Biznes za kilka tysięcy złotych
mTlumaczenia.pl to biuro tłumaczeń istniejące od 1957 roku.
– Współpracujemy z setkami dużych firm oraz instytucji i oczywiście również z klientami indywidualnymi. Obsłużyliśmy już ponad 150 tys. klientów – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.
Jak przyznaje swoją ofertę biuro kieruje głównie do firm, w tym zagranicznych, bo to one przynoszą największe przychody.
– Współpracujemy głównie z polskim i międzynarodowym biznesem, który ma oddziały w Polsce, ale także z firmami z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Jeden zagraniczny klient poleca nas innej zaprzyjaźnionej firmie. Za granicą nie inwestujemy w pozyskanie klienta, nasza jakość obsługi robi tu za reklamę – mówi Piotr Porożyński. – Wśród klientów detalicznych ostatnio dużą grupę stanowią Białorusini i Ukraińcy, którzy potrzebują przetłumaczyć dokumenty, aby móc podjąć pracę w naszym kraju – dodaje.
Firma zajmuje się też tłumaczeniami aplikacji i gier na smartfony oraz programów edukacyjnych.
– Są to intratne zlecenia, zapewniające pracę na kilkanaście tygodni, niektóre projekty są rozwijane latami. Realizujemy je na wiele języków naraz – mówi Piotr Porożyński.
Biura mTlumaczenia.pl w ofercie mają tłumaczenia ze wszystkich języków europejskich i większości świata, łącznie z językami azjatyckimi i niektórymi afrykańskimi.
Pożądany kierunek rozwoju
Franczyzodawca szuka obecnie franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem biura tłumaczeń w Krakowie, Katowicach i Gdańsku.
– Jesteśmy otwarci też na inne lokalizacje. Jednak nasza strategia zakłada prowadzenie biur tylko w miastach wojewódzkich z obsługą całego regionu. Stawiamy na jakość a nie ilość – mówi Piotr Porożyński.
Obecnie sieć liczy jedno biuro własne we Wrocławiu i trzy franczyzowe w Szczecinie, Warszawie i w Poznaniu. Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję. Za te pieniądze musi wynająć i wyposażyć biuro, a także opłacić czynsz za pierwsze dwa miesiące działalności.
Lokal najlepiej, żeby znajdował się w centrum miasta. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, a opłata bieżąca zależna jest od dochodu biura i jest ustalana z każdym franczyzobiorcą indywidualnie.
Dobry handlowiec mile widziany
Potencjalny franczyzobiorca powinien wykazywać się umiejętnościami handlowymi i dobrze, żeby miał też doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Franczyzodawca dopuszcza możliwość, że biuro tłumaczeń będzie kolejnym biznesem przedsiębiorcy.
– Można np. połączyć agencję tłumaczeń z prowadzeniem biura podróży, księgowego lub finansowego – stwierdza Piotr Porożyński.
Na co dzień franczyzobiorca będzie zajmował się pozyskaniem klientów zainteresowanych usługą tłumaczenia. Od franczyzodawcy otrzyma kontakt do sprawdzonych tłumaczy, którzy będą realizować zlecenie.
– Po trzech, czterech miesiącach współpracy powinien już osiągać zysk w wysokości 4-20 tys. zł. Zależy, ilu klientów uda się licencjobiorcy przez ten czas pozyskać – mówi Piotr Porożyński.
Na początku najlepiej, żeby franczyzobiorca sam obsługiwał klientów, a po kilku miesiącach działalności zatrudnił pracownika do pomocy i zajął się tylko pozyskiwaniem nowych zleceń. Franczyzodawca pomoże mu w rekrutacji właściwej osoby.
WIZYTÓWKA MTLUMACZENIA.PL
Sieć biur tłumaczeń z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem.
- 1 biuro własne i 3 franczyzowe
- kwota inwestycji: 8-10 tys. zł
- brak opłaty wstępnej

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– W czasie pandemii uruchomiliśmy kilka nowych placówek i wzrosło zainteresowanie naszymi usługami – mówi Piotr Bijański, prezes Twój Prawnik 24.
– Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do naszej sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.
Biura mTłumaczenia.pl nie narzekają na brak klientów. Wszystko za sprawą współpracy polskich firm z zagranicznymi kontrahentami.
Franczyzobiorcy mTłumaczenia.pl zajmują się nie tylko tłumaczeniami dokumentów, ale także stron www, gier komputerowych i prezentacji.
Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający siecią mTłumaczenia.pl, opowiada o planach rozwoju firmy na Śląsku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski? Oto nasze podpowiedzi.
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.
Szkolenia sprzedażowe
Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?
Agencja marketingowa - czy warto?
Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...
Księgowość we własnej firmie
Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...