Chinkalnia Restauracja Gruzińska

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Gruzja jest coraz częstszym kierunkiem turystycznych wypraw Polaków. Poza wspaniałymi wspomnieniami i nowymi przyjaciółmi, przywożą apetyt na nieznane, wyraziste tamtejsze smaki. Dostrzegając to, i sam będąc wielkim orędownikiem gruzińskiej kuchni, Wadym Kostenko, przedsiębiorca z Ukrainy postanowił w 2015 roku wprowadzić sieć gruzińskich restauracji Chinkalnia, która jako system franczyzowy znakomicie rozwija się na Wschodzie, także do Polski.
Aktualnie w ramach franczyzy w Polsce, na Ukrainie, Litwie i Białorusi działa blisko 60 restauracji. W naszym kraju funkcjonuje 9 Chinkalni - we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Kielcach, Szczecinie i Bielsku-Białej.
Największym atutem sieci jest menu, opracowane przez szefa kuchni Levana Meparishviliego, Gruzina z Kutaisi. W menu sieci znajdziemy więc hity gruzińskiej kuchni, czyli poza sakiewkami chinkalni, stanowiącymi znak rozpoznawczy marki, także np.: serowe placki chaczapuri, mięsną zupę charczo, gruzińskie szaszłyki, pchali z bakłażana czy schłodzony deser pelamuszi z soku winogronowego. W karcie jest też duży wybór znakomitych gruzińskich win. Lokale zaopatrują się u miejscowych dostawców, dzięki czemu na ceny składników nie wpływają koszty transportu i wahania związane z importem towarów.
Sieć zainteresowana jest pozyskiwaniem w Polsce nowych franczyzobiorców i kolejnych atrakcyjnych lokalizacji w miastach, których liczebność przekracza 100 tys. mieszkańców. Idealnymi punktami na restauracje są miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, deptaki i bulwary, centra miast, starówki, ale w ofercie jest także format dostosowany do galerii handlowych.
Sieć zapewnia technologiczne know how, menu, szkolenia kucharzy oraz zespołu obsługującego restaurację, doradza i ostatecznie akceptuje wybór lokalu. Franczyzodawca ponadto oferuje dostęp do sprawdzonych dostawców sprzętu kuchennego i produktów spożywczych oraz wspólną politykę promocyjną.
Koszt inwestycji oscyluje w granicach 230 tys. zł (60 tys. dol.), ale może być różny przez wzgląd na stan i rozmiar lokalu. Jest to cena stosunkowo niska w porównaniu z inwestycjami w restauracje tej klasy na polskim rynku. Sieć pobiera jednorazową opłatę licencyjną w wysokości średnio ok. 50 tys. zł (od 8-19 tys. dol. - kwota ta uzależniona jest od wielkości miasta oraz potencjału restauracji). Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 2 proc. od obrotu.
Elastyczny system miesięcznych rozliczeń, dopasowany do zmiennego nasilenia ruchu gości w ciągu roku, nie stawia franczyzobiorców w sytuacji, której nie są w stanie podołać. Poza tym marka udziela partnerowi wsparcia w zakresie analizy i optymalizacji kosztów. Każdy franczyzobiorca otoczony jest opieką osobistego menedżera, do którego może się zawsze zwrócić po pomoc. Jak wynika z doświadczeń polskich franczyzobiorców restauracje Chinkalnia osiągają rentowność już po drugim miesiącu działalności. Natomiast zwrotu kosztów inwestycji należy spodziewać się po okresie 16-18 miesięcy.
Kuchnia gruzińska ma w Polsce ogromny potencjał. Jest wystarczająco egzotyczna i odmienna od tego, co serwujemy na polskich stołach, więc budzi zaciekawienie. Z drugiej strony cenimy używane w niej produkty (wysokiej jakości mięso, tradycyjne sery, świetne wino, sezonowe warzywa). Poza tym po prostu lubimy gościnnych, szczerych Gruzinów i chętnie zasiadamy z nimi do stołu.
JEDNOSTKI WŁASNE
2
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
60
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- Pomoc przy wyborze lokalu i jego adaptacji,
- Szkolenia kucharzy i personelu obsługującego restaurację,
- Każdy partner otrzymuje opiekę osobistego menedżera,
- Przekazanie know-how - standardów technologicznych i sprawdzonego modelu inwestycyjnego,
- Wsparcie restauratora w prowadzeniu działalności - analiza sprzedaży i optymalizacja kosztów,
- Centralne zaopatrzenie - korzystne zakupy i bonusy u dostawców surowców,
- Wsparcie marketingowe i promocyjne,
- Wspólna organizacja otwarcia restauracji.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
- Koszt inwestycji: 60 tys. dol.,
- Koszt licencji: 8-19 tys. dol.,
- Oplata miesięczna: 2 proc. od obrotu,
- Okres zwrotu 16 -18 miesięcy.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- Lokal o powierzchni 120-170 mkw. z dostępem do wody i prądu,
- Dbałość o jak najwyższą jakość dań oraz poziom obsługi klientów.
Akceptacja standardów wypracowanych przez markę i gotowość wprowadzenia ich we własnym lokalu oraz chęć współpracy z siecią na partnerskich zasadach.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Georgian Food Systems Sp. z o.o.
ul. Wigilijna 5/9, 20-502 Lublin
730 899 599
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Piotr Greczanowski
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju restauracji Chinkalnia.
Kto może zostać franczyzobiorcą McDonald's oraz w jakie koncepty gastronomiczne warto zainwestować – m.in. o tym przeczytasz w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Czy gastronomia przetrwa kolejny lockdown? I jak długo on potrwa? Branża powołała sztab kryzysowy.
Prezentujemy pomysły na biznes, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie lub prowadzeniem innej firmy.
Chinkalnia chce mieć w Polsce kilkadziesiąt lokali. Ile pieniędzy potrzeba na inwestycję?

Franczyzodawca Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” zapowiada wprowadzenie w tym roku nowego formatu lodziarni.
Domino's Pizza Poland przejmuje sieć pizzerii Dominium.
Posiłki dostarczane do firm – na tym będą zarabiać franczyzobiorcy marki Zjedz. Nie muszą gotować, za to muszą zbudować bazę klientów.
Teraz można zostać franczyzobiorcą inwestując jedynie 27 000 zł netto. W tym jest już wliczone zatowarowanie!
Jak pokonać wirusa, który niszczy restauracje? Wyjaśnia Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy, do której należy sieć pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabbrica.

Żaden z partnerów i franczyzobiorców Crazy Bubble nie zamknął biznesu w pandemicznym roku. Co więcej – marka zaczęła rozwój zagraniczny.
Pizza Hut szuka franczyzobiorców, którzy docelowo chcieliby poprowadzić więcej niż jeden lokal. Ile trzeba zainwestować w międzynarodowy koncept?
Są biznesy, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie. Dodatkowe źródło dochodów zabezpiecza budżet domowy i zwiększa bezpieczeństwo finansowe.
Franczyzodawcy marki Falla nie tylko otwierają kolejne wegańskie restauracje. Uruchomili również nowy koncept.
Antoni Policht otworzył restaurację pomimo lockdownu gastronomii. Czy nie żałuje swojej decyzji?
Czy model biznesowy wymyślony w XIX wieku może działać w startupie? Franczyzowa firma Stava udowadnia, że tak.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.