Mińskie biuro Tax Care uruchomiły wspólniczki – Katarzyna Dubicka oraz Marta Krusiewicz. Obie są doświadczonymi księgowymi. Pracowały w działach księgowości w dużych firmach, a przez ostatnie lata prowadziły samodzielne biura rachunkowe pod własnymi markami.
Niedziela
01.01.2017
Dajemy nową jakość lokalnemu rynkowi – mówi Marta Krusiewicz, jedna ze wspólniczek Tax AIDE – Partner Tax Care, pierwszego biura marki w pełnej franczyzie.
 


Tax Care to największy gracz na rynku biur rachunkowych w Polsce. Obecnie pod marką firmy funkcjonują 53 placówki własne, 270 biur partnerskich oraz pierwsze biuro w pełnej franczyzie. W październiku 2016 roku firma rozszerzyła działalność programu partnerskiego o kolejny etap, franczyzy dla biur rachunkowych. Niespełna miesiąc później w Mińsku Mazowieckim ruszyło pierwsze takie biuro. Do 2020 roku spółka chce mieć ok. tysiąca biur rachunkowych, z czego 95 proc. ma działać w formacie partnerskim i franczyzowym.

Mińskie biuro Tax Care uruchomiły wspólniczki – Katarzyna Dubicka oraz Marta Krusiewicz. Obie są doświadczonymi księgowymi. Pracowały w działach księgowości w dużych firmach, a przez ostatnie lata prowadziły samodzielne biura rachunkowe pod własnymi markami.
Znamy się od lat – mówi Katarzyna Dubicka. – Od pewnego czasu szukałyśmy możliwości połączenia sił w jakimś biznesie i uznałyśmy, że warto zrobić to pod silną marką.
Biznes w Mińsku wspólniczki budują od zera. Zdecydowały się na współpracę z Tax Care, bo jak mówi Marta Krusiewicz, to najbardziej rozpoznawalna marka na rynku biur rachunkowych i największa sieć w Polsce.

Wartość dodana

Franczyzobiorczynie chwalą sobie współpracę z Tax Care już od pierwszego kontaktu. Jak mówi Katarzyna Dubicka, od początku były traktowane bardzo poważnie i po partnersku, a Tax Care zrobił wszystko, by ułatwić im wejście w biznes. Na swoje biuro wspólniczki wybrały lokal w nowoczesnym budynku nieopodal dworca kolejowego.
Już samo biuro i jego wystrój to sygnał dla klienta, że będzie miał do czynienia z nowoczesną usługą księgową – mówi Katarzyna Dubicka. – Rzeczywiście, wnosimy nową jakość na lokalny rynek. Mamy księgowość pełną i uproszczoną, obsługę kadr i płac oraz ofertę produktów finansowych. Klienci szczególnie chwalą wydłużone godziny pracy biura oraz dostępność naszych usług online przez 24 godziny na dobę.

Klienci biura Katarzyny Dubickiej oraz Marty Krusiewicz do opieki nad swoimi firmami otrzymują wsparcie indywidualnego księgowego, który doradza w sprawach podatków, rozliczeń i rachunkowości. Mogą też – przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i z każdego miejsca na świecie – korzystać z systemu księgowości online, pozwalającego na zarządzanie finansami i księgowością firmy. Dzięki panelowi klienta mają możliwość wystawiania faktur, stałego dostępu do ewidencji i deklaracji podatkowych oraz wykonania szybkich płatności za zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i ZUS-u. Biuro korzysta również ze wsparcia ekspertów finansowych, prawników czy radców podatkowych.
Jest jeszcze coś. Często słyszymy, że księgowi na lokalnych rynkach bywają zachowawczy i powściągliwi z obawy przed odpowiedzialnością – mówi Marta Krusiewicz. – Tracą na tym klienci, którzy sami muszą rozstrzygać niejasne kwestie podatkowe. My nie mamy takich obaw. Stoi za nami nie tylko marka, lecz także doświadczenie oraz rzetelna, stale aktualizowana wiedza.

Pierwsze tygodnie działalności na rynku mińskim franczyzobiorczynie oceniają pozytywnie. Odpowiadają na wiele zapytań potencjalnych klientów i podpisują pierwsze umowy, pracują też nad lokalną stroną internetową. Zatrudniły już pracownicę, ale w biurze pojawiają się codziennie, jak mówią, to konieczne w pierwszym okresie działalności.

Każdy może, nie każdy powinien

Pytana o polski rynek biur rachunkowych, Katarzyna Dubicka przypomina, że w 2015 roku ustawa o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych zniosła obowiązek posiadania certyfikatu księgowego. Był to główny warunek usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Dzisiaj może to robić każdy, kto ma pełną zdolność do czynności prawnych, nie był skazany za przestępstwa gospodarcze i skarbowe oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Te regulacje przyczyniły się do większego rozdrobnienia, ale i pewnego zepsucia rynku, bo do prowadzenia usług księgowych zabrały się również osoby zupełnie do tego nieprzygotowane – mówi Katarzyna Dubicka. – Jednak po pewnym czasie rzeczywistość weryfikuje jakość usług i na rynku zostają najlepsi.
Grzegorz Grodek, wiceprezes zarządu Tax Care, zauważa, że w ciągu kilku ostatnich lat liczba zmian w przepisach podatkowych oraz prawie gospodarczym spowodowała, że księgowy należy do najczęściej dokształcających się specjalistów, co oznacza, że poprzeczka de facto poszła w górę.
Rachunkowość to dziedzina dla profesjonalistów, ludzi, którzy dysponują wiedzą i doświadczeniem, ale też chcą się rozwijać, gdyż leży to w interesie ich klientów. Wśród takich przedsiębiorców poszukujemy naszych franczyzobiorców. Wyposażamy ich w narzędzia usprawniające komunikację z klientem, dostęp do infolinii prawnej, podatkowej i szeregu szkoleń. Najważniejsze jednak jest stałe merytoryczne wsparcie, dzięki któremu księgowa Tax Care zawsze wie, jak pomóc swojemu klientowi – mówi.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Tax Care podejmuje współpracę z dwoma typami franczyzobiorców. Pierwszy to właściciele średniej wielkości biur księgowych. Drugi typ to samodzielni księgowi albo przedsiębiorcy, którzy chcieliby rozwinąć skrzydła pod marką Tax Care. W obu przypadkach niezbędna jest fachowa wiedza, uprawnienia i niekaralność. Od wszystkich kandydatów firma oczekuje zaangażowania w pracę biura i mówi wprost, że nie poszukuje biernych inwestorów.

Franczyza Tax Care jest urzeczywistnieniem idei: „Myśl globalnie, działaj lokalnie” – mówi Adam Głos, prezes zarządu Tax Care. – Jako franczyzodawca myślimy i działamy w kategoriach całego rynku, zbudowaliśmy godną zaufania markę i kreujemy profesjonalne rozwiązania godne globalnych graczy i udostępniamy je franczyzobiorcom, takim jak Katarzyna Dubicka oraz Marta Krusiewicz.

Właściciel samodzielnego biura rachunkowego ma szansę nabyć jedną z najtańszych franczyz w Polsce. Koszty adaptacji lokalu centrala szacuje na 7 tys. zł. Cały koszt wyposażenia biura ponosi centrala (wizualizacja, meble, sprzęt IT, wdrożenie systemu księgowego etc.). Wartość wsparcia Tax Care w inwestycję franczyzobiorcy firma szacuje na 34 tys. zł.


Łukasz Michalak

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020