Łatwiej o sukces z partnerem

Własny biznes to nie przelewki. Fakt, że ubywa drobnych przedsiębiorców, o czymś świadczy. Współpraca z dużym partnerem ułatwia działalność. W grupie jest moc. Łatwiej stawić czoła konkurencji i podbić serca klientów. Bez wsparcia centrali prawdopodobnie nawet nie pomyślałbym o inwestycji w supermarket. Tego typu biznes skrywa bowiem wiele tajemnic. Musiałbym poświęcić całe lata na ich odkrywanie. Nie miałem na to ani czasu, ani ochoty. Postanowiłem więc skorzystać z cudzego doświadczenia. Wybrałem Grupę Muszkieterów. Było to ponad pięć lat temu. Rynek był wówczas trochę inny. Być może łatwiejszy ze względu na mniejszą liczbę konkurencyjnych sieci.
Jednak rozwój branży przez kolejne lata dobrze je zweryfikował. Na pewno wpływ na obecną sytuację miał kryzys, który wyeliminował z gry wiele podmiotów lub zmusił ich do skorzystania z franczyzy. Działalność na licencji daje bezpieczeństwo i siłę w rywalizacji o rynek. Partner wyposażony w wiedzę na temat biznesu wie, jak rozegrać walkę o klienta. Ponadto franczyzobiorcy, mając wsparcie sieci, wyczulonej na nowe trendy w branży, szybko reagują na nowości, które mogą wpłynąć na ich biznes. Tak było w przypadku pojawienia się dyskontów, które wprowadziły nowe zasady polityki cenowej w branży FMCG.
Spadek cen produktów spożywczych był dużym wyzwaniem dla drobnych właścicieli sklepów. Jednak ich problem właściwie mnie nie dotyczył. Muszkieterowie od początku swojego istnienia dbają o niskie ceny. Klienci wiedzą, że supermarkety Intermarché oferują zarówno niskie ceny, jaki i szeroki wybór produktów Rozważając inwestycję we własny biznes, warto pomyśleć o franczyzie. Dotyczy to przede wszystkim tych, którzy myślą o supermarkecie. Skąd bowiem dowiedzą się, jak ułożyć towar na półkach, jak zaplanować sklep, by zakupy były w nim szybkie i przyjemne, by klient bez problemu mógł znaleźć interesujące go produkty? Klienci sklepów najbardziej cenią sobie komfort i wygodę zakupów. Cena gra drugorzędną rolę. To kolejny rozdział wiedzy o zarządzaniu supermarketem, którą otrzymujemy od franczyzodawcy.
Grupa Muszkieterów przekazuje projekt supermarketów, z dokładnym ustawieniem towarów pod względem rodzaju, podobieństwa oraz marki. Merchandising to cała nauka na temat zachowań konsumenckich, znowu dostępna głównie dla dużych sieci handlowych, których stać na własne badania i analizy rynku. Mogę z niej korzystać, bo jestem franczyzobiorcą.
Mirosław Szawerdo, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów