Moda w mniejszym mieście
Marka Moodo ma dziś ponad 130 sklepów w Polsce (w tej liczbie jest 127 franczyzowych) oraz ponad stu partnerów handlowych w kraju, Czechach i Słowacji. Współpracuje również z agencjami handlowymi w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
– W Polsce widzimy potencjał na około 250-300 placówek. Zamierzamy ten plan zrealizować w ciągu kilku najbliższych lat. W tym roku otworzyliśmy już dziewięć salonów. Do końca roku planujemy jeszcze około 15 otwarć – zapowiada Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo.
Koncept celuje w miasta w przedziale 20-80 tys. mieszkańców.
– Czasami sklepy Moodo powstają w największych miastach, ale wówczas w mniej prestiżowych lokalizacjach. Tam nasz biznes sprawdza się finansowo najlepiej – dodaje Wojciech Kalejta.
Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. Optymalna wielkość lokalu to 70-80 m2. Wartość wyposażenia nowego sklepu to 30-60 tys. zł netto. Koszt remontu budowlanego wynosi zwykle od 20 do 50 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje towar w depozyt. Zarabia na prowizji od sprzedaży. Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 24 miesięcy.
– Idealny franczyzobiorca naszej marki to osoba z doświadczeniem w handlu odzieżą, znająca branżę, umiejąca rekrutować właściwy personel i nim zarządzać. Chętnie podejmujemy też współpracę z osobami z mniejszym doświadczeniem, ale wymagamy pełnego zaangażowania w prowadzenie biznesu – podkreśla Wojciech Kalejta.
Projekt aranżacji i wyposażenia lokalu przygotowywany jest przez licencjodawcę. Produkcja całego wyposażenia realizowana jest w firmach wskazanych przez Moodo, które mają doświadczenie w tego typu zleceniach. Franczyzobiorca od początku współpracy aż do otwarcia sklepu ma pełną opiekę ze strony działu inwestycji. W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia też m.in. opiekę kierownika regionalnego oraz specjalisty ds. visual merchandisingu, szkolenia personelu – na początku i podczas trwania współpracy. Każdy sklep otrzymuje podręczniki dotyczące standardów obsługi sprzedaży, obiegu dokumentów itp., ma także dostęp do wewnętrznej platformy Moodo, gdzie zamieszczane są wszelkie dokumenty i procedury.
– Obowiązki franczyzobiorcy to oczywiście inwestycja w lokal. Partner opłaca też wszelkie koszty związane z utrzymaniem sklepu. Po jego stronie jest także rekrutacja i wynagradzanie personelu. Ważne jest również utrzymywanie standardów współpracy, dotyczące obiegu dokumentacji i rozliczeń finansowych. Generalną zasadą jest też obowiązek osobistego zaangażowania w zarządzanie sklepem. Jest to w naszej ocenie warunek niezbędny do odniesienia sukcesu – podkreśla Wojciech Kalejta.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...