Forum o artykule: Skuteczna i tania reklama małej firmy 1475

Martyna Mar 29.01.2015 *.ip-37-248-254-70.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

2

Jedną z najskuteczniejszych form reklamy w internecie jest skuteczne pozycjonowanie stron. Wysoka pozycja w wyszukiwarce sprawia, że klient szukający informacji w sieci trafi właśnie do nas.Myślę, że to nawet najlepsza forma promocji firmy i jakbym miała wybrać tylko jeden kanał promocji to wybrałabym właśnie to. Jednak trzeba uważać żeby pozycjonowania nie zlecać kiepskim fimom, które będą opierały je tylko i wyłącznie na linkowaniu. Ważniejszy staje się content, dodawanie wartościowych wpisów. Strona żeby była wysoko w pozycjach googla musi być teraz zoptymalizowana nie pod automaty czyli booty, a pod użytkowników.

rucinsky 29.01.2015 *.e93-50.icpnet.pl

3

Mimo wszystko, zgadzając się z większością przedmówców, trzeba sobie powiedzieć jasno, że nie ma na dzień dzisiejszy bardziej skuteczniejszego marketingu niżeli pozycjonowanie w wyszukiwarkach - oczywiście 'google'.

Ala Maćkiewicz 06.02.2015 *.5.cebit.com.pl

6

Myślę, że e-markeitng jest najwazniejszy. Teraz wszystko dzieje się w internecie. Ad Wordsy, dobre pozycjonowanie stron, reklama kontekstowa, social media. Jak to się dobrze prowadzi to w wielu przypadkach więcej robić nie trzeba. Poza tym mając dobrą stronę internetową, przejrzystą, łatwą w obsłudze dla klineta i prowadząc wartościowego bloga na pewno przyciągamy klientów. Reklamy outdoorowe są coraz bardziej krytykowane, ulotek nikt nie czyta, a pozycja prasy maleje, więc internet to chyba najlepsze wyjście

Ala Maćkiewicz 06.02.2015 *.5.cebit.com.pl

6

Też bym wybrała pozycjonowanie gdyby trzeba zdecydować się na jeden kanal. Ludzie szukają w necie informacji i wysoka pozycja na dobrych frazach daje szansę na przyciągnięcie klinetów. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to długotrwałe działanie, ale z pewnością się opłaca. Należy tylko robić to z głową i nie na szybko, tylko skuteczne i trwale. :)

afaktury 07.02.2015 *.host-176-221-120-146.dynamic.mm.pl

10

Jeśli już decydujemy się tylko na jeden kanał komunikacji, to tylko internet i pozycjonowanie własnej strony. Internet akurat daje dzisiaj bardzo duże możliwości, biorąc pod uwagę możliwość dotarcia do klientów.

ANeta Kuzera 25.02.2015 *.91-233-115-129.dg-net.pl

15

Reklama np. na portalach społecznościowych to bardzo fajna sprawa, ale moim zdaniem równie ważne, a nawet ważniejsze jest pozycjonowanie strony internetowej firmy. Sama korzystam z takiej opcji i płacę dopiero za efekt. Kiedy moja stronka firmowa trafia do top 5, ja uiszczam opłatę za fakturę VAT, a cały czas dodatkowo korzystał z darmowego audytu SEO i efekty tego są bardzo fajne, bo na brak nowych klientów nie narzekam.

mareki 09.04.2015 *.agat6.neoplus.adsl.tpnet.pl

8

A może tak spróbować stworzyć film reklamowy, w którym zaprezentowane zostaną usługi. Klient będzie czuł się ważny mogąc "podejrzeć" działanie firmy. Taki filmik można umieścić jako wstęp do strony www lub np. na YouTubie.

Emil Radwan 09.05.2015 *.ip-37-152-18-116.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

2

Najlepiej się sprawdza pozycjonowanie i Fb. Mam to już przetestowane. W takich działaniach pomagają mi panowie z grupataka, mają naprawdę szeroką ofertę. Wszystko praktycznie da się u nich załatwić.

pawa 16.06.2015 *.host-79.133.203.130.citimedia.pl

11

Skuteczna promocja marki w internecie, to najlepiej w mediach społecznościowych, od marketingu szeptanego, po prowadzenie profili społecznościowych, co daje dodatkowe korzyści widoczności marki w internecie.

Monika Wąska 20.06.2015 *.193-34-45-217.cn.net.pl

1

Stawiłabym na marketing treści. Skuteczna forma reklamy, a dużo tańsza od standardowej. Warto powierzyć tę formę reklamy profesjonalistom.LeadBullet specjalizuje się w content marketingu od paru lat.

tomaasz 25.06.2015 *.89-74-139-171.dynamic.chello.pl

44

To prawda, internetuci doceniają wartościowe artykuły, dzięki temu można wykreować pozytywny wizerunek firmy. Chociaż według mnie nie warto skupiać się wyłącznie na jednym kanale promocji. Dużą skuteczność może przynieść etycznie przeprowadzona kampania na platformie serwersms.pl lub mailing.

królowa_elza 28.06.2015 *.ip-5-172-238-239.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

60

Najlepszą reklamą w internecie jest pozycjonowanie stron. Daje to nam wyskoki wynik w wyszukiwarce i dzięki temu jesteśmy bardziej widoczni dla naszych potencjalnych klientów. Jednak jeśli chodzi o pozycjonowanie to lepiej zlecić to dobrej agencji bo samemu lepiej się za to nie zabierać. Trzeba mieć pojęcie o tym jak to zrobić, bo proces pozycjonowania do łatwych nie należy.

sylia 29.06.2015 *.89-74-139-171.dynamic.chello.pl

4

Pozycjonowanie jest ważnie, ale nie najważniejsze. Trzeba być po prostu aktywnym w sieci, w mediach społecznościowych, można np. nawiązać współpracę z blogerami, takie działania pomagają.

KarolMC 30.06.2015 *.public-gprs516446.centertel.pl

3

Wiele zależy od rodzaju biznesu. Czy jest to biznes lokalny? Jeśli tak, to dobrym rozwiązaniem byłoby połączenie reklamy tradycyjnej z reklamą w sieci. Jeśli brak stancjonarnej placówki, to stawiałbym raczej na samą reklamę w sieci. Tutaj możliwości masz wiele. Pozycjonowanie, jak już zostało wspominane, jest dość istotne, ale nie warto skupiać się tylko na nim. Całkiem niedrogo możesz przeprowadzić kampanie adwrods czy w social mediach. Bądź obecny w sieci, udzielaj się, daj się zauważyć. Bardzo ważna jest też optymalizacji twojej strony firmowej, tak żeby była przyjazna użytkownikom i Google ;) Możesz proawdzić też bloga, który przyciąganie ruch na twoją stronę. Pamiętaj, aby umieszczać na nim zawsze wartościowe i użyteczne dla potencjlanych klientów treści. Tu również trzeba zadbać o optymalizację. Polecam ci przeczytać artykuł o dobrze zoptymalizowanej treści: http://www.ksiegapozycjonera.pl/najlepsze-sposoby-na-optymalizacje-tresci-twojej-witryny-czy-znasz-je-wszystkie/

Monika_Polakowska 01.07.2015 *.apn-95-41-81-150.dynamic.gprs.plus.pl

1

Witam. Nie mam dużego doświadczenia ze współpracą z agencjami reklamowymi, ale sądzę, że tą z którą współpracuję warto polecić. Jakieś 3 miesiące temu otworzyłam własny salon fryzjersko-kosmetyczny. Niewielki, bardziej rodzinny biznes. Z racji tego, że lokalizacja salonu była kiepska i obroty na początku były słabe postanowiłam przeznaczyc wiecej pieniedzy na marketing. Koleżanki syn zrobił mi stronę www. W miejscowej agencji reklamy zamowilam wizytowki i ulotki. Dało to jakiś efekt ale nie taki jaki oczekiwałam. Poszukując w internecie sposobów na lepszą reklamę i dotarcie do klientów trafiłam na firme Centrum Wsparcia Biznesu - Elsago. Przejzałam ich strone, zopoznałam się z ofertą oraz realizacjami i postanowiałam się z nimi skontaktować telefonicznie.
Po chwili rozmowy pan chyba z obsługi klienta zanotował wszystko co mu powiedziałam i powiedział, że przygotuje bezpłatną i niezobowiązującą ofertę. Jeszcze tego samego dnia dostałam gotowe propozycje projektów graficznych, a nawet strony internetowej wg moich wytycznych, które przekazałam telefonicznie.

Jestem dość szczegółową osobą, więc zleciłam poprawki, ale raczej kosmetyczne, bo projekt był niemal cały wg moich oczekiwań. Nie sądziłam, że tak szybko można spodziewać się takich produktów, strona internetowa już następnego dnia działała w internecie, podobne zresztą jak start mojego firmowego fanpage w serwisie facebook, który cały czas prężnie działa, może i sama bym go mogła prowadzić, ale za te 200 zł miesięcznie wolę skupić się na biznesie, a i tak grafikiem nie jestem, a posty dodawane przez elsago są naprawdę interesujące o czym świadczyć ilość ich polubień i udostępnień.

Materiały poligraficzne dostałam po 4 dniach, zgodnie z ustaleniami, więc również byłam mile zaskoczona.

Zapomniałabym o najważniejszym, choć chyba wyżej wspomniałam o tym, ta agencja reklamowa przygotowuje chyba wszystkie propozycje projektów bezpłatnie i niezobowiązująco, nie wiem czy to standard, ale znajomy kiedyś płacił za stronę www, a dopiero później ktoś mu robił, to takie trochę kupowanie "kota w worku", a agencja elsago wykonuje propozycje wg wytycznych całkowicie bezpłatnie.

Jan33 11.07.2015 *.c-174-50-160-133.hsd1.ca.comcast.net

127

Prowadzimy ośrodke wypoczynkowy nad morzem. W jaki sposób skutecznie się reklamować?

Julia Mroczek 12.07.2015 *.user-164-127-182-83.play-internet.pl

51

Google Adwords - może nie jest to tani sposób, ale efekty są natychmiastowe. No i płaci się za kliknięcie a nie za wyświetlenie.

Mailing - jak masz jakąś bazę klientów, warto puścić od czasu do czasu informacje do nich o nowych ofertach, cennikach itd.

królowa_elza 13.07.2015 *.ip-37-152-19-81.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

60

Na pewno powinniście mieś strone internetową, będzie to wasze wizytówka. Dodatkowo trzeba zainwestować pieniądze w pozycjonowanie, może być lokalne ponieważ ludzie szukają np noclegi w Gdańsku. Jeśli uda wam sie być w wysokich pozycjach w wyszukiwarce to klienci sami będą do was pukać o locleg. No i nie można tu zapominać o strategii marketingowej na portalach społecznościowych. Jednak to też lepiej zlecić agencji by było w jednym stylu.

chomik 29.07.2015 *.router.webino.pl

24

Zgodzę z @królowa_elza, ale dodałabym jeszcze do tego fanpage na FB. Często klienci szukają na nim informacji o noclegach, restauracjach itp. Zresztą jak to się mówi "nie ma Cię na Facebooku nie istniejesz" i coś w tym jest. Pozytywny wizerunek w Social Media na pewno pomoże ;) Jednak uzyskanie go nie jest takie łatwe jakby się mogło wydawać. Dlatego proponuję zlecić to specjalistom, którzy będą wiedzieć od czego zacząć i będą aktywnie prowadzić FP. Tak jak wspomniałam zarządzanie wizerunkiem nie należy do najprostszych, więc życzę powodzenia!

Dariusz Guzik 12.08.2015 *.d219-150.icpnet.pl

14

A co sądzicie o umieszczeniu logo firmy na kalendarzu?

Pozostałe kategorie

PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.

Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.

Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.