Metrohouse zmienia właściciela

Sieć Metrohouse zmienia właściciela. Polskiego franczyzodawcę kupuje węgierski Duna House Holding. Nowi właściciele mają określone plany co do swojego nabytku.
– Stawiamy sobie trzy podstawowe cele: intensywny rozwój sieci franczyzowej, zwiększanie przychodów placówek oraz rozbudowa struktur doradców kredytowych działających pod marką Metrofinance. Na Węgrzech, które są prawie cztery razy mniejszym rynkiem, w zarządzanych przez nas dwóch sieciach pośredników działa prawie 150 biur. Jednocześnie średnia rentowność oddziału jest 2,5 razy wyższa niż w Metrohouse. Mamy więc szerokie pole do działania. W najbliższym czasie planujemy wdrożenie sprawdzonych elementów naszego know-how, aby polepszyć wyniki finansowe i zapewnić jeszcze lepszy poziom obsługi dla klientów – mówi Guy Dymschiz, współwłaściciel i współzałożyciel Duna House.
Pod szyldem Metrohouse w Polsce działa 80 biur nieruchomości i 65 franczyzobiorców. Jak zwykle przy przejęciach na rynku franczyzowym pojawia się pytanie, jaki los czeka tych, którzy oparli swój biznes na licencji przejmowanej marki. W tym przypadku dla franczyzobiorców Metrohouse najważniejsza informacja jest taka, że nowi właściciele nie zamierzają dokonywać rebrandingu marki. W ich ocenie obecny brand jest silny i umożliwia w pełni realizację planowanej strategii. Bez zmian się jednak nie obejdzie.
– Zmiany w strukturze właścicielskiej będą miały wpływ na funkcjonowanie całej sieci franczyzowej Metrohouse. Przede wszystkim daje nam to możliwość bardzo dynamicznego rozwoju sieci franczyzowej na terenie całego kraju. Ostatnie tygodnie to okres wytężonej pracy nad wprowadzeniem szeregu zmian, wzmocnieniem i ulepszeniem funkcjonowania systemu franczyzowego. W ciągu najbliższych tygodni będziemy spotykać się z naszymi partnerami franczyzowymi, by dyskutować na temat propozycji wprowadzenia usprawnień, które partnerom pozwolą na jeszcze lepsze rozwinięcie prowadzonego biznesu – zapowiada Agata Korzeniewska, dyrektor departamentu franczyz w Metrohouse Franchise.
Franczyzodawca chce wprowadzić rozwiązania, które usprawnią sposób zarządzania placówkami i pozytywnie wpłyną na relacje z klientami. Ich źródłem ma być know-how z Budapesztu.
– Kwestie nad którymi obecnie pracujemy można zawrzeć w kilku obszarach: system CRM, marketing, system szkoleniowy i wsparcie oraz organizacja sprzedaży. Jednocześnie będziemy pracować nad sukcesywnym zwiększaniem sieci franczyzowej, już teraz wzmacniamy zespół sprzedażowy. Plany są bardzo ambitne – mówi Agata Korzeniewska.
Żeby przystąpić do sieci Metrohouse, należy dysponować kwotą minimum 50 tys. zł na inwestycje. Opłaty franczyzowe są zróżnicowane w zależności od lokalizacji biura.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof