Bike Café

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Z pasji do rowerów i kawy powstało Bike Café, czyli pierwsza w Polsce sieć rowerowych kawiarni. Nasze kawiarnie umieszczone są na odpowiednio przystosowanych rowerach poruszających się swobodnie w przestrzeni miejskiej. Mobilność pozwala nam być zawsze tam, gdzie danego dnia bije serce miasta.
Bike Café po raz pierwszy na ulicach Poznania pojawiło się w 2012 roku. Od tego czasu systematycznie pomnażamy liczbę mobilnych kawiarni w Polsce i nie tylko. Od 2014 roku sieć rozwija się w modelu Franczyzowym, otwierając swoje punkty w kolejnych miastach, w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach w kraju. Obecnie rowery Bike Cafe można spotkać na ulicach dwudziestu Polskich miast. Punkty Bike Cafe działają również w Finlandii, Danii i Szwecji. Nadchodzący rok to planowany rozwój w Polsce i ekspansja zagraniczna.
Na dzień dzisiejszy sieć liczy w sumie 70 jednostek - 2 jednostki własne oraz 68 jednostki franczyzowe.
Celem Bike Café jest zbudowanie w Polsce i zagranicą sieci mobilnych rowerowych kawiarni opartych na trzech zasadach:
- Estetyka punktu + doskonała kawa.
- Mobilność - jesteśmy tam, gdzie są nasi klienci.
- Spójność z przestrzenią miejską i naturą.
Koncepcja Bike Café zapewnia dużą dowolność wyboru modelu prowadzonej sprzedaży.
- Coffee to Go - szybka sprzedaż z punktu na ruchliwej ulicy.
- Event Cafe - mobilna kawiarnia na konferencji, targu, festiwalu.
- Wyspa Kawowa - sprzedaż z punktu zlokalizowanego w centrum handlowym, dworcu, biurowcu.
Franczyzobiorca sam decyduje gdzie, kiedy i w jakiej formie prowadzi danego dnia sprzedaż.
Dzięki wypracowanym rozwiązaniom technicznym rowery Bike Café mogą prowadzić sprzedaż przez kilkanaście godzin bez konieczności podłączenia do mediów. Rowery pracują w absolutnej ciszy, w każdych warunkach atmosferycznych, temperaturach od -10 do +35 C. Dlatego możemy pracować o każdej porze roku.
JEDNOSTKI WŁASNE
2 jednostek własnych:
- Poznań, Plac Wolności,
- Poznań, jednostka eventowa.
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
63 kawiarnie
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Wspieramy naszych Partnerów we wszystkich aspektach proponowanej formy prowadzenia biznesu.
W ramach współpracy oferujemy:
- Pomoc w przygotowaniu symulacji finansowej inwestycji,
- Wsparcie w pozyskaniu lokalizacji oraz oceny jej potencjału sprzedażowego,
- Wsparcie oraz doradztwo w fazie organizacji punktu (rekrutacja, promocja w mediach itd.),
- Wsparcie marketingowe i organizacyjne podczas organizacji otwarcia roweru Bike Café,
- Szkolenia dla baristów, techniczne obsługi roweru oraz szkolenia technik sprzedaży,
- Podręcznik zawierający procedury operacyjne, receptury produktów oraz skrypty sprzedażowe,
- Narzędzia oraz procedury umożliwiające efektywne prowadzenie punktu,
- Pełen zestaw akcesoriów dla baristów,
- Wizytówki, karty stałego klienta, stroje dla pracowników, konto mailowe w domenie @bikecafe.pl.
W ramach zakupu roweru Bike Café oferujemy w pełni wyposażony rower- gotowy do rozpoczęcia pracy, w tym:
- Profesjonalny ekspres ciśnieniowy oraz młynek,
- Ramę roweru z drewnianą zabudową z wysokiej jakości drewna,
- Systemy zasilające rower, umożliwiające autonomiczną sprzedaż do 800 espresso bez konieczności ładowania,
- Aluminiowe, składane zadaszenie z osłoną zimową,
- Wszystkie inne niezbędne akcesoria do sprzedaży kawy z roweru Bike Café.
W ramach opłaty prowizyjnej od wielkości sprzedaży, już podczas działalności operacyjnej oferujemy:
- Pełne wsparcie i doradztwo we wszelkich aspektach prowadzonej działalności,
- Dostęp do półproduktów po preferencyjnych cenach,
- Dostęp do katalogu produktów niekawowych (napoje, ciastka, gadżety brandingowe tj. koszulki, kubki),
- Wsparcie marketingowe i promocyjne (strona www, działania w social media),
- Udział we wszystkich nowościach wprowadzanych w sieci - płatność kartą, Bike Café Monitoring System, informatyczne i tradycyjne programy lojalnościowe,
- Zaproszenia na eventy/ festiwale pozyskane centralnie.
Szacujemy, że inwestycja zwróci się nawet w ciągu 6 miesięcy. Miesięcznie rower Bike Café powinien sprzedawać około 1500 kaw, co stanowi 50 kaw dziennie.
Przy takiej sprzedaży przed podatkiem w kieszeni franczyzobiorcy zostanie około 6 tys. zł miesięcznie (1/3 przychodu).
W PEŁNI KONTROLUJESZ SWÓJ BIZNES!
Dzięki Bike Café Monitoring System możesz sprawnie i zdalnie zarządzać swoimi pracownikami i kawiarniami gdziekolwiek jesteś. To narzędzie umożliwia Tobie pełną kontrolę Twojego biznesu!
- Geolokalizacja
Twoi klienci zawsze wiedzą, gdzie znajdą swój ulubiony rower Bike Café, - Zamówienia online
Zamawiasz produkty online i masz dostęp do całej historii zamówień, - Kontrola pracowników
Możesz kontrolować zużycie kawy, punktualność oraz czas pracy, - Statystyki
Narzędzie do monitorowania parametrów Twojego biznesu, - Wiele więcej
Nasz system pozwala na więcej! Przekonaj się sam na spotkaniu.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
- INWESTYCJA: 45 tys. zł netto - by rozpocząć swój biznes!
- Współpracujemy z Europejskim Funduszem Leasingowym oferującym atrakcyjne oferty finansowania inwestycji.
- PROWIZJA: Nie naliczamy stałych opłat licencyjnych. Pobierana jest prowizyjna opłata w wysokości od 0,60 zł netto za sprzedaną kawę.
- Nie pobieramy prowizji od sprzedaży innej niż kawa. Na tym zarabia tylko nasz franczyzobiorca!
- Możliwość również wynajmu długoterminowego.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Nie mamy wymogów formalnych. Wspieramy naszych Partnerów we wszystkich aspektach biznesu mobilnej kawiarni.
Stawiamy jednak w pierwszej kolejności na przedsiębiorców, aktywnych partnerów którzy chcą wziąć udział w tworzeniu marki Bike Café. W naszym biznesie zyski maksymalizujemy w dużej mierze poprzez właściwą i dynamiczną lokalizację roweru Bike Café.
Mile widziani partnerzy z doświadczeniem w gastronomii, a najchętniej pasją do kawy i rowerów.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Bike Café Sp. z o.o.
ul. Żmigrodzka 41/49, 60-171 Poznań
505 626 622
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Marcin Łojewski
franchising manager
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Bike Café Sp. z o.o. (ul. Żmigrodzka 41/49, 60-171 Poznań ). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Bike Café oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie bikecafe.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przedstawiamy franczyzy, które z powodzeniem można otworzyć w mieście. Magda Gessler opowiada o swoim nowym pomyśle na biznes we franczyzie. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!
W ostatnich tygodniach koncept Bike Cafe podpisał siedem nowych umów franczyzowych. Czy mobilna kawiarnia to przepis na sukces w trudnych dla gastronomii czasach?
Mobilna gastronomia, zwłaszcza wiosną i latem jest kuszącym biznesem. Ale w tej branży można zarabiać przez cały rok. Trzeba tylko dobrze wybrać.
Ponad połowa rowerowych kawiarni Bike Cafe pracuje też poza sezonem wiosenno-letnim. Już wkrótce franczyzodawca zaproponuje licencjobiorcom nową formę współpracy.
Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, który biznes sezonowy jest najbardziej zyskowny. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą. Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development, opowiada nam jak zbudował firmę gigant od zera.

Franczyzodawca Cukrem i Solą zapewnia, że jego koncept od pierwszego miesiąca przynosi zyski. Na czym polega ten biznes?
W ubiegłym roku obroty sieci Koku Sushi wzrosły o 37 proc. Franczyzobiorca musi mieć co najmniej 40 tys. zł na inwestycję w restaurację pod tym szyldem.
Właściciele Wytwórni Pączków Piekarczyk postawili sobie za cel tak unowocześnić koncept, żeby zarabiał nawet podczas pandemii. Czy im się to udało?
Cudo Vegan Sushi chce przekonać Polaków do wegańskiego sushi. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
– Już niedługo zaczynamy testy dwóch nowych konceptów – zapowiada Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Pizza Factory ma już na koncie pierwsze tegoroczne otwarcie. Nowi franczyzobiorcy mogą liczyć na promocję.
Stava zakończyła emisję akcji. Pozyskała od inwestorów 3,4 mln zł. Na co planuje je przeznaczyć?
Otwieramy – stwierdzili przedsiębiorcy z branży gastronomicznej i hotelarskiej. Pomimo zakazu niektórzy zaczynają odmrażać swoje biznesy. Także franczyzowe.
– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski z Chinkalnii.
Franczyzodawca Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” zapowiada wprowadzenie w tym roku nowego formatu lodziarni.
Domino's Pizza Poland przejmuje sieć pizzerii Dominium.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Sklepy z żywnością to stabilny biznes. Ale i one musiały sprostać wyzwaniom związanym z pandemią koronawirusa. Jak sobie poradziły?
Przeprowadzka.pl łączy osoby, które chcą się przeprowadzić z firmami świadczącymi tego typu usługi. Właściciele marki startują z franczyzą.
Jednym z atutów franczyzy jest stała pomoc w prowadzeniu biznesu przez doświadczonego franczyzodawcę. Jakich aspektów ona dotyczy?

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.