Przedstawiciele Naszego Sklepu zapewniają, że będą to wyłącznie zmiany na dobre.
– Przede wszystkim sklepy Aligatora mają teraz towar. Jego brak był największą bolączką właścicieli placówek – mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sklepów własnych PPHU Specjał Sp. z o.o. – Branding placówek na tą chwilę nie ulegnie zmianie. Sklepy będą zarządzane przez dział Nasz Sklep – zapewniają przedstawiciele biura prasowego PSH Nasz Sklep.
Sieć Aligator działa jako placówki własne i ajencyjne, w ofercie mają głównie alkohole, papierosy, przekąski, owoce i warzywa. – Zależy nam przede wszystkim na uruchomieniu w sklepach dawnego Aligatora kategorii freshowych, czyli stoisk typu mięso-wędliny oraz nabiałowych. Będziemy także poszerzać ofertę owoców i warzyw, aktualnie jest zbyt skromna – mówi Rafał Melanowicz. – W każdym sklepie będziemy także kolportować gazetkę, co według naszych doświadczeń znacząco podniesie obroty.
Dyrektor sklepów własnych uprzedza, że proces wdrażania zmian nie jest łatwy, bo wiąże się ze sporymi inwestycjami. – Musimy szacować każdą złotówkę – mówi Rafał Melanowicz. Na razie jednak nie chciał nam zdradzić wysokości oszacowanej inwestycji, bowiem jego zdaniem jest na to za wcześnie. – Obraz poniesionych kosztów jest w tym momencie niepełny – dodaje.
22 sklepy sieci Aligator działają w 19 miastach, w województwie dolnośląskim, opolskim i śląskim. Placówki Aligatora zwykle mieszczą się na niewielkiej powierzchni, od 80 m2 do 120 m2. Pojedyncze placówki notują średnio 60-120 tys. zł obrotów miesięcznie.
– Zmierzamy do tego, aby w sieci Nasz Sklep było jak najwięcej sklepów ajencyjnych, z doświadczenia naszego i przedsiębiorców wynika, że jest to najkorzystniejszy układ dla obu stron – mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sklepów własnych.
– Sklepy działają w bardzo dobrych lokalizacjach i mają spory potencjał – potwierdzają przedstawiciele biura prasowego PSH Nasz Sklep. – Liczymy na szybkie efekty wzrostu sprzedaży w tych placówkach handlowych. W planach Naszego Sklepu jest poszerzenie asortymentu szczególnie o pozycje sprawdzone w sklepach własnych Nasz Sklep, sądzimy że ich zaimplementowanie znacząco przyczyni się do wzrostu obrotów w tych sklepach. Aktualnie w sieci sklepów własnych jest ośmiu koordynatorów.
W miejscowościach, w których działają dawne Aligatory nie ma innych Naszych Sklepów. Konkurencją wewnętrzną dla nich są placówki Rabat Detal, nad którymi Grupa Kapitałowa Specjał przejęła niedawno kontrolę. W skład tej sieci wchodzi ok. 1,2 tys. sklepów franczyzowych zlokalizowanych w 12 województwach. To efekt nabycia od PGD większościowego pakietu akcji w spółce Rabat Detal przez spółkę Nasz Sklep, wchodzącą w skład GK Specjał.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza sklepów spożywczych
/15.10.2025
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów