Pora na lody
Jeśli ktoś planuje zainwestować w tym roku w lodowy biznes – to już najwyższy czas. Sezon w tej branży zaczyna się od kwietnia. Oczywiście wszystko zależy od pogody, ale wiosna może przecież uderzyć w każdej chwili.
– Na franczyzobiorców czekają gotowe do sezonu „lodowe” przyczepy. Mamy też bazę lokalizacji w prawie każdym mieście: przy marketach, parkach, szkołach – zachęca Wojciech Cendrowicz, właściciel marki Lody Smaki Natury.
Koncept Lody Smaki Natury proponuje franczyzobiorcom kilka modeli współpracy – w zależności od tego, jaką kwotą na inwestycję dysponuje partner. Sprzedaż można prowadzić z okienek podawczych, kontenerów oraz z punktów mobilnych – w tych ostatnich właśnie specjalizuje się franczyzodawca. Wysokość inwestycji zależy też od tego, na jakie menu zdecyduje się konkretny punkt i jakie w związku z tym urządzenia trzeba będzie do niego wstawić. W asortymencie są lody świderki, lody i gofry tajskie, lody soft (specjalnie napowietrzane), lody gałkowe – z Zielonej Budki oraz rzemieślnicze. Np. kupno mobilnego punktu z tajskimi lodami i goframi to wydatek 45 tys. zł netto. Punkt z włoskim automatem do świderków i lodami gałkowymi, w wersji premium, kosztuje 75 tys. zł. Można też zdecydować się na zakup używanej przyczepy. Wtedy – np. we wspomnianej wersji premium – cena spada do 50 tys. zł. Franczyzodawca ma też jeszcze korzystniejsze finansowo propozycje.
– Jeśli ktoś np. boi się dużej inwestycji, chce najpierw wypróbować lokalizację, może wynająć mobilną budkę za 15 tys. zł – informuje Wojciech Cendrowicz. – Budki, a właściwie przyczepy, przywozimy do wybranej lokalizacji, odkręcamy koła i ustawiamy. W pełni przygotowujemy je do pracy, uzbrajamy w media, na miejscu szkolimy biorcę oraz jego pracowników. Umowę franczyzową podpisujemy na czas nieokreślony, z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Jeśli franczyzobiorca kupił przyczepę, ale chciałby zrezygnować z prowadzenia działalności, licencjodawca może ją od niego odkupić wraz z całym wyposażeniem. Może też pomóc przystosować punkt do prowadzenia innej działalności gastronomicznej po zakończeniu sezonu lodowego, np. do sprzedaży zapiekanek czy kiełbasek z grilla.
– Po odliczeniu wszystkich kosztów, w średnim punkcie zysk miesięczny może wynosić 15 tys. zł – zapewnia Wojciech Cendrowicz. – W dobrej lokalizacji inwestycja zwraca się po jednym sezonie.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł, jest płatna tylko w czasie trwania sezonu.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...