Nowe trendy w Husse

Franczyzodawcy polskiego oddziału Husse mają powody do zadowolenia. W 2016 roku sprzedaż szwedzkiej karmy dla psów i kotów wzrosła o ponad 25 proc. Powiększa się również liczba partnerów skandynawskiej marki, ale głównie za sprawą dystrybutorów, a nie franczyzobiorców. Dystrybutorzy są przyjmowani do sieci dopiero wówczas, gdy na danym terytorium działalność rozpocznie już franczyzobiorca. Dystrybutor, sprzedając karmę Husse, uzyskuje nieco niższą marżę handlową niż franczyzobiorca, ale nie ponosi opłaty licencyjnej. Musi natomiast kupić pakiet startowy z podstawowymi materiałami marketingowymi. Jego koszt wynosi do 5 tys. zł. Franczyza musi zainwestować ok. 30-50 tys. zł.
Franczyzobiorców Husse jest ok. 50, natomiast dystrybutorów – ponad 150. Na jesieni 2016 roku do konceptu dołączył franczyzobiorca w Warszawie, ale jeden z biorców licencji zakończył działalność.
– Zakończenie współpracy z franczyzobiorcą z Białegostoku było związane z jego sprawami osobistymi. Aktualnie szukamy nowego partnera, żeby jak najszybciej wznowić bezpośrednią obsługę naszych klientów – mówi Piotr Cieślik.
Franczyzodawca spodziewa się, że 2017 rok, podobnie jak ubiegły, również przyniesie wzrost sprzedaży. Intensywnie ma też powiększać się liczba dystrybutorów.
– Nie zakładamy skokowego przyrostu liczby nowych franczyzobiorców. Wiele naszych działań rekrutacyjnych koncentruje się na rekrutacji dystrybutorów, którzy współpracują na określonym terenie z franczyzobiorcami – zapowiada Piotr Cieślik.
Wsparciem dla partnerów Husse ma być wdrożony na jesieni 2016 roku system informatyczny, który ma ułatwić komunikację i składanie oraz realizację zamówień. Na razie mogą z niego korzystać franczyzobiorcy, do końca pierwszego kwartału ma się pojawić moduł dostępny również dla dystrybutorów.
Wprowadzenie nowego systemu informatycznego to nie jedyny projekt, w jaki w ostatnim czasie zaangażowana była polska centrala Husse. W grudniu franczyzodawca przeprowadził się do nowej siedziby, w której dysponuje blisko trzy razy większą niż dotychczas powierzchnią magazynową. Zdaniem franczyzodawcy, zarówno system informatyczny, jak i nowy magazyn, wpłyną na efektywność i tempo rozwoju sieci. Motorem napędowym marki w Polsce ma być też współpraca z placówkami weterynaryjnymi, która od kilku miesięcy się zacieśnia.
– W połowie 2016 roku przygotowaliśmy dedykowane lekarzom weterynarii narzędzia sprzedażowe dla naszych dystrybutorów i ruszyliśmy z aktywnymi działaniami w tym kanale. W czwartym kwartale rozpoczęliśmy również kampanię promocyjną w mediach branżowych skierowanych do weterynarzy. Wśród lekarzy weterynarii widać wyraźnie zniechęcenie wojną cenową tradycyjnych marek i chęć poszukiwania nowych, niezależnych marek z segmentu premium. Z naszą ofertą wpasowujemy się w tą potrzebę. Aktualnie nasze produkty dostępne są w ponad 150 gabinetach weterynaryjnych i na pewno uda się nam zwiększyć tą liczbę w roku 2017 – mówi Piotr Cieślik.
Koniec 2016 roku przyniósł marce sukces marketingowy. Jedna z karm oferowanych w sieci zwyciężyła w kategorii karmy suche w prestiżowym konkursie branży kynologicznej w Polsce – Top for Dog.
Polski rynek karmy da psów i kotów systematycznie rośnie, czego bezpośrednią przyczyną jest rosnąca liczba domowych pupili. W Europie Środkowej średnio co drugie zwierzę domowe otrzymuje gotową karmę, podczas gdy w Polsce ten odsetek wynosi zaledwie ok. 15-20 proc. W następnych latach będziemy więc prawdopodobnie doganiać europejską średnią. Według niektórych prognoz, wydatki na karmę nad Wisłą mogą rosnąć w tempie nawet 20 proc. rocznie
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów