Zarabiamy na energii odnawialnej
W Europie w 2019 roku 35 proc. energii pochodziło ze źródeł odnawialnych. W Polsce w maju tego roku tylko z samych paneli słonecznych wyprodukowano pięć razy więcej prądu, niż rok wcześniej. Coraz więcej firm, instytucji i klientów indywidualnych decyduje się na skorzystanie z alternatywnych źródeł energii. Wejście w tę branżę może się więc okazać dobrym interesem.
Oferta franczyzy
Solenerga to marka, która zajmuje się sprzedażą i instalacją elektrowni fotowoltaicznych, pomp ciepła, systemów klimatyzacji i stacji ładowania pojazdów.
– Naszym flagowym produktem są instalacje fotowoltaiczne. Sami projektujemy elektrownie słoneczne oraz realizujemy ich budowę – podkreśla Łukasz Ciołkowski, prezes zarządu Solenergi.
Koncept ma obecnie trzy własne biura handlowe oraz sześciu franczyzobiorców.
– Na ten moment oferujemy naszym franczyzobiorcom najbardziej spójny model biznesowy w obszarze odnawialnych źródeł energii – mówi Łukasz Ciołkowski. – Co ważne, inwestujemy w nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające prowadzić w pełni zautomatyzowany proces sprzedaży, realizacji inwestycji oraz szkoleń dla nowych handlowców. Wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację służącą do prezentacji ofert i zawierania umów. Zbudowaliśmy autorski system szkoleń, oparty o platformę e-learningową.
Inwestycja...
Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy już do centrali. Marka chce otwierać oddziały w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców oraz na obrzeżach i w dzielnicach sypialnych dużych aglomeracji. Lokal na biuro powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto.
– W tej kwocie zawiera się m.in. wyposażenie biurowe placówki, sprzęt elektroniczny, w tym dwa iPady oraz dron do robienia zdjęć dachów, obrandowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wystawowe panele fotowoltaiczne. Oprócz tego startowy pakiet marketingowy, zawierający np. roll-upy, ulotki, wizytówki, teczki – wylicza Łukasz Ciołkowski. – Franczyzobiorcom zapewniamy również rozbudowany zestaw szkoleń, które sprawiają, że nawet osoby nowe w branży odnawialnych źródeł energii mogą bez trudu wejść w ten biznes.
...i zyski
Szkolenia składają się z trzech części. Pierwsza odbywa się na platformie e-learningowej. Kolejny etap to dwudniowe szkolenia stacjonarne, w centrali firmy, zapoznające franczyzobiorców z produktami. W trzecim etapie, odbywającym się już w oddziale franczyzowym, licencjobiorca zarówno teoretycznie, jak i praktycznie poznaje różne techniki sprzedaży i specyfikę produktu.
– Dla każdego oddziału przygotowujemy także indywidualny plan rozwoju, z analizą rynku i konkurencji oraz projektem działań na kolejne pół roku – dodaje Łukasz Ciołkowski. – Nasi franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie infolinii technicznej i finansowej. Pracownicy helpdesku odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące działania oraz możliwości finansowania sprzedawanych przez nas produktów. Współpracujemy z kilkoma bankami i firmami leasingowymi co znacząco ułatwia sprzedaż.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży produktów, które kupują od centrali. Wysokość marży ustalają sami. Miesięczne zyski, jakie można osiągnąć dzięki podpisaniu 4-5 umów to nawet 20 tys. zł.
– Najbardziej aktywni zarobią dużo więcej – zapewnia Łukasz Ciołkowski.
Licencjobiorcy mogą rozwijać swój biznes – zatrudniać handlowców i otwierać kolejne oddziały.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...