Wtorek
26.09.2006
Wizytówka tworzy wizerunek naszej firmy. Dlatego tak ważne jest, jak wygląda i co na niej napiszemy.
 

Nikt sobie nie wyobraża spotkania biznesowego bez wymiany wizytówek. Tylko teoretycznie można prowadzić firmę i nie posiadać wizytówki. Nie jest to jednak dobrze widziane. Niezręcznie będziemy się czuli, gdy kontrahent wręczy nam wizytówkę, a my nie będziemy mogli się zrewanżować. W nieskończoność nie możemy odpowiadać, że wizytówki właśnie nam się drukują.

Zaprojektują i wydrukują

Wizytówki można wykonać samemu. Są programy, które pomagają w ich projektowaniu. Można też zlecić zaprojektowanie i wydrukowanie wizytówek firmie poligraficznej. Posiadają one kilkadziesiąt gotowych wzorów wizytówek. Klient może zdecydować się na któryś z zaprezentowanych, bądź poprosić o wykonanie wizytówki według własnego pomysłu. Usługa projektowania jest wykonywana bezpłatnie. Cena za wydrukowanie wizytówki maleje proporcjonalnie do liczby zamówionych sztuk. Nie zamawiajmy jednak zbyt wielu wizytówek jednorazowo. Dane na nich zawarte mogą się zdezaktualizować. A nie powinno rozdawać się wizytówek z np. przekreślonymi numerami telefonów.

Wydrukowanie 100 czarno-białych wizytówek na standardowym papierze kosztuje ok. 50 zł. Jeżeli zdecydujemy się na druk kolorowy, wówczas zapłacimy 10-20 zł drozej zł (dane z punktu Mail Boxes Etc).

Tylko istotne informacje

Wizytówki powinny zawierać tylko niezbędne informacje. Wizytówka to nie folder reklamowy. Najbardziej eleganckie wizytówki wykonane są na białym, gładkim, matowym papierze. Wizytówka powinna zawierać imię i nazwisko, stanowisko, nazwę firmy oraz adres i numery telefonów. Jeżeli na wizytówce znajduje się logo firmy, to powinno zostać umieszczone w lewym górnym rogu wizytówki. Standardowa wizytówka ma 9 cm długości i 5 cm szerokości. Wymiary wizytówki nie powinny przekraczać 10 x 6 cm – w przeciwnym razie nie zmieszczą się do wizytownika.

Wręczanie wizytówek

Inicjatywa wręczenia wizytówki powinna wyjść od osoby starszej wiekiem. Wizytówki wręczamy podając je do ręki na początku spotkanie. Nigdy przy wymianie wizytówek nie kładziemy swojej wizytówki na stół przed naszym rozmówcą. To naganny zwyczaj, który świadczy o braku biznesowego obycia. Po otrzymaniu wizytówki należy ją przeczytać i do końca spotkania trzymać w widocznym miejscu, tak aby można było przypomnieć sobie imię i nazwisko albo stanowisko naszego nowo poznanego rozmówcy.

Anna Smolińska


POPULARNE NA FORUM

Prośba o pomoc- ankieta- praca magisterska

Szanowni Państwo, Piszę pracę magisterską na temat franchisingu. Zwracam się z uprzejmą prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety przez osoby rozważające zostanie...

1 wypowiedzi
ostatnia 23.06.2019
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Mam wielką prośbę do franczyzobiorców, aby w wolnej chwili wypełnili moją ankietę...

206 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2019
Oszukani przez franczyzodawcę

podpisuje się pod komentarzem powyżej ;)

47 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2019
Oszukani przez franczyzodawcę

W takim razie jaką franczyzę bez dużej inwestycji polecacie?

47 wypowiedzi
ostatnia 19.03.2019
sklep zoologiczny

Cześć. Moja siostra ma w Gliwicach sklep zoologiczny, niestety ma mało klientów. Wiecie jak zaradzić na tą sytuację?

1 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019
Leasing czy kredyt?

Wspomniany w artykule leasing nieruchomości jest niezwykle ciekawym rozwiązaniem, a zdaje się, niewiele się o nim mówi, mało osób wie np. to że jest korzystniejszy, gdy...

6 wypowiedzi
ostatnia 25.02.2019
Jak znaleźć franczyzodawcę?

Ja tak jak Pan wyżej polecę chętnie franczyzę z marką Lucart Automotive. Razem z mężem prowadzimy biznes w tej franczyzie i mogę się pozytywnie o tym wypowiedzieć....

4 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Jak znaleźć franczyzodawcę?

Franczyza jest warta świeczki gdy znajdzie się dobrą markę, z którą można wejść we współpracę i zapewni ona dobre wsparcie na starcie. Ja prowadzę biznes...

4 wypowiedzi
ostatnia 18.02.2019