wniosku to kilka tysięcy złotych. Pojedyncze biuro franczyzowe może ich przygotować od 20 do 40 rocznie. Zapewniamy swoim franczyzobiorcom fachowe szkolenia, przygotowujące ich merytorycznie do takiej pracy. Trwają dwa miesiące i są przeprowadzane przez doświadczonych trenerów.
Czy na rynku nadal jest zajęcie dla doradców, przygotowujących wnioski o dotacje unijne? Czy ten rynek już się nie nasycił?
Zdecydowanie jest jeszcze przestrzeń dla nowych placówek. W ciągu najbliższych pięciu lat do rozdysponowania jest ponad 30 mld euro z Unii Europejskiej. Cała procedura dopiero nabiera tempa, zostały ogłoszone pierwsze konkursy i już widać, że bez pomocy doradcy przygotowanie wniosku będzie praktycznie niemożliwe. Oznacza to dużo pracy dla doradców unijnych w nadchodzących latach. Przygotowanie wniosku nie jest wcale sprawą łatwą. Wiele zostaje odrzuconych ze względu np. na braki formalne albo dlatego, że ich autorzy nie potrafią pokazać innowacyjności swoich koncepcji, które chcą rozwinąć dzięki unijnym funduszom. Skorzystanie z fachowej pomocy jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...