Biznes z obietnicą

Żabka to jeden z największych franczyzodawców na rynku handlowym. Aktualnie pod szyldami działa ponad 4,7 tys. sklepów franczyzowych, a codziennie dołączają do nich kolejne. Ostatnio nie tylko w typowych lokalizacjach ulicznych i osiedlowych, lecz także w galeriach i biurowcach, np. w CH Manufaktura w Łodzi lub w Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy. Istniejące placówki przechodzą remodellling (zyskują nową identyfikację wizualną, zmianom ulega też ekspozycja), kolejne otwierane są już w nowym standardzie. Dla przyszłego franczyzobiorcy koszty inwestycyjne związane z rozpoczęciem współpracy z siecią to kwota bliska 5 tys. zł.
– Tyle trzeba przeznaczyć na zakup kasy fiskalnej, koncesję i pierwsze opłaty pracownicze. Koszty wynajęcia lokalu, jego adaptacji, jak również wyposażenia i pierwszego zatowarowania leżą po stronie Żabka Polska. Franczyzobiorca otrzymuje do dyspozycji na start sklep praktycznie gotowy do działania – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.
Franczyzobiorca swoją drogę w sieci zaczyna od kilkuetapowego szkolenia przygotowującego do prowadzenia sklepu. Szkolenia są prowadzone w dużej części w sklepie trenerskim. Zajęcia przygotowujące do objęcia własnego sklepu Żabka podzielone zostały na bloki tematyczne, podczas których każdy uczestnik zdobywa podstawowe umiejętności handlowe i menedżerskie, dopasowane do specyfiki pracy franczyzobiorcy. Mają one na celu przekazać każdemu przyszłemu franczyzobiorcy praktyczne informacje dotyczące zarówno funkcjonowania całej sieci jak i pojedynczego sklepu.
– W programie znajdują się m.in. finanse, zarządzanie sklepem i budowanie zespołu. Podczas szkolenia kandydaci na franczyzobiorców uzyskują także komplet zaświadczeń wymaganych przez prawo polskie i unijne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w placówce handlowej (BHP, HACCP, pierwsza pomoc medyczna, Sanepid) oraz certyfikat ukończenia szkolenia – tłumaczy Tomasz Suchański.
Po ukończeniu szkolenia partner otrzymuje do dyspozycji w pełni zatowarowany i wyposażony sklep. No i coś jeszcze – gwarancję przychodu w wysokości minimum 6,5 tys. zł.
– Ważne też, że za towar płaci dopiero po jego sprzedaży. Na nowych franczyzobiorców, którzy dopiero poznają tajniki pracy w handlu, czeka finansowy parasol ochronny podczas pierwszych trzech miesięcy prowadzenia działalności. Tego typu mechanizmy dają poczucie bezpieczeństwa początkującym przedsiębiorcom – mówi Tomasz Suchański.
Posiadanie wcześniejszego doświadczenia w handlu nie jest wymagane, aby rozpocząć współpracę z Żabką. W związku z tym część franczyzobiorców zaczyna swoją przygodę z biznesem wraz z przystąpieniem do sieci.
– Z naszego doświadczenia wynika, że prowadzenia sklepu można się nauczyć. W Żabce przygotowują do tego kilkuetapowe szkolenia praktyczne i teoretyczne, które przechodzą wszyscy kandydaci przed otwarciem swojej placówki. Na tym jednak nie kończy się wsparcie udzielane przez firmę. Podczas prowadzenia działalności nasi franczyzobiorcy każdego dnia mogą liczyć na pomoc partnerów ds. sprzedaży, czyli biznesowych opiekunów sklepów, i korzystać z know how sieci. Dlatego nasi franczyzobiorcy to bardzo zróżnicowana grupa osób, którą łączy jednak jedna ważna cecha – przedsiębiorczość – podsumowuje Tomasz Suchański.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Odwiedzający Targi Franczyza 2016 mieli szansę w jednym miejscu poznać i porównać oferty 173 marek franczyzowych. Ponad 7 tys. osób skorzystało z tej okazji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów