Zysk w mililitrach
Refan to sieć perfumerii, oferujących perfumy rozlewane, kupowane na mililitry. Punktów z tym szyldem jest w Polsce ok. 130 i ta liczba od lat pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie.
– Co nie znaczy, że nie otwieramy nowych placówek – podkreśla Jarosław Wójcicki, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Refan. – Część punktów się zamyka, a w ich miejsce powstają nowe. To naturalny proces. Przyczyny zamknięć bywają różne: wzrost kosztów pracowniczych, wzrost stawek czynszu.
Ok. 20 proc partnerów marki prowadzi więcej niż jeden punkt. Perfumerie można otwierać w formie sklepów lub wysp handlowych. Ale perfumy Refan mogą też stanowić dodatkowy asortyment w już działających sklepach, i to z różnych branż, np. odzieżowych, jubilerskich, z galanterią skórzaną – tam, gdzie głównymi klientkami są kobiety. Inwestując w stoisko, franczyzobiorca powinien sam kupić wyspę, o wymiarach 2 na 3 m. Może być używana. Franczyzodawca zajmuje się jej oklejeniem i obrandowaniem. Koszt zakupu używanej wyspy, przygotowania i zatowarowania w najmniejszy możliwy pakiet perfum franczyzodawca szacuje na ok. 10 tys. zł netto. Podobnie jak koszty przygotowania do otwarcia niewielkiego sklepu (min. powierzchnia to 10 m2). Niedawno punkty marki zyskały nowy wizerunek. Poprzednia zielona kolorystyka została zastąpiona przez biel i złoto.
– Opiekun z ramienia firmy jedzie na miejsce, ocenia lokalizację, pomaga przygotować perfumerię do otwarcia – zapewnia Jarosław Wójcicki. – Nie jest tylko głosem z telefonu, ale realnym wsparciem dla licencjobiorcy. Pomagamy rozkładać towar na półkach, przeprowadzamy szkolenia, wspólnie przygotowujemy event na otwarcie perfumerii.
Refan nastawia się na rozwój w miastach liczących już powyżej 10 tys. mieszkańców. Perfumerie powstają zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych.
– Galerie to bardzo dobre miejsce dla naszych punktów. Tu ciągle przychodzi najwięcej klientów i to niezależnie od pogody, i w upał, i w ulewę – podkreśla Jarosław Wójcicki.
Najmniejszy możliwy pakiet perfum zawiera 60 zapachów. Z doświadczeń franczyzodawcy wynika jednak, że optymalnie w perfumerii powinno być 80-90 zapachów. Co dwa miesiące do oferty wprowadzane są nowości.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorca kupuje towar od centrali firmy i sprzedaje go, zarabiając na marży.
– Inwestycja w wyspę może zwrócić się między trzecim a szóstym miesiącem działania, a w sklep do ośmiu miesięcy – dodaje Jarosław Wójcicki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...