Jak zakończył się dla Państwa ubiegły rok?
W roku 2016 odnotowaliśmy w RE/MAX Polska wzrost obrotów o 41 proc. w stosunku do wyników z 2015. W tym samym czasie liczba transakcji zwiększyła się o 12 proc., a wartość zrealizowanych transakcji wzrosła o 42 proc.
RE/MAX Polska zakończyło ubiegły rok liczbą 34 otwartych biur, z którymi współpracowało 200 agentów, posiadających w swojej ofercie ok. 1700 ofert sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Średnia liczba agentów RE/MAX w Polsce stale się powiększa i na koniec ubiegłego roku, wliczając nowo otwarte i młode stażem biura, wyniosła prawie 6 agentów na 1 biuro. Natomiast największe pod względem liczby współpracujących agentów biura przekroczyły w roku 2016 liczbę 20 agentów w biurze.
Jakie są Państwa plany na najbliższą przyszłość? Co nowego słychać w RE/MAX Polska?
Ze względu na rozwój sieci oraz plany na najbliższą przyszłość, RE/MAX Polska będzie wkrótce zmieniać siedzibę główną jednego ze swoich biur regionalnych. Z Miasteczka Wilanów w Warszawie przenosimy się do dzielnicy Mokotów, do lokalu biurowego przy ul. Czerniakowskiej róg Bartyckiej - miejsca o większej powierzchni i z większą salą szkoleniową, która będzie mogła sprostać naszym obecnym potrzebom.
To nie wszystkie ważne zmiany planowane na najbliższy czas. Z ogromną satysfakcją rozpoczynamy nowy etap w obszarze szkoleń i prawdopodobnie jako pierwsza sieć w branży nieruchomości w Polsce uruchamiamy wewnętrzną platformę e-learningową. Pozwoli nam ona na prowadzenie szkoleń metodą blended learning - łączącą szkolenia przez internet z tradycyjnym formatem spotkań szkoleniowych. Ułatwi to zdecydowanie uczestnictwo w szkoleniach dla osób, których biura znajdują się w dalszych częściach kraju oraz zwiększy elastyczność czasową do przyswajania wiedzy, a także dostępność programów edukacyjnych.
Jaki jest profil najlepszego kandydata na franczyzobiorcę? Kto odnosi największe sukcesy w sieci RE/MAX?
Najlepszymi franczyzobiorcami RE/MAX są osoby asertywne, pozytywne i przedsiębiorcze, które z zaangażowaniem, pasją i determinacją, korzystając z dostępnych szkoleń merytorycznych i tzw. szkoleń miękkich, a także z nowoczesnych narzędzi marketingowo-technologicznych, ukierunkowane na cel poświęcają się budowaniu zmotywowanych, produktywnych zespołów sprzedażowych. Kluczowe jest to, że właściciele biur RE/MAX nie są w biznesie nieruchomości. Właściciele biur RE/MAX są w biznesie agentów. Ci, którzy to rozumieją - skupiają całą swoją energię na rekrutacji oraz - poprzez stworzenie odpowiedniej kultury biura - na utrzymaniu najlepszych agentów w biurze. Agent, niezależny i ambitny przedsiębiorca, jest centralnym ogniwem naszej organizacji. Zadaniem franczyzobiorcy jest stworzenie warunków do ciągłego rozwoju oraz doskonalenia warsztatu pracy i umiejętności swoich agentów, aby umożliwić im zapewnienie profesjonalnych usług na najwyższym poziomie (satysfakcja klienta, wizerunek agenta) i regularny wzrost liczby i wartości przeprowadzanych transakcji (satysfakcja zawodowa agenta). Pomagają w tym oczywiście m.in. takie cechy charakteru, jak dobra organizacja pracy, zadaniowość, konsekwencja w działaniu, odpowiedzialność, ambicja czy zdolność nawiązywania i budowania długoterminowych relacji ze swoimi współpracownikami.
Kto, ogólnie rzecz biorąc, nie sprawdza się jako franczyzobiorca?
Jak zawsze w każdym biznesie - najważniejszy jest człowiek. Jego osobowość, nastawienie, ogólny poziom energii, ambicja, chęć rozwoju, gotowość do pracy oraz umiejętności biznesowe i przywódcze. Jeżeli ktoś oczekuje, że marka “sama da mu klientów czy agentów” - przeżyje rozczarowanie, ponieważ bez względu na markę, z którą jesteśmy związani (swoją własną, w ramach innego biura czy franczyzową) nic samo się nie zrobi.
RE/MAX, na przykład, jest siecią, która z założenia przyciąga najlepszych. Tu się nic nie ukryje, tu trzeba się wykazać. Są rankingi, jest lista najlepszych agentów i biur, są nagrody za wyniki. Nie da się schować za sztucznie wyprodukowaną maską sukcesu, bazującą np. na super CV czy długim stażu w danej branży. To, że coś działało w ten, a nie inny sposób przez wiele lat, nie oznacza, że jutro również będzie się sprawdzać. W tym biznesie trzeba iść do przodu, z duchem czasu, być otwartym na zmiany, pozbyć się starych nawyków i po prostu działać. Niektórzy nie są w stanie tego zrobić, wciąż wracają do przyzwyczajeń sprzed lat, w różnych obszarach, lub zwyczajnie - pomimo chęci - nie potrafią się przestawić. Inni mają ambicje, ale przeszkadza im osobowość. Ludzie chcą współpracować z tymi, którym ufają i uciekają przed tymi, którzy są np. nielojalni, mają zbyt duże ego lub są zbyt trudni we współpracy. Ważne jest też ogólne dopasowanie do kultury i standardów danej organizacji, zrozumienie jej DNA.
Ewa Zbrzeżna
Dyrektor Regionalny RE/MAX Polska