Nowe trendy w Husse
Franczyzodawcy polskiego oddziału Husse mają powody do zadowolenia. W 2016 roku sprzedaż szwedzkiej karmy dla psów i kotów wzrosła o ponad 25 proc. Powiększa się również liczba partnerów skandynawskiej marki, ale głównie za sprawą dystrybutorów, a nie franczyzobiorców. Dystrybutorzy są przyjmowani do sieci dopiero wówczas, gdy na danym terytorium działalność rozpocznie już franczyzobiorca. Dystrybutor, sprzedając karmę Husse, uzyskuje nieco niższą marżę handlową niż franczyzobiorca, ale nie ponosi opłaty licencyjnej. Musi natomiast kupić pakiet startowy z podstawowymi materiałami marketingowymi. Jego koszt wynosi do 5 tys. zł. Franczyza musi zainwestować ok. 30-50 tys. zł.
Franczyzobiorców Husse jest ok. 50, natomiast dystrybutorów – ponad 150. Na jesieni 2016 roku do konceptu dołączył franczyzobiorca w Warszawie, ale jeden z biorców licencji zakończył działalność.
– Zakończenie współpracy z franczyzobiorcą z Białegostoku było związane z jego sprawami osobistymi. Aktualnie szukamy nowego partnera, żeby jak najszybciej wznowić bezpośrednią obsługę naszych klientów – mówi Piotr Cieślik.
Franczyzodawca spodziewa się, że 2017 rok, podobnie jak ubiegły, również przyniesie wzrost sprzedaży. Intensywnie ma też powiększać się liczba dystrybutorów.
– Nie zakładamy skokowego przyrostu liczby nowych franczyzobiorców. Wiele naszych działań rekrutacyjnych koncentruje się na rekrutacji dystrybutorów, którzy współpracują na określonym terenie z franczyzobiorcami – zapowiada Piotr Cieślik.
Wsparciem dla partnerów Husse ma być wdrożony na jesieni 2016 roku system informatyczny, który ma ułatwić komunikację i składanie oraz realizację zamówień. Na razie mogą z niego korzystać franczyzobiorcy, do końca pierwszego kwartału ma się pojawić moduł dostępny również dla dystrybutorów.
Wprowadzenie nowego systemu informatycznego to nie jedyny projekt, w jaki w ostatnim czasie zaangażowana była polska centrala Husse. W grudniu franczyzodawca przeprowadził się do nowej siedziby, w której dysponuje blisko trzy razy większą niż dotychczas powierzchnią magazynową. Zdaniem franczyzodawcy, zarówno system informatyczny, jak i nowy magazyn, wpłyną na efektywność i tempo rozwoju sieci. Motorem napędowym marki w Polsce ma być też współpraca z placówkami weterynaryjnymi, która od kilku miesięcy się zacieśnia.
– W połowie 2016 roku przygotowaliśmy dedykowane lekarzom weterynarii narzędzia sprzedażowe dla naszych dystrybutorów i ruszyliśmy z aktywnymi działaniami w tym kanale. W czwartym kwartale rozpoczęliśmy również kampanię promocyjną w mediach branżowych skierowanych do weterynarzy. Wśród lekarzy weterynarii widać wyraźnie zniechęcenie wojną cenową tradycyjnych marek i chęć poszukiwania nowych, niezależnych marek z segmentu premium. Z naszą ofertą wpasowujemy się w tą potrzebę. Aktualnie nasze produkty dostępne są w ponad 150 gabinetach weterynaryjnych i na pewno uda się nam zwiększyć tą liczbę w roku 2017 – mówi Piotr Cieślik.
Koniec 2016 roku przyniósł marce sukces marketingowy. Jedna z karm oferowanych w sieci zwyciężyła w kategorii karmy suche w prestiżowym konkursie branży kynologicznej w Polsce – Top for Dog.
Polski rynek karmy da psów i kotów systematycznie rośnie, czego bezpośrednią przyczyną jest rosnąca liczba domowych pupili. W Europie Środkowej średnio co drugie zwierzę domowe otrzymuje gotową karmę, podczas gdy w Polsce ten odsetek wynosi zaledwie ok. 15-20 proc. W następnych latach będziemy więc prawdopodobnie doganiać europejską średnią. Według niektórych prognoz, wydatki na karmę nad Wisłą mogą rosnąć w tempie nawet 20 proc. rocznie
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów