PRZEGLĄD RYNKU
Top Secret się zmienia
Należąca do giełdowej spółki Redan marka odzieżowa Top Secret przechodzi metamorfozę. Zmieniają się sklepy oraz kolekcje.
Hot Oil ciągle większy
Należąca do firmy Semax sieć odzieżowych sklepów Hot Oil liczy już 46 punktów. W całej Polsce powstają nowe placówki, większość na zasadach franczyzy.
Banki zaczynają wspierać franczyzę
Na polskim rynku kredytowym w końcu pojawiła się oferta dla franczyzy. Deutsche Bank PBC jako pierwszy wprowadza możliwość kredytowania zarówno biorców, jak i dawców licencji. Czy kolejne banki pójdą w ślad za nim?
Czy do końca 2007 roku uda się otworzyć sto sklepów w Polsce?
Ełk, Leszno i Konin to tylko niektóre z otwartych w ostatnich miesiącach sklepów RuckZuck, sieci sprzedającej podłogi laminowane, drewniane oraz drzwi.
5-10-15 chce mieć 200 sklepów
Firma 5-10-15, zajmująca się produkcją i sprzedażą odzieży dziecięcej oraz akcesoriów dla dzieci, przedstawia plany ekspansji.
Diverse otwiera sklepy i poszukuje partnerów
Sieć sklepów odzieżowych Diverse stale się rozrasta. W ostatnich tygodniach powstały cztery sklepy, a już wkrótce podwoje otworzą kolejne.
Hip-hop na koszulce
O marce odzieżowej typu streetwear we franczyzie opowiada Dariusz Marzec, dyrektor generalny Tribal Polska.
Z Żywca za koło podbiegunowe
Roy, sieć sklepów z odzieżą dla mężczyzn, otwiera nowe placówki franczyzowe, m.in. w Gdańsku i Kielcach oraz w Moskwie. Ubrania firmy z Żywca dotarły nawet do Norylska za kołem podbiegunowym.
Ruch tworzy kolejną markę
Update to druga - po sieci kawiarni i coffee - marka, którą dystrybutor prasy chce rozwinąć w ciągu najbliższych dwóch lat. Franczyzobiorcy na ofertę jednak będą musieli poczekać.
Poprawki we franczyzie
Pracownia Poprawek Krawieckich ma obecnie 15 punktów usługowych. W ciągu najbliższych dwóch lat chce podwoić tę liczbę.
Niebieski Słoń w natarciu
Okres jesienno-zimowy to czas wzmożonego zainteresowania licencją wydawnictwa Niebieski Słoń. Firma ma już 44 biorców w całej Polsce.
Jesienny boom DDD
Dobre Dla Domu, sieć sklepów z podłogami, panelami i drzwiami, urosła o trzy kolejne punkty.
Metrohouse na licencji
Agencja nieruchomości Metrohouse planuje rozwój we franczyzie. W budowaniu sieci pomóc ma kapitał z zewnątrz.
Divicom na New Connect, potem na GPW
Divicom zadebiutowała na New Connect, nowej platformie oferowanej przez Giełdę Papierów Wartościowych. Przedstawiciele spółki zapowiadają jednak, że w przyszłym roku zmienią rynek notowań.
Okienko Kasowe upada
Kolejny pośrednik finansowy staje na skraju upadku.
Lepsza przyszłość w sieci
O sytuacji w branży spożywczej – mówi Wojciech Kruszewski, prezes zarządu ZkiP Lewiatan’94 Holding.
Subway stawia na rozwój
Sieć barów serwujących kanapki zamierza w najbliższym czasie otworzyć osiem nowych lokali.
Logistyka w sieciach gastronomicznych
Rozwój sieci gastronomicznych w dużej mierze zależy od poziomu rozbudowy zaplecza produkcyjno–logistycznego.
Licencja na kulturę
Empik wszedł na rynek franczyzy. Salony prowadzone przez partnerów sieci będą powstawać w małych miastach.
Kolejne szkoły we franczyzie
Sieć szkół językowych Lingua Nova zwiększa liczbę placówek. Po niedawnym otwarciu w Kaliszu firma przymierza się do uruchomienia jednostki w Lublinie.