Eurocash nadciąga z odsieczą

Na rynku handlowym trwa nieustanna walka o klienta. Z roku na rok coraz wyraźniejsza staje się dominacja dyskontów, których powiększają swój udział w rynku kosztem innych formatów sklepowych, szczególnie małych, rodzinnych spożywczaków. W 2008 r. 51 proc. wszystkich placówek handlowych stanowiły sklepy małoformatowe. Firma GfK Polonia szacuje, że w 2015 r. było ich już jedynie 37 proc.
Grupa Eurocash szuka sposobów, by wzmocnić pozycję swoich partnerów w rywalizacji z wielkopowierzchniową konkurencją. Franczyzodawca m.in. takich marek, jak Groszek, abc i Delikatesy Centrum, niedawno udostępnił im nowatorski pakiet aplikacji i rozwiązań informatycznych, pozwalających w prosty sposób zaplanować promocję i wyszkolić personel.
- Jesteśmy przekonani, że przyszłość marketingu w handlu detalicznym to przyszłość oparta na nowoczesnych technologiach. Mali przedsiębiorcy widzą zmiany zachodzące na rynku i chcę w nich uczestniczyć – mówi Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole.
W ramach kampanii „Detal kontratakuje” spółka promuje P@kę Lidera – zestaw trzech prostych narzędzi informatycznych pozwalających na zwiększenie obrotów w sklepach. Pierwsza z nich, Drinco, to aplikacja przeznaczona zarówno dla sprzedawców, jak i dla konsumentów. Pełni rolę katalogu kuponów rabatowych, które sklepy mogą mobilnie udostępniać do realizacji w swoich punktach sprzedaży. Aplikacja pozwala sklepom w prosty sposób wybierać promocje, do których chciałyby przystąpić w danym czasie. Po włączeniu kuponów przez sklepy, stają się one widoczne dla konsumentów w aplikacji. Za każdy zrealizowany kupon, sklep dodatkowo zarabia. Aplikacja działa na dwóch najpopularniejszych platformach: iOS oraz Android.
Druga z aplikacji, kreator gazetek i plakatów umożliwia właścicielom sklepów samodzielne zaprojektowanie własnej gazetki sklepowej lub plakatu informującego o aktualnych promocjach bądź nowościach. Gotowe szablony graficzne i katalog produktów ze zdjęciami w wysokiej jakości pozwalają szybko złożyć własny materiał, a gotowy projektjest automatycznie przesyłany do drukarni. Po opłaceniu zamówienia, w ciągu kilku dni gotowe ulotki trafiają do sklepu darmową przesyłką kurierską.
Aplikacja PingWin została natomiast stworzona w odpowiedzi na potrzeby detalistów, którzy chcieliby mieć stały dostęp do odpowiednich szkoleń produktowych wspierających doradztwo w wyborze asortymentu alkoholi. PingWin to edukacyjna aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy sklepów mogą stać się ekspertami w dziedzinie alkoholi. Forma nauki w postaci kursów i szybkich quizów bardziej przypomina luźną grę niż szkolenie. Dodatkowo sklepy mogą tworzyć własne zespoły i konkurować z innymi punktami sprzedaży.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
– Duży potencjał rozwoju widzimy z franczyzobiorcami, którzy zarządzają 5-10 sklepami. Ale już jeden lokal może generować dobre wyniki – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów