Supermarket jak inkubator
Carrefour uruchamia inkubator technologiczny na potrzeby handlu. W ten sposób chce poszukiwać i wdrażać innowacje, które będzie można zastosować w branży handlowej, a także wspierać rozwój polskiej przedsiębiorczości i młodych talentów.
Właściciel marki udostępni wybranym start-upom specjalnie przygotowaną przestrzeń biurową o powierzchni 650 m2 w Warszawie. Równocześnie jeden ze sklepów Carrefour, w którym zastosowane zostały najnowocześniejsze koncepty handlowe, stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych usprawniających procesy biznesowe i obsługę klienta.
Sieć zaprasza do współpracy firmy zarówno rozpoczynające działalność, jak i z ugruntowaną pozycją w branży nowych technologii, a także uczelnie wyższe o profilu informatycznym lub handlowym.
– Inkubator Carrefour to pierwsze takie wdrożenie sieci handlowej w Polsce. Dostrzegamy olbrzymi potencjał intelektualny wśród małych, prężnych firm i uczelni działających nad Wisłą. To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie. Mamy ambicję być nie tylko jednym z głównych graczy w obszarze handlu detalicznego, ale dzięki inwestycji w polskie start-upy zbudować znaczącą przewagę konkurencyjną i stać się synonimem firmy innowacyjnej – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Partnerem przedsięwzięcia jest MADIFF, firma doradcza w zakresie innowacji cyfrowych i nowych technologii. To ona będzie bezpośrednio zaangażowana we współpracę ze startupami: oceni i wyselekcjonuje zgłaszane projekty, a później będzie wspierać ich rozwój. Wiąże się z tym również dostarczanie rozwiązań finansowych od momentu utworzenia do wejścia na giełdę oraz przyspieszenie ich ekspansji międzynarodowej.
Z rozwiązań powstających w inkubatorze docelowo korzystać będą franczyzobiorcy Carrefoura. W Polsce prowadzą oni 650 z ponad 800 sklepów pod francuskim szyldem.
Czas podsumowań
Podczas konferencji inaugurującej działalność inkubatora mowa była również o ubiegłorocznych dokonaniach Carrefoura oraz o planach na rok obecny. W 2016 roku francuska sieć powiększyła się nad Wisłą o dwa hipermarkety, 12 supermarketów i ponad 100 sklepów osiedlowych. Oprócz tego 32 sklepy zostały poddane renowacji, podobnie jak siedem centrów handlowych działających pod szyldem Carrefour. Firma wprowadziła nowe koncepty supermarketów – premium (zlokalizowane w galeriach handlowych i topowych lokalizacjach, oferujące głównie produkty najwyższej jakości) oraz urban (dostosowane do dużych miast, lokowane przy ruchliwych ulicach). Ubiegły rok był również czasem rozwoju platformy do zakupów online oraz intensywnej kampanii marketingowej, której twarzą jest aktor Jacek Braciak, wcielający się w rolę Napoleona.
W 2017 roku sieć będzie świętować będzie 20-lecie obecności na polskim rynku.
– Carrefour będzie nadal promował kulturę opartą na innowacyjny podejściu do handlu, zarówno w centrali jak i w sklepach sieci, poprzez nowatorskie koncepty, produkty i formaty handlowe. Naszym największym wyzwaniem będzie rozwój nowoczesnych usług, które są odpowiedzią na realne potrzeby współczesnego konsumenta, jego styl życia i oczekiwania – powiedział Guillaume de Colonges, prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów