aktualności
Luksus we franczyzie
W Polsce dostępne są już ubiory luksusowej francuskiej marki Cacharel. Firma tworzy sieć salonów na świecie m.in poprzez franczyzę i niewykluczone, że sięgnie po tę formę rozwoju także nad Wisłą.
Vabbi rośnie za granicą
Poznański Semax, właściciel marki Vabbi Factory Outlet, otworzył pierwszy sklep w Niemczech. To kolejny krok w strategii rozwoju firmy za granicą.
Udane Warsztaty dla franczyzodawców
Już po raz drugi w siedzibie Telekomunikacji Polskiej w Warszawie odbyły się Warsztaty dla franczyzodawców i firm agencyjnych zorganizowane przez firmę PROFIT system. Partnerami warsztatów były Grupa TP oraz Deutsche Bank.
Piła na mapie Leader School
Szkoła języków obcych Leader School otwiera nową placówkę, tym razem w Pile. To już 24 partner sieci.
Grupa Eris będzie większa
Spółka JB Cosmetics Comindex Group produkująca kosmetyki zapachowe stanie się wkrótce częścią Grupy Dr Irena Eris.
WGN wejdzie na parkiet
Prawdopodobnie już w przyszłym roku spółka WGN Nieruchomości będzie notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Satysfakcja zmierzona
Od 19 marca do 4 kwietnia 2007 roku firma International Service Check przeprowadziła badanie Mystery Shopping w europejskich sklepach samoobsługowych.
Języki są trendy
O modzie na języki obce i lingwistycznej franczyzie opowiada Paulina Kocenko, dyrektor szkoły stacjonarnej Lingua Nova.
Organique za granicą
Pierwszy franczyzowy punkt Organique poza granicami Polski powstał w Kaliningradzie.
Bricomarche przyspiesza rozwój
Sieć Bricomarche wkrótce powiększy się o trzy kolejne placówki. Nowe sklepy powstaną w Kutnie, Tczewie oraz w Giżycku. W listopadzie muszkieterska sieć będzie liczyć 44 placówki.
Więcej franczyzy w usługach
Coraz więcej firm z branży usługowej decyduje się na rozwój poprzez franczyzę - wynika z raportu PROFIT system, firmy konsultingowej specjalizującej się w doradztwie franczyzowym.
Monopol nam niestraszny
– mówi Marek Sadowski, prezes zarządu PAF Operator Pocztowy.
Budujemy jeansową sieć
Cross Jeans buduje sieć sklepów franczyzowych. Firma chce, żeby jej punkty działały w każdym mieście powyżej 50 tys. mieszkańców.
Plany Intermarche
Sieć Intermarche ma powiększyć się jeszcze w tym roku o 12 kolejnych placówek.
LPP stawia na rynki zagraniczne
15 sklepów w Rosji i na Ukrainie, a także ekspansja w Rumunii i Bułgarii. To plany rozwoju sieci sprzedaży giełdowej spółki LPP.
Nowy model współpracy ze Sfinksem
Sphinx, sieć restauracji typu casual dinning, zamierza rozwijać sieć na zasadach klasycznej franczyzy
3 miliardy złotych na inwestycje
Mc Donald’s, najpopularniejsza na świecie sieć z kanapkami, postawiła przeznaczyć na inwestycje w Europie 3 miliardy złotych, i to jeszcze w tym roku.
Simple idzie na Zachód
Spółka Simple otworzyła punkt w Niemczech. Przedstawiciele sieci zapowiadają ekspansję na rynku zagranicznym.
Pierwszy sklep Benedyktynów już działa
W sierpniu został uruchomiony pierwszy sklep franczyzowy opactwa tynieckich Benedyktynów. Do końca roku ma ich powstać 30.
Ambitne plany NG2
NG2 (dawniej CCC) produkujący i sprzedający buty chce w bieżącym roku otworzyć około 80 nowych sklepów.