Rośnie sprzedaż w Millennium

Dojrzała sieć / Sieć Banku Millennium liczy dziś 531 placówki własne i 223 franczyzowe. Spośród 131 partnerów banku ok. 40 proc. posiada więcej niż jedną placówkę.
Środa
15.07.2020
Po dwóch trudnych miesiącach partnerzy Banku Millennium odnotowali wyraźne wzrosty sprzedaży w maju i czerwcu. Bank wznowił też otwarcia nowych placówek i rekrutację partnerów.
 

Marzec i kwiecień były najtrudniejszymi miesiącami dla zamrożonej gospodarki. W tym okresie Bank Millennium zrezygnował z opłat stałych pobieranych od partnerów oraz uruchomił pakiet finansowy zależny od trybu pracy placówki i liczby pracowników. Franczyzodawca rozpoczął też intensywne promowanie zdalnej formy kontaktu klientów z bankiem i wdrożył procesy sprzedaży zdalnej, inicjowanej przez doradców w placówkach. Co ważne, bank dostosował do nowej rzeczywistości system wynagrodzeń partnerów, aby motywować ich do aktywności w obszarze bankowości elektronicznej.

Bank pomógł franczyzobiorcom

Stopniowe odmrażanie gospodarki oraz działania franczyzodawcy sprawiły, że w maju partnerzy Millennium odnotowali wzrosty sprzedaży ok. 40 proc w stosunku do kwietnia i 25 proc. w czerwcu, w stosunku do maja.

– Dzięki działaniom banku i wysiłkowi parterów znaczna część franczyzobiorców nie potrzebowała kolejnej transzy wsparcia, gdyż już w maju i czerwcu z regularnego biznesu byli w stanie zapewnić zadowalającą rentowność swoich firm – mówi Tomasz Pawłowski, odpowiedzialny za franczyzę w Banku Millennium.

Menedżer dodaje, że dla franczyzobiorców, którzy potrzebują więcej czasu na odbudowę swojej pozycji sprzedażowej, bank przygotował wsparcie zależne od liczby pracowników i uwarunkowane dostępnością placówki dla klientów.

Obecnie, według informacji Banku Millennium, ruch klientów w placówkach zbliża się do poziomu sprzed pandemii, zaś dane Biura Informacji Kredytowej pokazują, że zapytania kredytowe w bankach wróciły do okresu z połowy marca. – Z dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że wielu partnerów zaliczy czerwiec do rekordowo dobrych miesięcy pod względem sprzedaży  dodaje Pawłowski.

Własny Bank Millennium

Sieć Banku Millennium liczy dziś 531 placówki własne i 223 franczyzowe. Spośród 131 partnerów banku ok. 40 proc. posiada więcej niż jedną placówkę.

Przyszły franczyzobiorca Banku Millennium musi liczyć się z wydatkiem około ok. 37 tys. zł brutto. Tyle bowiem wynosi koszt inwestycji w dwustanowiskową placówkę pod szyldem tego banku (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Bank Millennium nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci, a miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300 zł netto. Według szacunków franczyzodawcy zwrot z inwestycji następuje w ciągu 6-7 miesięcy, choć najbardziej efektywni partnerzy osiągali go już po 4-5 miesiącach.


Z miesiąca na miesiąc lepiej / Stopniowe odmrażanie gospodarki oraz działania franczyzodawcy sprawiły, że w maju partnerzy Millennium odnotowali wzrosty sprzedaży ok. 40 proc w stosunku do kwietnia i 25 proc. w czerwcu, w stosunku do maja.
doradca we franczyzie