Więcej za mniej, 2 w cenie 1

Jeśli dysponujecie oprogramowaniem śledzącym zakupy klientów, możecie dostosować poziom rabatu do rangi klienta.
Poniedziałek
27.01.2014
Hasła marketingowe można wymyślać w nieskończoność. Część z nich zawsze się sprawdza.
 

Wyprzedaże grają w dzisiejszych czasach coraz ważniejszą rolę w handlu detalicznym. Duzi gracze wymagają obniżenia cen, przez co klienci korzystają na konkurencji cenowej. Nie każdą firmę stać na agresywną politykę cenową, ale istnieją także tańsze sposoby na przyciągnięcie klientów i pozyskanie ich lojalności.

Happy hours

Powszechnie znane z gastronomii. Dlaczego nie spróbować ich w innych dziedzinach handlu detalicznego? W każdym sklepie bywają okresy spowolnienia w ciągu dnia lub tygodnia. Jednym ze sposobów przeciwdziałania "pustym przebiegom" jest organizowanie w tym czasie działań promocyjnych. Dlatego też zacznijmy od ograniczonej czasowo akcji, np. dwugodzinnej. Wyprzedaż może dotyczyć określonych produktów. Promuj swoje happy hours w sieci: Facebook, newsletter, strona www oraz na witrynie. Być może nie zarobisz na tej promocji dodatkowych pieniędzy, jednak lepsze to, niż płacenie personelowi sklepowemu kiedy nie ma klientów.

Promocja uzależniona od pogody

Kiedy pogoda się pogarsza, ruch w sklepach maleje w sposób naturalny. Może właśnie wtedy warto wprowadzić zniżki? Rossmann i IKEA swego czasu dawali rabaty na parasole. Warto pomyśleć nad rabatem, na przykład na kalosze, kiedy prowadzimy sklep obuwniczy lub dać 10 proc. rabatu na aromatyczną kawę, która rozgrzeje podczas śnieżycy. Śledź prognozę pogody, aby wiedzieć kiedy przygotować taką ofertę. Oznacz witrynę i działaj!

Urodziny klienta

Ten pomysł jest wykorzystywany przez wielu detalistów. Stosuje go wiele pizzerii i sklepów, które zbierają dane o klientach w ramach programów lojalnościowych. Symboliczny upominek lub upust umilają każde urodziny.

Więcej za mniej

Hasło rodem z kampanii reklamowej, ale ma sens! Ilością można dobrze grać dobierając odpowiednio obniżone ceny. Mechanizm promocji cenowej jest zawarty w jej nazwie. Jeśli kupisz dużo towaru, zapłacisz niższą cenę. To do ciebie należy decyzja przy jakiej liczbie produktów dasz rabat. Warto pamiętać o tym, by była to osiągalna miara.

2 w cenie 1

Tę promocję stosują restauracje, miejsca rozrywki. Detaliści również lubią tą promocję i jej odmiany: kolejny produkt za 1 grosz. To bardzo kusząca opcja dla klientów, więc osiągnięcie sukcesu jest wysoce prawdopodobne. Należy jednak uważać przy doborze produktów objętych promocją. Muszą one pozwolić na osiągnięcie zysku przy każdym zakupie.

Dominika Maciejak, trener biznesu, autorka bloga Skillpoint.com.pl


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Jaką działalność otworzyć na wsi? Pomocy!!!

Ja bym się skłaniał ku. Skład budowlany z magazynowaniem opału itp.

60 wypowiedzi
ostatnia 15.04.2021
Ankieta do pracy magisterskiej

ponawiam prośbę

2 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021
Praca licencjacja - franczyza

Jestem studentką 3 roku na kierunku Ekonomia. Piszę prace licencjacką o franczyzie jako metodzie prowadzenia działalności gospodarczej i nie mam pojęcia jak napisać...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.04.2021
Ankieta do pracy magisterskiej

Jestem studentem 5 roku na kierunku Ekonomia i chciałem Was prosić o pomoc w wypełnieniu ankiety do mojej pracy magisterskiej. Badanie jest przeznaczone dla...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2021
Franczyza - czym to się je?

No niestety, franczyza ma według mnie więcej wad niż zalet. Nie można bowiem zmieniać nic, co zapisane jest w umowie. Nie masz wpływu na jakość produktów, ani nic nie...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.03.2021
Marketing zapachowy, aromamarketing

Dowiedziałam się o marketingu zapachowym kilka miesięcy temu, dzięki arom design, nie sądziłam, ze zapach moze mieć aż takie znaczenie. Wprowadzenie dobre dobranego...

16 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2021
Księgowość na własny rachunek

Do rozliczeń firmy korzystam z taxeon - wg mnie najprostszy program do rozliczania działalności i wszystko za 19 pln :) polecam

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2021
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Cześć! Piszę mgr o franczyzie bankowej i niestety brakuję mi materiałów :( Ktoś poratuje ?

209 wypowiedzi
ostatnia 30.12.2020