Ambitne plany dziecięcej marki
Marek Czupryna, prezes zarządu spółki Komex, właściciela marki 5.10.15.
Ile sklepów pod szyldem 5.10.15 działa obecnie w Polsce?
Sieć sprzedaży marki 5.10.15. liczy 219 punktów sprzedaży i w większości są to placówki franczyzowe. Zainteresowanie posiadaniem sklepu z logo 5.10.15. – ze względu na naszą popularność, jak i niską kwotę inwestycji, wymaganą na start – cały czas utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. Jesteśmy rozpoznawalną, przyciągającą klientów marką z dużym doświadczeniem i elastycznym rozumieniem rynku. W 2018 roku otworzyliśmy już dwa nowe sklepy. W całym roku nowych placówek będzie na pewno kilkanaście. Cały czas intensywnie rozwijamy nie tylko sieć sklepów franczyzowych na rynku polskim, ale również na rynkach zagranicznych. Obecnie mamy blisko 20 placówek m.in. w Czechach, na Ukrainie i Białorusi.
Gdzie szukacie państwo franczyzobiorców?
Poszukujemy do współpracy partnerów ze wszystkich miast Polski, w których nasza marka nie jest jeszcze reprezentowana. Szczególnie interesują nas otwarcia sklepów w województwach pomorskim, dolnośląskim oraz śląskim. Lokal na sklep powinien mieć min. 50 m2 powierzchni i znajdować się w miejscu o charakterze handlowym. W zależności od miejscowości może to być centrum handlowe, ale równie dobrze, centrum miasta lub jedna z jego głównych ulic. W przypadku sklepu mieszczącego się przy ulicy ważne jest, aby był on na parterze i miał przynajmniej jedną witrynę. Dla nowych partnerów mamy atrakcyjną ofertę wyposażenia sklepu już za 29 990 zł. Dotyczy to sklepów o powierzchni do 70 m2, z jedną standardową witryną. Opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł, jeśli jest płacona jednorazowo. Druga opcja to 36 rat po 500 zł. Od partnerów, którzy przystępują z nami do współpracy, wymagamy zabezpieczenia w postaci weksla.
Czy wprowadziliście jakieś zmiany w strategii i działalności firmy?
Działamy wielokanałowo. 5.10.15. stale rozwija tzw. strategię omnichannel, która wynika z faktu, że konsumenci obecnie stykają się z marką na różnych płaszczyznach, zarówno w sklepach stacjonarnych, sklepie internetowym, jak i w naszych mediach społecznościowych. Nie zapominając o tym stawiamy na spójną komunikację w wielu kanałach jednocześnie. Chcemy, aby wszystkie kanały sprzedaży wzajemnie się przenikały i uzupełniały, dając klientowi pełen wachlarz dostępu do naszej oferty. Myślimy o tym, gdzie jest i jak porusza się klient. W ubiegłym roku wdrożyliśmy usługę Click&Collect, czyli zamów produkty on-line i odbierz w sklepie stacjonarnym. Obecnie usługa jest już dostępna w większości naszych salonów. Dodatkowo w 2018 roku intensyfikujemy działania marketingowe. Jednym z ważniejszych działań, które zainaugurowaliśmy już pod koniec poprzedniego roku, jest Akademia 5.10.15. To projekt aktywnie wspierający rodziców w codziennych wyzwaniach, związanych z posiadaniem dzieci (m.in. wychowanie, pielęgnacja, żywienie, kwestie psychologiczne, bezpieczeństwo, problemy w przedszkolu czy szkole). Celem projektu jest podzielenie się wiedzą i doświadczeniem, które marka 5.10.15. zbierała przez wszystkie lata istnienia na rynku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...