Chinkalnia Restauracja Gruzińska

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM

OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO

Gruzja jest coraz częstszym kierunkiem turystycznych wypraw Polaków. Poza wspaniałymi wspomnieniami i nowymi przyjaciółmi, przywożą apetyt na nieznane, wyraziste tamtejsze smaki. Dostrzegając to, i sam będąc wielkim orędownikiem gruzińskiej kuchni, Wadym Kostenko, przedsiębiorca z Ukrainy postanowił w 2015 roku wprowadzić sieć gruzińskich restauracji Chinkalnia, która jako system franczyzowy znakomicie rozwija się na Wschodzie, także do Polski.

Aktualnie w ramach franczyzy w Polsce, na Ukrainie, Litwie i Białorusi działa blisko 60 restauracji. W naszym kraju funkcjonuje 9 Chinkalni - we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Kielcach, Szczecinie i Bielsku-Białej.
Największym atutem sieci jest menu, opracowane przez szefa kuchni Levana Meparishviliego, Gruzina z Kutaisi. W menu sieci znajdziemy więc hity gruzińskiej kuchni, czyli poza sakiewkami chinkalni, stanowiącymi znak rozpoznawczy marki, także np.: serowe placki chaczapuri, mięsną zupę charczo, gruzińskie szaszłyki, pchali z bakłażana czy schłodzony deser pelamuszi z soku winogronowego. W karcie jest też duży wybór znakomitych gruzińskich win. Lokale zaopatrują się u miejscowych dostawców, dzięki czemu na ceny składników nie wpływają koszty transportu i wahania związane z importem towarów.

Sieć zainteresowana jest pozyskiwaniem w Polsce nowych franczyzobiorców i kolejnych atrakcyjnych lokalizacji w miastach, których liczebność przekracza 100 tys. mieszkańców. Idealnymi punktami na restauracje są miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, deptaki i bulwary, centra miast, starówki, ale w ofercie jest także format dostosowany do galerii handlowych.

Sieć zapewnia technologiczne know how, menu, szkolenia kucharzy oraz zespołu obsługującego restaurację, doradza i ostatecznie akceptuje wybór lokalu. Franczyzodawca ponadto oferuje dostęp do sprawdzonych dostawców sprzętu kuchennego i produktów spożywczych oraz wspólną politykę promocyjną.

Koszt inwestycji oscyluje w granicach 230 tys. zł (60 tys. dol.), ale może być różny przez wzgląd na stan i rozmiar lokalu. Jest to cena stosunkowo niska w porównaniu z inwestycjami w restauracje tej klasy na polskim rynku. Sieć pobiera jednorazową opłatę licencyjną w wysokości średnio ok. 50 tys. zł (od 8 – 19 tys. dol. – kwota ta uzależniona jest od wielkości miasta oraz potencjału restauracji). Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 2 proc. od obrotu.

Elastyczny system miesięcznych rozliczeń, dopasowany do zmiennego nasilenia ruchu gości w ciągu roku, nie stawia franczyzobiorców w sytuacji, której nie są w stanie podołać. Poza tym marka udziela partnerowi wsparcia w zakresie analizy i optymalizacji kosztów. Każdy franczyzobiorca otoczony jest opieką osobistego menedżera, do którego może się zawsze zwrócić po pomoc. Jak wynika z doświadczeń polskich franczyzobiorców restauracje Chinkalnia osiągają rentowność już po drugim miesiącu działalności. Natomiast zwrotu kosztów inwestycji należy spodziewać się po okresie 16 – 18 miesięcy.

Kuchnia gruzińska ma w Polsce ogromny potencjał. Jest wystarczająco egzotyczna i odmienna od tego, co serwujemy na polskich stołach, więc budzi zaciekawienie. Z drugiej strony cenimy używane w niej produkty (wysokiej jakości mięso, tradycyjne sery, świetne wino, sezonowe warzywa). Poza tym po prostu lubimy gościnnych, szczerych Gruzinów i chętnie zasiadamy z nimi do stołu.

JEDNOSTKI WŁASNE

2

JEDNOSTKI FRANCZYZOWE

60

ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY

WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY

  • Pomoc przy wyborze lokalu i jego adaptacji;
  • Szkolenia kucharzy i  personelu obsługującego restaurację;
  • Każdy partner otrzymuje opiekę osobistego menedżera; 
  • Przekazanie know-how - standardów technologicznych i sprawdzonego modelu inwestycyjnego;
  • Wsparcie restauratora w prowadzeniu działalności - analiza sprzedaży i optymalizacja kosztów;
  • Centralne zaopatrzenie - korzystne zakupy i bonusy u dostawców surowców;
  • Wsparcie marketingowe i promocyjne;
  • Wspólna organizacja otwarcia restauracji.

PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI

  • Koszt inwestycji: 60 tys. dol. 
  • Koszt licencji: 8 tys. – 19 tys. dol.
  • Oplata miesięczna: 2 proc. od obrotu.
  • Okres zwrotu 16 – 18 miesięcy

PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI

  • Lokal o powierzchni 120 – 170 m2 z dostępem do wody i prądu.
  • Dbałość o jak najwyższą jakość dań oraz poziom obsługi klientów.

Akceptacja standardów wypracowanych przez markę i gotowość wprowadzenia ich we własnym lokalu oraz chęć współpracy z siecią na partnerskich zasadach.


INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Georgian Food Systems Sp. z o.o.

ul. Wigilijna 5/9, 20-502 Lublin

730 899 599

marketing@chinkalnia.pl

chinkalnia.pl

Osoba do kontaktu dla kandydatów

Piotr Greczanowski

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do Chinkalnia Restauracja Gruzińska.

Wiadomość
Imię i nazwisko *
Miejscowość *
Telefon *
E-mail *

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.

PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza  informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.