PRZEGLĄD RYNKU

Stacyjnicy kontra Orlen
Właściciele patronackich stacji paliw PKN Orlen, którzy działają w niebieskich barwach Petrochemii Płock, domagają się od zarządu udostępnienia dla swoich stacji logo Orlenu oraz elementów wizualizacji. Oczekują również zadośćuczynienia za nieprzestrzeganie przez Orlen zapisu w umowie o cenach preferencyjnych. Rozprawa pomiędzy dwudziestoma właścicielami patronackich stacji a zarządem Orlenu odbyła się 24 lutego w sądzie rejonowym w Płocku.

Czy jest miejsce dla kolejnej sieci supermarketów?
- rozmowa ze Zdzisławem Potempą, dyrektorem ds. franczyzy firmy Ahold.

Burger King w ofercie publicznej
Po raz pierwszy w swojej 52-letniej historii Burger King Holdings, właściciel sieci restauracji szybkiej obsługi przygotowuje się do sprzedaży akcji na giełdzie nowojorskiej.

EMPiK inwestuje w centrach Focus Park
Grupa NFI EMPiK Media & Fashion podpisała 20 kontraktów najmu w centrach rozrywkowo-handlowych Focus Park.

Green Way startuje z Centrum Zdrowych Stylów Życia
Pod koniec lutego Green Way uruchomi pierwsze w Polsce Centrum Zdrowych Stylów Życia. Będzie zlokalizowane w Gdańsku-Wrzeszczu przy ulicy Dmowskiego 11. Pod jednym dachem będzie znajdować się Bio-piekarnia, Bar Przystanek Zdrowia Green Way oraz sklep Green Way Market.

Każda sieć ma własny sposób na rozwój
O tym, że warto naśladować dobre rozwiązania, przekonuje się coraz więcej sieci handlowych - licencjonują więc swoją działalność.

Inwazja kawowych sieci
Sieciowe kawiarnie podbijają Polskę. Lokują się w śródmieściach dużych miast. Bez nich nie obejdzie się już żadne nowe centrum handlowe.

Kruk: więcej sklepów
W. Kruk do 2008 roku chce otworzyć 15 - 17 nowych salonów.

Gino Rossi na giełdzie
Słupski producent obuwia Gino Rossi planuje, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zadebiutować w maju na giełdzie.

Ruszyli walczyć o nowe logo i ceny
To jeszcze nie pospolite ruszenie, ale już mały zajazd. Właściciele stacji rzucają rękawicę PKN, licząc na… ugodę.

Bank BPH ma już 400 placówek partnerskich
W połowie lutego Bank BPH otworzył czterysetną placówkę partnerską. Pierwsza agencja banku powstała w połowie 2004 roku. Na początku 2005 roku było ich już ponad 100, do końca 2006 roku sieć ma liczyć 600 jednostek.

Rynek w czasach transformacji
Największe sieci handlowe na rynkach krajów transformacji stosują strategię rozwoju poprzez fuzję i przejęcia oraz dywersyfikowanie portfolio.

Empik otwiera nowe sklepy
NFI Empik Media & Fashion planuje otworzyć w tym roku 50 - 60 nowych sklepów o łącznej powierzchni 25 - 30 tys. mkw.

Pako Jeans buduje partnerskie stoiska
Rybnicki producent spodni zamierza rozwinąć obecność w sieciach multibrandowych. W tym roku ma się pojawić 10 takich stoisk.

Tesco chce podbić rynek USA
Tesco chce podbić rynek USA. Brytyjska sieć supermarketów Tesco planuje wejść na rynek amerykański. Już w przyszłym roku będzie otwierać w Stanach Zjednoczonych swoje sklepy.

Starbucks, wchodzi w dystrybucję filmową
Starbucks, sieć amerykańskich barów kawowych zamierza zaangażować się w promocję i dystrybucję kinową.

Artman zarzuci sieć poza Polską
Giełdowy Artman planuje wydać na rozwój sieci w tym roku około 12 mln zł.

Korzystaj z usług, ale nie przychodź
W Krakowie zaczął działać pierwszy w tym mieście punkt Mail Boxes Etc. Miesiąc wystarczył, aby przekonać się, jakim zainteresowaniem cieszą się usługi realizowane na odległość. Narzędziem komunikacji jest telefon, internet, a niedługo – samochód dostawczy z logo MBE.

Nadchodzą lepsze czasy
- rozmowa z Fabianem Brachettą, przedstawicielem firmy Subway.

W październiku zniknie Esso
Do końca października zakończy się trwający proces integracji z siecią Lotos stacji Esso, które gdańska firma kupiła od amerykańskiego koncernu jesienią ubiegłego roku. Od momentu zakupu stacje Esso funkcjonują w sieci sprzedając paliwo z Lotosu.