Kancelaria we franczyzie

Sieć Omega Kancelarie Prawne liczy obecnie 19 placówek, ale prowadzi już rozmowy z kilkunastoma kandydatami na franczyzobiorców. Franczyzodawca marki do końca przyszłego roku chce mieć w swojej sieci kilkudziesięciu partnerów. – Poszukujemy kandydatów na franczyzobiorców gotowych do otwarcia kancelarii przede wszystkim w byłych i obecnych miastach wojewódzkich oraz powiatowych, gdzie liczba mieszkańców przekracza 40 tys. Doświadczenie uczy nas, że lokowanie placówek franczyzowych w takich miejscach stwarza największe szanse na sukces – mówi Katarzyna Bojarczuk, dyrektor do spraw rozwoju kancelarii franchisingowych w Omega Kancelarie Prawne. Dodaje, że biznes sprawdzi się zarówno w większych jak i mniejszych miejscowościach. Placówki Omega Kancelarii Prawnych funkcjonują w Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Gdańsku, ale także w Białej Podlasce, Siedlcach, Olsztynie czy Tarnowie.
– Sukces kancelarii w danej lokalizacji zależy od wolumenu oferowanych i sprzedawanych produktów oraz realizowanych czynności prawnych, a także organizacji i specyfiki rynku prawniczego na danym terenie – mówi Katarzyna Bojarczuk. Podkreśla, że atutem placówek usytuowanych w największych miastach jest wysoki poziom obrotów warunkowany czynnikami demograficznymi i liczbą zamieszkującej ludności. Z drugiej jednak strony hamulcem rozwoju biznesu w takich miejscach jest zwykle duża konkurencja oraz związana z tym konieczność racjonalizacji cen usług adekwatnie do kondycji lokalnego rynku.
– W mniejszych miastach zazwyczaj jest mniejsza konkurencja, ale wyzwaniem staje się najczęściej poukładany już rynek w branży i klient oczekujący nie tyle walki cenowej pomiędzy konkurentami, co indywidualnych, wręcz czasem familiarnych relacji. Trudno tym samym wskazać jedno optymalne rozwiązanie co do lokowania naszych placówek. Popyt na usługi prawnicze istnieje zarówno w miastach największych i dużych, jak i mniejszych, a powodzenie inwestycji zależy głównie od umiejętnego prowadzenia biznesu oraz polityki sprzedaży z uwzględnieniem potrzeb miejscowego rynku oraz klientów – tłumaczy Katarzyna Bojarczuk.
We współpracę z Omega Kancelarie Prawne trzeba zainwestować kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na tę kwotę składa się przede wszystkim wynajęcie lokalu oraz jego aranżacja według obowiązujących w sieci standardów. W gestii franczyzobiorcy pozostaje wyposażenie kancelarii w meble oraz niezbędny sprzęt biurowy. Partner przystępujący do sieci jest również zobowiązany do poniesienia jednorazowej wstępnej opłaty licencyjnej. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie.
– W ustalaniu finansowych warunków współpracy z partnerami przystępującymi do sieci stosujemy elastyczne rozwiązania pozwalające na zachowanie gwarancji wysokiej jakości usług oferowanych klientom, ale także uwzględniające potencjał finansowy franczyzobiorcy – mówi Katarzyna Bojarczuk. Przy tym na zwrot z inwestycji trzeba poczekać od 6 do 12 miesięcy.
– Biznes prawniczy ze względu na swoją specyfikę z pewnością nie jest sposobem na szybkie i łatwe zarabianie pieniędzy, o czym rozmawiamy z kontrahentami na etapie planowania wdrożenia kancelarii. Okres osiągnięcia zwrotu z inwestycji i pełnej rentowności jest uzależniony od wielu czynników, m.in. lokalizacji kancelarii, organizacji jej pracy, optymalizacji kosztów, intensywności oraz charakteru podejmowanych działań reklamowych i marketingowych, czy też struktury lokalnej konkurencji. Wiele zależy też od zaangażowania i skuteczności biznesowej samego franczyzobiorcy – tłumaczy Katarzyna Bojarczuk.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...