PRZEGLĄD RYNKU

Eldorado rozmawia o przejęciach
Czwarty kwartał będzie decydujący dla realizacji planów Eldorado - zapowiada Artur Kawa, prezes przedsiębiorstwa. W trzecim kwartale spółka zanotowała trzykrotny wzrost zysku netto - dzięki sprzedaży nieruchomości.

Pozamykać supermarkety w święta
Pierwszy raz pracownicy hipermarketów zaprotestują przeciw pracy w wolny dzień - piątkowe Święto Niepodległości. I pierwszy raz mają poparcie rządzącej partii - PiS.

Key zbuduje własną sieć
Choć wrocławska firma ma już 140 partnerskich punktów sprzedaży, to wciąż jej mało. Marzą się jej bowiem własne sklepy.

Okazja na zysk
Kiedy Mirosław Kamiński otwierał pierwszy sklep z końcówkami kolekcji markowej odzieży, nie spodziewał się, że wkrótce stanie się właścicielem sieci dobrze prosperujących outletów.

Duńczycy idą na wschód i południe
Działająca dotąd tylko na zachodzie kraju sieć sklepów spożywczych Netto zaczyna ekspansję w kolejnych regionach Polski. Chce otwierać 50 placówek rocznie.

Subway w stolicy
Subway, amerykańska sieć franczyzowa serwująca kanapki, otworzyła drugi lokal w Warszawie.

Płatnik upadł
Franczyzodawca sieci punktów kasowych Płatnik złożył w sądzie wniosek o upadłość. Jednocześnie przeciwko firmie zostało złożone do prokuratury doniesienie o popełnieniu przestępstwa przez jednego z członków zarządu.

Będą ograniczenia w otwieraniu hipermarketów?
PiS chce ustawy ograniczającej otwieranie hipermarketów. Dlaczego? Z troski o drobnych polskich przedsiębiorców.

Światowy gigant sportowy wraca do gry
Intersport, największa na świecie sieć sklepów sportowych, po raz drugi próbuje szczęścia w Polsce. Jej nowym partnerem będzie Maks Sport. W ciągu najbliższego roku firmy chcą zdobyć 30 proc. polskiego rynku.

Koncerny zaatakują tanimi stacjami
Od końca listopada będziemy taniej tankować. Koncerny paliwowe zaczynają walczyć o klienta, otwierając tzw. ekonomiczne stacje. Benzyna i olej napędowy mają tam kosztować o kilka lub kilkanaście groszy mniej.

Zmiany w branży odzieżowej
- rozmowa z Piotrem Beltranim, kierownikiem ds. rozwoju sieci franczyzowej marki House.

Trudny winiarski biznes
Właściciele sieci Wina 2000 na własnej skórze doświadczyli jak ciężko jest znaleźć właściwego franczyzobiorcę. Miała powstać sieć, tymczasem powstały sklepy własne, w dodatku oferta win została uzupełniona o inne produkty spożywcze.

Kasa leży w ruinach
Franczyza w obrocie nieruchomościami jest w USA tak popularna jak franczyza spożywcza w Polsce. Niewiele firm z branży reklamuje się hasłem „Kupujemy brzydkie domy”. A to właśnie jest specjalność sieci Home Vestors.

Nowa strategia Yum’a w Indiach
Koncern Yum! – właściciel sieci Pizza Hut oraz KFC zrewidował swoją strategię rozwoju na Indie. Firma będzie rozwijać się dwutorowo – poprzez jednostki własne i franczyzowe.

Mali rosną obok dużego
Każdy dziś może otworzyć sklep z markowymi i modnymi ciuchami. A wszystko dzięki franczyzie.

Wiesz co zjesz
Już wkrótce klienci McDonald’s na całym świecie poznają prawdę o hamburgerze. Dowiedzą się między innymi, że zawiera on niemal połowę dopuszczalnej dziennej dawki tłuszczu.

Pomysł na eksport
Vabbi Factroy Outlet, prowadzona przez firmę Semax największa w Polsce sieć sklepów wyprzedających wyroby znanych producentów, przymierza się do ekspansji za granicę.

Polacy ubierają sąsiadów
Polskie sieci odzieżowe otwierają więcej sklepów za granicą niż w kraju.

Bakructwo zamiast giełdy
Euro-Color, dystrybutor aparatów fotograficznych i akcesoriów GSM, zbankrutował. Jeszcze kilka miesięcy temu w planach miał debiut na warszawskiej giełdzie.

Michał w roli franczyzodawcy
Michał Wiśniewski rusza z rozwojem marki, którą reprezentować będą sklepy odzieżowe, zakłady fryzjerskie i restauracje.