VIP ma firmę
Roman Gutek: Biznes na dużym ekranie
Kiedy wyrobieni widzowie idą do kina, mówią, że idą na Gutka. Praca na własne nazwisko zajęła mi wiele lat – mówi Roman Gutek, założyciel i prezes firmy dystrybucyjnej Gutek Film, organizator festiwalu filmowego Nowe Horyzonty.
Marcin Iwiński i Michał Kiciński: Wiedźmin ma ambicje biznesowe
Pamiętam, jak w niedzielę wieczorem dzieliliśmy na trzy kupki pieniądze zarobione na sprzedaży gier na giełdzie komputerowej. Dziś sprzedajemy kilka milionów gier rocznie. Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projekt RED, producenta i wydawcy gier komputerowych
Krzysztof Materna: Wspólnik na dobre i na złe
Biznesmenom uświadamiam, że kultura jest potrzebna, a ludziom kultury, że nie powinno się lekceważyć tego, który chce ją sponsorować – mówi Krzysztof Materna, reżyser, producent, satyryk.
Halina Frąckowiak: Show wygrywa z talentem
Nie jestem z tych, którzy mają potrzebę gromadzenia pieniędzy. Moim celem jest raczej dzielenie się pomysłami, po prostu twórczość – opowiada Halina Frąckowiak, piosenkarka i kompozytorka.
Jarosław Kret: Pogoda dla bogaczy
Najbardziej lubię być szefem samego siebie – opowiada Jarosław Kret, dziennikarz, prezenter pogody, autor książek podróżniczych.
Andrzej Grabowski: Niekiepski interes
- W Polsce utarło się przekonanie, że każdy milioner to złodziej, a każdy biedak to człowiek z marginesu i alkoholik – mówi Andrzej Grabowski, aktor i satyryk.
Ilona Łepkowska: Biznes, jak serial, musi się kręcić
- Większość kobiet w moim wieku kupuje centymetr krawiecki i odcina dni do emerytury. Ja mogę liczyć na tantiemy – mówi Ilona Łepkowska, producentka i scenarzystka seriali telewizyjnych i filmów fabularnych.
Maciej Zień: Portfel szyty na miarę
- Jestem otwarty na współpracę, chociaż byłbym bardzo wymagającym franczyzodawcą. Pragnę, aby moja marka pozostała synonimem luksusu i perfekcji – mówi Maciej Zień, projektant mody i wnętrz, stylista, właściciel butików.
Edyta Jungowska: Audiobiznes
- Własna firma nauczyła mnie pokory i punktualności. Uświadomiła również jaką wartość mają pieniądze – mówi Edyta Jungowska, aktorka, właścicielka wydawnictwa audiobooków Jung-off-ska.
Artur Barciś: Założę bar „Ciś”
– Moimi finansami zajmuje się żona. Żartuję sobie, że potrafię co najwyżej wyjąć pieniądze z bankomatu – mówi Artur Barciś, aktor, reżyser i publicysta.
Mateusz Kusznierewicz: Własna firma na medal
- Starannie dobieram partnerów biznesowych. Mój wizerunek jest dla mnie ważniejszy niż atrakcyjne wynagrodzenie – mówi Mateusz Kusznierewicz, polski żeglarz regatowy, mistrz świata, medalista olimpijski i biznesmen.
Dariusz "Tiger" Michalczewski: Biznes, czyli co tygrysy lubią najbardziej
– O stworzeniu własnej marki marzy każdy wielki człowiek. Mnie się udało – mówi Dariusz „Tiger” Michalczewski, wielokrotny bokserski mistrz świata, twórca i właściciel marki Tiger Energy Drink i klubów fitness Tiger Gym.
Agustin Egurrola: Che Gurrola
– Biznes to ciągłe pole walki, na którym prawdziwy mężczyzna może się sprawdzić. Do zarządzania potrzebna jest silna ręka – mówi Agustin Egurrola, tancerz, choreograf i właściciel sieci szkół tańca.
Kinga Rusin: W biznesie liczy się przyjemność
– Duża popularność jest prezentem od losu i trzeba wiedzieć, jak ją wykorzystać – mówi Kinga Rusin, dziennikarka, celebrytka, właścicielka firmy kosmetycznej.
Andrzej Supron: Zapasy z biznesem
– Gdy jeździłem na zawody zapaśnicze na Zachód to przy okazji uczyłem się handlować – mówi Andrzej Supron, zapaśnik i właściciel klubu fitness.
Andrzej Koźmiński: W biznesie trzeba być bezwzględnym
– Przedsiębiorczości nauczyć się można tylko w praktyce, tak samo jak gotowania czy śpiewania – mówi profesor Andrzej Koźmiński, założyciel i rektor Akademii Leona Koźmińskiego.
Piotr Adamczyk: Napiwek dla papieża
– Od dziecka marzyłem, żeby zostać biznesmenem. Od zawsze mam w głowie setki pomysłów, jak zarobić pieniądze – mówi Piotr Adamczyk, aktor, właściciel restauracji Stary Dom w Warszawie i firmy producenckiej Aperto Films.
Magda Gessler: Restauracja jako danie główne
- Właściciele polskich restauracji uważają, że im więcej dań w menu, im większe porcje tym lepiej. A jest dokładnie na odwrót - mówi Magda Gessler, restauratorka.
Monika i Jędrzej Wittchen: Miłość, tao i pieniądze
– W biznesie, jak w miłości, najważniejsza jest pasja – mówi Monika Wittchen. – I zdrowe chłopskie myślenie – dodaje Jędrzej Wittchen.
Hubert Urbański: Jak założyłem firmę
Bycie biznesmenem nie leży w mojej naturze. Jednak i ja spróbowałem swoich sił w biznesie - mówi Hubert Urbański, prezenter telewizyjny, prowadzący program Milionerzy.