Mrówki się mnożą
Koncept Mrówka jest częścią Grupy PSB Handel SA, która zrzesza 395 małych i średnich firm rodzinnych z terenu całej Polski. Należą do niej 292 składy budowlane, 320 marketów PSB Mrówka oraz w 70 placówek handlowych PSB Profi. Łączne przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych w 2019 r. wyniosły 7,2 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Zaś przychody Grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 2,97 mld zł i były wyższe odpowiednio o 11 proc. W 2019 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 56 proc. Polaków, a sieci sklepów PSB Mrówka aż 70 proc.
– W ciągu siedmiu miesięcy 2020 roku łączne przychody sieci Mrówek osiągnęły 17-procentową dynamikę wzrostu – mówi Marzena Syczuk, główny koordynator ds. public relation Grupy PSB Handel SA – To efekt większej liczby placówek, a także znaczącego wzrostu popytu na materiały związane z indywidualnie wykonywanymi remontami w mieszkaniach i domach.
Nowe otwarcia
Sklepy PSB Mrówka to markety typu DIY (zrób to sam). Oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów do renowacji oraz utrzymania domów, mieszkań i ogrodów. Zlokalizowane są przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych od 2 do 100 tys. mieszkańców.
Od początku tego roku pod szyldem Mrówka uruchomiono 14 nowych sklepów.
– W okresie pandemii partnerom PSB trudno było realizować inwestycje. Stąd wiele z nich zostało przesuniętych na późniejszy termin – nie ukrywa Marzena Syczuk. – Do końca roku planujemy uruchomienie jeszcze kilku marketów.
Nowe sklepy PSB Mrówka zostały otwarte w: Czersku, Dęblinie, Garwolinie, Krotoszynie, Leżajsku, Lubawce, Łobzie, Łyszkowicach, Nowej Sarzynie, Skarżysku-Kamiennej, Śremie, Trzebnicy, Wagańcu i Zgierzu.
Wydatki na starcie
Franczyzowe sklepy Mrówka budowane są od podstaw – potrzebna jest więc działka. Zwykle mają powierzchnię od 800 do 5 tys. m2. Jest też mniejszy format, czyli Mini Mrówka, który ma wielkość od 500 do 800 m2.Wydatki na sklep zależą od potencjału rynku, a tym samym od wielkości inwestycji. Średnio wybudowanie 1 m2 hali kosztuje ok. 3 tys. zł. Do tego należy doliczyć wydatki na zatowarowanie, od 200 do 400 tys. zł. Grupa PSB udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu kupieckiego, do wysokości zatowarowania obiektu. Jedyną opłatą, jaką ponoszą partnerzy na rzecz sieci, jest opłata za logo, która wynosi 400 zł w przypadku Mrówki i 300 zł w przypadku Mini Mrówki.
Centrala pomaga przy wyborze lokalizacji, analizuje potencjał rynku. Przygotowuje biznesplan inwestycji, kilka wariantów projektów architektonicznych. Pomaga przy budowie, aranżacji sklepu i doborze asortymentu, a także podczas otwarcia. Franczyzodawca gwarantuje też cykl szkoleń, m.in. z zarządzania placówką, obsługi systemu informatycznego, znajomości produktów.
Według licencjodawcy sklepy osiągają rentowność w pierwszym roku funkcjonowania. Natomiast zwrot z inwestycji następuje po około ośmiu latach.
WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA
- 320 marketów
- inwestycja ok. 3 tys. zł za 1 m2
- zwrot z inwestycji po ok. 8 latach
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.