PRZEGLĄD RYNKU

Zapowiedź ekspansji, a może nawet zysków
Strategia Eurobanku zakłada na ten rok rozbudowę sieci, nowe produkty kredytowe oraz inwestycyjne. Na to potrzebny będzie nowy kapitał.

Finansowanie firmy
- rozmowa z Katarzyną Gniazdek, prezes DGE Bruxelles.

Będzie drugie podejście
W marcu prospekt emisyjny, a w maju debiut na warszawskiej giełdzie — takie są plany Intersportu Polska. Przygotowania ruszyły.

Eksport zostanie podwojony
Awa, która sieć ubranka.pl buduje od 2000 r., zapowiada ostre przyspieszenie. Dzięki franczyzie i zagranicznej sprzedaży.

60 sklepów na koniec 2007 roku
Bartek, producent dziecięcego obuwia z Mińska Mazowieckiego, na koniec przyszłego roku zapowiada zakończenie budowy sieci sklepów franczyzowych.

350 sklepów na koniec roku
Sieć sklepów spożywczych, której rozwój wspiera firma dystrybucyjna McLane Polska, chce w tym roku przyłączyć blisko 50 nowych placówek.

Więcej szkoleń dla franczyzobiorców DGE Bruxelles
W tym roku biura obecne jak i przystępujące do sieci wezmą udział w szkoleniach uzupełniających organizowanych przez centralę sieci DGE Bruxelles, przede wszystkim związanych z pozyskiwaniem klientów i sprzedażą usług.

McDonald’s zapowiada wzrost w Chinach
Po roku posuchy w Chinach, światowy gigant w branży fast foodów zapowiada zwiększenie sprzedaży.

Usługi Banku BPH dostępne także w weekendy
112 placówek partnerskich Banku BPH pracowało przez cały ostatni weekend. Od stycznia placówki partnerskie BPH mają bowiem możliwość pracy w soboty, niedziele oraz dni świąteczne.

Obroty w karnawale
Przełom roku to okres tolerancji klienta dla wysokich cen, także w sklepach odzieżowych. Ubrania z wyższej półki, drogie i ekskluzywne mają wówczas największe wzięcie. W niektórych sklepach na przełomie roku sprzedaż rośnie nawet o 400%.

Nie ma zagrożenia
- rozmowa z Michałem Skórkowskim, specjalistą ds. franchisingu firmy LeeCoopper.

Znaczny spadek obrotów
Upadłość białostockiej firmy Grosik doprowadziła do spadku zaufania klientów do firm przyjmujących zlecenia płatnicze. Obroty takich podmiotów zmniejszyły się o jedną czwartą.

Sieć jak LPP
Planeta Mody, firma dystrybuująca dziewczęcą odzież, planuje zbudować dużą sieć. Na miarę innych polskich firm.

Mrówka szkodzi?
- Złożyłam zawiadomienie do prokuratury o wyłudzenie opłaty licencyjnej. Franczyzodawca mnie oszukał - mówi była franczyzobiorczyni sieci Mrówka, sprzedającej odzież dla młodzieży.

Zielono przez cały rok
W zeszłym roku Green Way otworzył siedem barów – w sumie w całym kraju jest ich 22. Na tym przedstawiciele sieci nie poprzestają. W połowie stycznia zaplanowali otwarcie kolejnego, już czwartego baru w stolicy. Będzie się mieścił w centrum handlowym Promenada.

Kolekcje mody prosto z supermarketu
Dużym firmom handlowym nie wystarcza już sprzedaż najtańszych tekstyliów. Próbują walczyć o bardziej wybrednych klientów. W Polsce zaczyna tak robić Tesco.

Sprzedaż zgodnie z planem
Lubelskie Eldorado osiągnęło prognozowane 1,3 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Chłopskie Jadło na swoim
Krakowska Grupa Chłopskie Jadło zrezygnowała z uruchamiania sklepów franczyzowych. Chce zbudować sieć własnych placówek handlowych.

Północ coraz silniejsze na południu
Biuro nieruchomości Północ otworzy w lutym pierwszą franczyzową jednostkę.

CCC wchodzi z butami do Rosji
W całej Polsce szybko przybywa sklepów CCC. Lider krajowego rynku obuwniczego chce w tym roku rozbudować sieć handlową, wprowadzić dwie nowe marki i wejść do Rosji. Ambitne plany już dzisiaj doceniają inwestorzy giełdowi.