Mrówki się mnożą
Koncept Mrówka jest częścią Grupy PSB Handel SA, która zrzesza 395 małych i średnich firm rodzinnych z terenu całej Polski. Należą do niej 292 składy budowlane, 320 marketów PSB Mrówka oraz w 70 placówek handlowych PSB Profi. Łączne przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych w 2019 r. wyniosły 7,2 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Zaś przychody Grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 2,97 mld zł i były wyższe odpowiednio o 11 proc. W 2019 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 56 proc. Polaków, a sieci sklepów PSB Mrówka aż 70 proc.
– W ciągu siedmiu miesięcy 2020 roku łączne przychody sieci Mrówek osiągnęły 17-procentową dynamikę wzrostu – mówi Marzena Syczuk, główny koordynator ds. public relation Grupy PSB Handel SA – To efekt większej liczby placówek, a także znaczącego wzrostu popytu na materiały związane z indywidualnie wykonywanymi remontami w mieszkaniach i domach.
Nowe otwarcia
Sklepy PSB Mrówka to markety typu DIY (zrób to sam). Oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów do renowacji oraz utrzymania domów, mieszkań i ogrodów. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców.
Od początku tego roku pod szyldem Mrówka uruchomiono 14 nowych sklepów.
– W okresie pandemii partnerom PSB trudno było realizować inwestycje. Stąd wiele z nich zostało przesuniętych na późniejszy termin – nie ukrywa Marzena Syczuk. – Do końca roku planujemy uruchomienie jeszcze kilku marketów.
Nowe sklepy PSB Mrówka zostały otwarte w: Czersku, Dęblinie, Garwolinie, Krotoszynie, Leżajsku, Lubawce, Łobzie, Łyszkowicach, Nowej Sarzynie, Skarżysku-Kamiennej, Śremie, Trzebnicy, Wagańcu i Zgierzu.
Wydatki na starcie
Franczyzowe sklepy Mrówka budowane są od podstaw – potrzebna jest więc działka. Zwykle mają powierzchnię od 800 do 5 tys. m2. Jest też mniejszy format, czyli Mini Mrówka, który ma wielkość od 500 do 800 m2.Wydatki na sklep zależą od potencjału rynku, a tym samym od wielkości inwestycji. Średnio wybudowanie 1 m2 hali kosztuje ok. 3 tys. zł. Do tego należy doliczyć wydatki na zatowarowanie, od 200 do 400 tys. zł. Grupa PSB udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu kupieckiego, do wysokości zatowarowania obiektu. Jedyną opłatą, jaką ponoszą partnerzy na rzecz sieci, jest opłata za logo, która wynosi 400 zł w przypadku Mrówki i 300 zł w przypadku Mini Mrówki.
Centrala pomaga przy wyborze lokalizacji, analizuje potencjał rynku. Przygotowuje biznesplan inwestycji, kilka wariantów projektów architektonicznych. Pomaga przy budowie, aranżacji sklepu i doborze asortymentu, a także podczas otwarcia. Franczyzodawca gwarantuje też cykl szkoleń, m.in. z zarządzania placówką, obsługi systemu informatycznego, znajomości produktów.
Według licencjodawcy sklepy osiągają rentowność w pierwszym roku funkcjonowania. Natomiast zwrot z inwestycji następuje po około ośmiu latach.
WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA
- 320 marketów
- inwestycja ok. 3 tys. zł za 1 m2
- zwrot z inwestycji po ok. 8 latach

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zamiast czekać, aż coś się zmieni, wzięła sprawy w swoje ręce. Andżelina Kowalczyk porzuciła etat, zawalczyła o zdrowie, a dziś prowadzi własny salon Body Evolution w Łukowie.
Synevo szuka franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć własny punkt pobrań pod znaną marką.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.