Franczyzodawcy się szkolą

Rzetelni franczyzodawcy, zrzeszeni w Polskiej Organizacji Franczyzodawców, po raz czwarty spotkali się na dorocznej konferencji Best Franchise. Dyskusje w trakcie wykładów i rozmowy w kuluarach tym razem zdominowane były przez temat podatku handlowego. Widmo nowej daniny wymierzonej w sieci handlowe roztacza się nad rynkiem już od grudnia ubiegłego roku. W dalszym ciągu nie jest jednak znany jego ostateczny kształt.
– Polska Organizacja Franczyzodawców zaangażowała się w konsultacje związane z planami wprowadzenia podatku od sieci handlowych. Braliśmy udział w spotkaniach z przedstawicielami Ministerstwa Finansów, wysyłaliśmy nasze uwagi dotyczące wstępnych projektów ustawy – mówiła Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Jest szansa, że te działania odniosą sukces – strona rządowa, przynajmniej w warstwie deklaracyjnej, wycofała się z planów opodatkowania franczyzy. Ostateczny projekt wciąż nie jest jednak znany.
– Z punktu widzenia franczyzodawców najgorsze jest funkcjonowanie w warunkach niepewności, która nie sprzyja rozwojowi biznesu i pozyskiwaniu franczyzobiorców. Mamy nadzieję, że już niebawem poznamy ostateczny kształt nowych rozwiązań podatkowych – opowiadał Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa PROFIT system.
W trakcie konferencji nie zabrakło jednak i krzepiących akcentów. Nadzieje w serca przedsiębiorców wlał prof. Witold Orłowski, główny ekonomista PwC, mówiąc o dobrej kondycji polskiej gospodarki.
– Mamy za sobą 25 lat sukcesu gospodarczego. Oczywiście, obecna sytuacja polityczna jest napięta. Nie ma jednak podstaw, by w najbliższym czasie obawiać się o wzrost PKB. On ma stabilne perspektywy – tłumaczył ekonomista.
W nieco bardziej pesymistycznym tonie wypowiadał się Piotr Kuczyński, główny analityk Xelion Doradcy Finansowi. Zwrócił uwagę, że globalna gospodarka w coraz większym stopniu zależy od działania banków centralnych.
– Od kilku lat obserwujemy, jak swoimi działaniami starają się pobudzać wzrost gospodarczy, jednak ich wysiłki są coraz mniej skuteczne. Myślę, że żyjemy w okresie przejściowym. Kapitalizm nie zniknie, ale musi zmienić swoje oblicze, by przetrwać – stwierdził ekspert.
W trakcie dwudniowej konferencji uczestnicy wzięli udział w szkoleniach z zakresu marketingu oferty franczyzowej oraz technik pozyskiwania franczyzobiorców. Nie zabrakło też bardziej „twardych”, finansowych szkoleń: specjaliści z Tax Care przybliżyli tajniki księgowości w firmach franczyzowych, a partnerzy firmy Symulator Biznesu podpowiedzieli, jak poprawić wyniki sieci franczyzowej poprzez lepsze zarządzanie firmami franczyzobiorców. Swoje oferty dla przedsiębiorstw zaprezentowali Xelion oraz Idea Bank. Gościem specjalnym drugiego dnia konferencji był Jarosław Kuźniar, dziennikarz i przedsiębiorca, który opowiedział o zasadach budowania marki osobistej.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Gastro-kurierska firma Stava dołączyła do grona członków Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
7. edycja Best Franchise przyciągnęła najważniejszych menedżerów ds. franczyzy. Podczas konferencji można było posłuchać merytorycznych wykładów o franczyzie i zarządzaniu.
Wyniki gospodarcze są bardzo dobre, od lat osiągamy w Polsce coraz większe sukcesy, a przyszłości zapowiada się optymistycznie. Takie informacje uczestnikom VI Konferencji Best Franchise przekazał profesor Marek Belka.
Kolejna konferencja z cyklu Best Franchise za nami. O czym rozmawiali członkowie Polskiej Organizacji Franczyzodawców?
Konferencja Liderów Franczyzy odbędzie się 30 marca w Katowicach. Tegoroczny temat to m.in. koordynacja sieci franczyzowej i zwiększenie przychodów franczyzodawcy i biorców licencji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Polska Organizacja Franczyzodawców opublikowała na swojej stronie list otwarty do zarządu Intermarche.
W co zainwestować – to pytanie, które dręczy wielu przyszłych przedsiębiorców. W grudniowym numerze FRANCHISING podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w nadchodzącym roku.
Plantacja drzewek iglastych to biznes dla cierpliwych. Na pierwsze zyski trzeba czekać bowiem kilka lat.
Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.
Marka Bó Burger startuje z franczyzą. Właściciele zapewniają, że burgerownia może być rentowna od pierwszego miesiąca.
POPULARNE NA FORUM
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Get Casvpn for the best VPN service in Canada and make your connection secure. CasVPN provides its services all over Canada.
Społeczność Franchising.pl
dfgfh
Biznes na dodatek
Z tymi kwotami 6.000~12.000pln to raczej byłbym bardzo ostrożny ;-) Ale faktycznie taka opcja jest ciekawa, główne problemy InPostu to niestety... Technika! Terminale do...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam wszystkich. Zaczynam pisać pracę licencjacką na temat franchisingu i jestem na etapie poszukiwania danych. W związku z tym zwracam się do Was z zapytaniem czy wiecie...
Chcę założyć punkt dorabiania kluczy
Cześć, temat jest naprawdę stary ale szukając podobnego wątku trafiłem właśnie tutaj czyli jak widać ludzie szukają i znajdują te forum. Z tego co wiem bardzo...
Jak zarządzać dużą firmą?
Zarządzanie dużą firmą, bez rozbudowanych systemów, staje się obecnie niemożliwe. Wiadomo, że im większe przedsiębiorstwo, tym większe wymagania odnoście realizacja...
Firma na sprzedaż
Ciekawe, że niektórzy ludzie są tak obrotni i potrafią rozpoczynać tak wiele rozpoznawalnych biznesów. Na pewno musieli zaczynać od czegoś mniejszego wcześniej. Sam...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Przede wszystkim najpierw stwórz solidny biznes plan, podszkol się w zarządzaniu ludźmi, a najlepiej, jeśli jesteś po studiach, to przepracuj gdzieś w branży, w której...