VIP ma firmę
Michał Milowicz: Mam dryg do biznesu
- Pierwsze przyzwoite pieniądze zarobiłem dzięki mojemu maluszkowi – mówi Michał Milowicz, aktor, piosenkarz i biznesmen.
Wojciech Fibak: Sztuka dla pieniędzy
- Fortuny dorobiłem się dzięki tenisowi i rodzicom. Teraz zarabiam na handlu ekskluzywnymi nieruchomościami i sztuką – mówi Wojciech Fibak, tenisista, właściciel galerii sztuki i biznesmen.
Bożena Batycka: Czy odejdzie z firmy?
- Moja opinia na mój własny temat zmieniła się. Kiedyś byłam przekonana, że jestem kobietą biznesu. Dzisiaj wiem, że bardziej jestem wizjonerką – mówi Bożena Batycka, właścicielka firmy Batycki, produkującej torebki oraz galanterię skórzaną.
Ani Mru Mru o kasie
- Jeżeli w ciągu 30 sekund publiczność nie zacznie się śmiać, to można powiedzieć, że mamy problem - o kabaretowym biznesie mówią Marcin Wójcik, Michał Wójcik i Waldek Wilkołek, członkowie Kabaretu Ani Mru Mru.
Piotr Tymochowicz: Manipulacja na sprzedaż
Jeżeli przyjrzymy się nazwiskom z listy 100 najbogatszych, to zauważymy, że te osoby niczym specjalnie się nie wyróżniają. Najczęściej nie są ani specjalnie inteligentne ani utalentowane. Potrafią natomiast nawiązywać błyskawicznie skuteczne relacje międzyludzkie i to jest istotą sukcesu w biznesie - mówi Piotr Tymochowicz, doradca ds. wizerunku i marketingu, właściciel Szkoły Transformacji.
Zbigniew Grycan: Interesy prowadzę na zimno
- Pamiętam z dzieciństwa, jak pracownicy urzędu skarbowego zabrali nam z domu krzesła, więc siedzieliśmy na skrzynkach. Ale w życiu ma się więcej niż jedną szansę - mówi Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan - lody od pokoleń.
Marek Kamiński: Biznes to droga w nieznane
- Biznes nie jest podróżą do jednego celu, czyli na emeryturę – mówi Marek Kamiński, przedsiębiorca i podróżnik.
Wojciech Cejrowski: Jestem królem nieruchomości!
- Szukam roboty łatwej i przyjemnej, a przy okazji wysoko płatnej – mówi Wojciech Cejrowski, dziennikarz, pisarz, podróżnik i właściciel biura podróży, a z zawodu cieśla.
Dorota Zawadzka: Można wychować dziecko na prezesa
- Każdy, niezależnie od wykształcenia, może wychować dziecko, które gdy dorośnie, będzie kimś ważnym – mówi Dorota Zawadzka, prowadząca program Superniania emitowany w TVN.
Bogusław Linda: Co Linda wie o zarabianiu
- Parę lat temu reżyser Maciej Ślesicki zaproponował mi wspólne poprowadzenie uczelni filmowej. No i rzuciliśmy się w ten kocioł z wrzątkiem – mówi Bogusław Linda, aktor, reżyser, dziś także współwłaściciel Warszawskiej Szkoły Filmowej.
Dolar się boi
Piotr Kuczyński, główny analityk Xelionu opowiada o sytuacji na światowym rynku finansowym.
Michał Wiśniewski: Własna firma to jest to
Biznes na zasadzie franczyzy okazał się bardzo funkcjonalną formą prowadzenia biznesu. Sprawdza się we wszystkich branżach i na wszystkich poziomach inwestycji: od kilku tysięcy złotych do kilku milionów - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy PROFIT system.
Katarzyna Pakosińska: W finansach obsługuję się sama
- W kabarecie nie mamy przelicznika: opiszemy ten temat, bo jest bardziej chodliwy, a wtedy zarobimy więcej. Nasze pisanie jest twórczym wyżywaniem się, a nie nabijaniem kabzy – o biznesie w kabarecie opowiada Katarzyna Pakosińska z Kabaretu Moralnego Niepokoju.
Krzysztof Kłapa: McDonald’s lubi zaszaleć
– W pierwszych tygodniach działalności McD w Polsce jedynym samochodem służbowym był mój stary, wysłużony fiat 126p, w którym wyjąłem przednie siedzenie pasażera – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Teresa Rosati: Nie liczę zer na koncie
- Ubieram kobiety w każdym wieku i ze wszystkich środowisk. Moimi klientkami są mamy, córki, a nawet wnuczki – mówi Teresa Rosati, projektantka mody.
Roman Młodkowski: Otwieram 40 firm rocznie
O małym biznesie i wielkich pieniądzach nie tylko w telewizji opowiada Roman Młodkowski, dziennikarz biznesowy TVN CNBC.
Maciej Orłoś: Albo własna firma, albo Teleexpress
O kulisach prowadzenia biznesu i o pracy w telewizji opowiada dziennikarz Maciej Orłoś.
Czy Najsztub wyjdzie z długów?
O zacnych pracach ręcznych, o restauracji Przegryź, która nie musiała się opłacać, a której prowadzenie idzie coraz lepiej, opowiada dziennikarz Piotr Najsztub.
Magda Gessler: Restauracja w sosie własnym
Magda Gessler, restauratorka, malarka i projektantka wnętrz opowiada o tym, jak się prowadzi restaurację.
Mariusz Max Kolonko: Mój american dream
Mariusz Max Kolonko, dziennikarz i właściciel firmy producenckiej Media 2000 Communications opowiada, jak się prowadzi biznes w Stanach Zjednoczonych.